שתי עסקאות לאלביט מערכות בהיקף כולל של 128 מיליון דולר

אלביט תספק לצבא הולנד מערכת הגנה אקטיבית וכוונות מפקד אלקטרו-אופטיות בהיקף של 82 מיליון דולר • במקביל, אלביט תספק נגמ"שים למדינה באסיה-פסיפיק תמורת 46 מיליון דולר

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות / צילום: אסף שילה/ישראל סאן
בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות / צילום: אסף שילה/ישראל סאן

אלביט מערכות מדווחת היום על עוד שתי עסקאות, בהיקף כולל של 128 מיליון דולר. עסקאות אלה מצטרפות לשורת עסקאות עליהן חתמה בשבועות האחרונים, בין היתר ביוון ואנגליה.

היום מדווחת החברה על עסקה אחת בהולנד ואחת במדינה באסיה-פסיפיק ששמה לא פורסם. אלביט תספק לצבא הולנד מערכת הגנה אקטיבית וכוונות מפקד אלקטרו-אופטיות בהיקף של 82 מיליון דולר, כאשר החוזה יבוצע על פני תקופה של 4.5 שנים. חברת BAE Systems Hägglunds מובילה את העסקה ואלביט מספקת לרכבי הקרב המשוריינים מערכות חץ דורבן, המנטרלות איומים בעזרת חיישנים ומכ"מי מעקב.

במקביל, אלביט תספק נגמ"שים למדינה באסיה-פסיפיק תמורת 46 מיליון דולר. הנגמ"שים יהיו מצוידים בצריחים ומגוון תתי-מערכות מייצורה של אלביט.

יהודה (אודי) ורד, מנכ"ל יבשה ותעש באלביט מערכות, מסר בנוגע לעסקה בהולנד כי "אנו מרוצים מההזדמנות לשתף פעולה עם BAE Systems Hägglunds ולתמוך בתוכנית מודרניזציה חשובה זו של צבא הולנד", והוסיף בנוגע לעסקה באסיה-פסיפיק: "אנו מאמינים כי הפורטפוליו החזק שלנו בתחום תתי-המערכות מציב אותנו בעמדה בעלת יתרון להוביל תוכניות הצטיידות ברכבים משוריינים, בייחוד כאשר המשימות הופכות ליותר מגוונות וליותר רשתיות".

אלביט, בניהולו של בצלאל (בוצי) מכליס, נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 6.2 מיליארד דולר.