עוד חברת ביטוח בדרך לת"א: וישור פרסמה תשקיף לגיוס 100 מיליון שקל

וישור מתעתדת להשתמש בכספי הגיוס להתרחבות לארה"ב • החברה, שבהובלת אמיל וינשל, ניצן צעיר הרים ויוחנן דנינו, מתכוונת להנפיק לפחות 20% ממניותיה ומכוונת לשווי של לפחות 500 מיליון שקל "לאחר הכסף"

אמיל וינשל / צילום: ערן ירדני
אמיל וינשל / צילום: ערן ירדני

עוד מצטרפת לגל ההנפקות בבורסה בתל אביב, בדגש על חברות שמגיעות עם הבטחה טכנולוגית: חברת WeSure Global Tech (וישור גלובל טק), החברה האם של חברת הביטוח הדיגיטלית וישור, פרסמה היום תשקיף להנפקה ראשונית של מניותיה בתל אביב, כשהיא מכוונת לשווי של לפחות 500 מיליון שקל "לאחר הכסף".

בוישור, שבראשות אמיל וינשל ויוחנן דנינו והמנכ"ל ניצן צעיר הרים, מכוונים לצמיחה בעולם ולאו דווקא פה, כשהם משווים את עצמם לא אחת לחברות ישראליות שכיוונו ואף הנפיקו בחו"ל, כגון למונייד. לשם כך, וישור הקימה חברות אחיות לחברת הביטוח הישראלית - אחת וישור ארה"ב והשנייה, מתחתיה, היא וישור ביטוח דיגיטלי. עם זאת, וישור הולכת להנפיק בבורסה בתל אביב, באחוזת בית וממש קרוב לבית. בישראל וישור היא חברת ביטוח פעילה שכבר קיימת כמה שנים ומתחרה ראש בראש בשוק הביטוח המקומי, כשהיא פועלת תחת הפיקוח של רשות שוק ההון.

מהחברה נמסר כי בכוונתה "לגייס הון בכדי להאיץ את תוכניות הפיתוח העסקי של הקבוצה ובמסגרת זו להרחיב את תחומי הפעילות ונתח השוק של החברה בישראל וכן להיערך לכניסה לפעילות בארה"ב ובאירופה בשנים הקרובות". את הנפקת החברה מובילה חברת החיתום פועלים אי.בי.אי.

זקוקה לכ-10 מיליון דולר כדי להתחיל לפעול בארה"ב

השליטה בווישור גלובל טק, שמגדירה את עצמה כחברת טכנולוגיה וביטוח, נמצאת בידי וינשל וצעיר הרים. שניהם הולכים יחדיו דרך ארוכה בענף הביטוח הישראלי, שבו מילאו בתפקידים בכירים בשלל חברות מרכזיות, ושמחזיקים כיום ב-71.5% ו-17.9% ממניות החברה, בהתאמה. לדנינו, לשעבר המפכ"ל ויו"ר מגדל ביטוח, יש אופציות שאם ימומשו במלואן יהוו 2.9% ממניות החברה בדילול מלא.

הגיוס האחרון לחברה, שנעשה בסוף נובמבר 2018, נעשה לפי שווי חברה של 114 מיליון שקל. עתה החברה מתכוונת להנפיק לפחות 20% ממניותיה, כאשר בחברה אומרים כי "התמורה הכוללת (ברוטו) הצפויה לחברה מההנפקה של ניירות הערך המוצעים על פי תשקיף זה, בהנחה של מכירה והנפקה של כל ניירות הערך המוצעים על פי תשקיף זה במחיר המינימאלי ליחידה צפויה להסתכם ב-100 מיליון שקל". כלומר, החברה מכוונת לגיוס לפי שווי חברה מינימלי של לפחות 500 מיליון שקל "לאחר הכסף".

אגב, מדובר בשווי חברה גבוה ביותר מ-33% מהשווי של חברת הביטוח איילון - שאותה ניהל בעבר וינשל - ושיש לה פעילות ביטוח גדולה משמעותית מזו של וישור בישראל, אך הנה חברה מסורתית שפועלת בעיקר דרך סוכני ביטוח.

בכל אופן, בווישור מסתכלים על השווי המבוקש על ידם כלא גבוה, וזאת משום שמדובר בחברה דיגיטלית באופייה עם שיעור הוצאות נמוך בהרבה משל חברות ביטוח מסורתיות, כשהיא מספקת חלום עם הכניסה בארה"ב. בווישור מתמקדים עדיין בביטוחי רכב ובונים על שינויים באופי צריכת הביטוח בכלל וביטוחי הרכב בפרט, תוך שהם משווים את עצמם לחברות שעושות מכירות דיגיטליות ומצפים לשינוי בעולם הביטוח, כגון למונייד והיפו.

עוד עולה מהודעת החברה כי על פי הצפי "היא תקבל רישיון MGA או Insurance producer במדינות מסוימות בארה"ב כבר במהלך המחצית הראשונה של 2021". על פי התשקיף וישור תידרש ל-8-10 מיליון דולר על מנת להתחיל לפעול בארה"ב, ולעוד 10-20 מיליון דולר למימון החדירה לשוק האמריקאי בשנים 2021-2022. עוד מציינת החברה כי עלות השלמת פיתוח מערכות הליבה של החברה והרחבת ענפי והיקפי הפעילות באמצעות חברת הבת ווישור חברה לביטוח עומדת על 5 מיליון דולר.