מגדלים | בלעדי

מכירים את ToHa‏? תכירו את אחיו הגדול שיתנשא לגובה 80 קומות

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אישרה את החלק השני של פרויקט מגדלי ToHa‏ ברחוב יגאל אלון בתל אביב ביוזמת אמות וגב ים

מגדל ToHA 2 / הדמיה: משרד רון ארד
מגדל ToHA 2 / הדמיה: משרד רון ארד

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה של תל אביב אישרה את התוכנית העיצובית של פרויקט ToHa‏2 במפגש הרחובות יגאל אלון ותוצרת הארץ שייבנה לצד מגדל ToHa הקיים היום הידוע בשל צורתו הייחודית בתכנונו של האדריכל והמעצב הישראלי-בריטי רון ארד בשיתוף פעולה עם האדריכל אבנר ישר. מדובר בפרויקט בן שני בניינים, שעד כה כאמור נבנה רק חלקו הראשון והקטן יותר, כששניהם ביוזמת החברות "אמות השקעות" ו"גב-ים". אישורה של תוכנית העיצוב הוא שלב חשוב בקידום הפרויקט ותנאי בסיסי לקידום היתר הבנייה.

המגדל הראשון, שאוייש לפני כשנתיים, הוא בגובה של 33 קומות, כולל 4 קומות חניה, וצורתו דומה לאות "ר". החל מקומת הקרקע ועד לאמצע הבניין הקומות גדלות בהדרגה, ומנקודה זו ועד לגג הקומות קטנות בהדרגה. על גג הבניין, בשטח של כ-800 מ"ר, קומת גג פתוחה לשמיים הנגישה היישר מלובי פרטי הממוקם בקומת הפארק וכן מהלובי הראשי של המגדל. בקומה מתוכננים מסעדות ובתי קפה.

פרויקט המשרדים ToHa שהקימה גב־ים בתל אביב / צילום: Shutterstock, Boris-B
 פרויקט המשרדים ToHa שהקימה גב־ים בתל אביב / צילום: Shutterstock, Boris-B

תוכנית עיצוב אדריכלי נגזרת מתב"ע מאושרת, ותפקידה לפרט את התפיסה העיצובית של הבינוי והפיתוח במתחם. התוכנית ממקמת את הבניין באתר תוך שהיא עוסקת בחלוקת המסות, מפרטת את חומרי הגמר של החזיתות. התוכנית מציגה פירוט של קומת הקרקע והשטחים הציבוריים, כולל חיבור לרחוב, נטיעת עצים, ופתרונות ניקוז ואשפה.

הבניינים שהוועדה דנה בתוכנית העיצוב שלהם כעת הם מגדל בגובה 80 קומות (בשטח של 102 אלף מ"ר), מגדל בן 33 קומות (בשטח של כ-38 אלף מ"ר) ועוד מבנה בגובה 5 קומות (1,900 מ"ר). בשני המגדלים יהיה תמהיל משולב של מסחר ותעסוקה. במבנה בן ה-5 קומות מתוכנן מרכז קהילתי לתשובי נחלת יצחק. בתת הקרקע מתוכנן מערך חניונים הכולל חניון ציבורי.

תוכנית העיצוב קובעת שהכניסות ללובאים יהיו מכיוון הכיכר העירונית, הפונה לרחובות יגאל אלון ודרך השלום ושהכניסה למבני הציבור תהיה מכיוון רחוב תוצרת הארץ. החזית בקומת הקרקע תהיה מסחרית. בנוסף, ימוקמו שני פביליונים, בשטח כולל של 500 מ"ר, שייעודו למסחר בשטחים הפתוחים במפלס קומת הקרקע.

בשטחים הציבוריים של הפרויקט, שיתוכננו ע"י משרד אדריכלות הנוף תמא (ליטל סמוק ואורנה פרייפלד בסט) תירשם לציבור זיקת הנאה. המשמעות היא שעיריית ת"א יצרה כאן גן גדול, שעלות הקמתו והתחזוקה שלו מושתת על היזם. יש לציין כי גם האחריות על מי הנגר נופלת על היזמים. באופן די חריג, 75% ממי הגשם שמגיעים מהגגות או החצרות יחלחלו לתוך הקרקע בתחום המגרש.

(מספר התוכנית תא/מק/4052)