מחר: טיסות אל על להשבת הישראלים שנתקעו בארה"ב

הטיסות ימריאו מת"א ביום שלישי 9.2 משעות אחה"צ וימריאו מניו יורק בחזרה לת"א ב-11.2 וב-13.2 • נוסעי אל על שמחזיקים בכרטיסי טיסה לארה"ב וממנה בטיסות שבוטלו, רשאים לעלות על טיסה זו ללא תוספת תשלום • בקרוב תאושר גם טיסה מיוחדת להשבת נוסעים מדובאי, שתופעל גם היא ע"י אל על

מטוס אל על / צילום: יואב יערי
מטוס אל על / צילום: יואב יערי

אחרי שאלפים נתקעו בארה"ב, חברת התעופה אל על קיבלה אישור להפעיל טיסות להשבת ישראלים מארה"ב. הטיסות ימריאו מתל אביב ב-9.2 משעות אחר-הצהריים וימריאו מניו יורק בחזרה לתל אביב ב-11.2 וב-13.2. המחיר לכיוון במחלקת תיירות הוא 600 דולר, כולל כבודה.

הנוסעים שיורשו לעלות על טיסות אלה הם מי שיקבלו אישור חריג על-ידי הוועדה שהקימה הממשלה. על כל הנוסעים לבצע בדיקות קורונה בטווח של 72 שעות לפני ההמראה ולמלא את הצהרת הבריאות הנדרשת. נוסעי אל על שמחזיקים בכרטיסי טיסה אל ארה"ב וממנה בטיסות שבוטלו, רשאים לעלות על טיסה זו ללא תוספת תשלום. 

בימים האחרונים הלחץ להוצאת טיסות להשבת הישראלים גבר, כולל מכיוונו של יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, שאף התחייב לפעול מול שרת התחבורה מירי רגב על-מנת להוציא את הטיסות אל הפועל.

בקרוב תאושר גם טיסה מיוחדת להשבת נוסעים מדובאי, במקביל לטיסות שמפעיל ישראייר על בסיס יומי מתל אביב לפרנקפורט וחזרה. 

אל על גם תפעיל את הטיסות להשבת הנוסעים מדובאי. שלוש חברות התעופה הישראליות, ישראייר, אל על וארקיע, ניגשו למכרז והציעו הצעה ללא סבסוד. לאור זאת נערכה הגרלה, ואל על זכתה להפעיל את הטיסות. המחיר צפוי להיות דומה לזה של הטיסות לפרנקפורט ויעמוד על 250 דולר לכיוון. לו"ז הטיסות טרם פורסם. 

כל הנוסעים שנוחתים בישראל מחויבים להיכנס לבידוד במלוניות למשך 14 ימים או 10 ימים בכפוף לביצוע של שתי בדיקות קורונה.

ד"ר אשר שלמון ממשרד הבריאות התייחס בוועדת הכלכלה למכסת החדרים במלוניות ואמר כי לא ניתן להכניס יותר מ-600 נוסעים ביום. נותר לקוות שהתחשיב נעשה אל מול הנוסעים שצפויים לנחות בישראל השבוע.