בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה חיובית בוול סטריט: טילריי צללה ב-50%, דיסני עקפה התחזיות

הביטקוין בשיא כל הזמנים • התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב בשבוע החולף מעבר לצפי • מנייתה של פלטפורמת ההכרויות באמבל זינקה ב-62% ביומה הראשון למסחר • הנפט קטע רצף עליות הארוך מזה כשנתיים בצל הורדת תחזית הביקוש מצד סוכנות האנרגיה הבינלאומית • ממשל ביידן הצליח לשריין 200 מיליון מנות חיסון לקורונה

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

 סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בנטייה לעליות מלבד הדאו ג'ונס שנסגר ללא שינוי וקרוב לרמת השיא של כל הזמנים. מדד הנאסד"ק הוסיף 0.4% לערכו, ומדד S&P 500 עלה ב-0.2%.

ממשל ביידן הצליח לשריין 200 מיליון מנות חיסון לקורונה, כך דיווח הערב הבית הלבן.

מנייתה של הפלטפורמה להכרויות באמבל זינקה ביומה הראשון למסחר בכ-62%.

מנייתר טילריי מחקה 50% מערכה - הירידה החדה ביותר מאז החלה להיסחר.

וולט דיסני פרסמה דוחות לאחר הנעילה ועקפה את התחזיות לרבעון הפיסקלי הראשון, כאשר מספר המשתמשים בשירות הסטרימינג עלה ב-94.9 מיליון. ההכנסות הסתכמו ב-16.2 מיליארד דולר, מעל לתחזיות השוק להכנסות של 15.87 מיליארד דולר. הרווח למניה הסתכם ב-32 סנט, לעומת הצפי להפסד של 34 סנט למניה.

סקטור האנרגיה בלט בירידות הערב, כאשר הנפט קטע הערב רצף עליות הארוך מזה כשנתיים בצל הורדת תחזית הביקוש מצד סוכנות האנרגיה הבינלאומית. הזהב קטע רצף עליות של חמישה ימים.

21:51

המסחר בוול סטריט מתנהל סביב רמות הפתיחה כאשר המדדים נושקים לשיא.

החוזים על הנפט למסירה בפברואר ירדו ב-1.1% לרמה של 58 דולר לחבית, ובכך הנפט קטע רצף עליות הארוך מזה כשנתיים. סוכנות האנרגיה הבינלאומית הפחיתה את תחזיות צריכת הנפט הגולמי לשנה הנוכחית.

החוזים על הזהב איבדו כ-1% ל-1,824.1 דולר לאונקייה.

חברת פייפאל הודיעה על הרחבת שירותי הקריפטו שהיא מציעה לבריטניה בחודשים הקרובים. החברה תוסיף אפשרות תשלום במטבעות קריפטוגרפים בארנקי התשלומים שלה VENMO במחצית הראשונה של 2021.

20:30

הביטקוין מזנק מעל 8% לשיא כל הזמנים ברמה של 48,481 דולר לאחר שהבנק הוותיק של ניו-יורק , בנק אוף מלון (BNY), הודיע ​על הקמת יחידה חדשה שתסייע ללקוחות להחזיק, להעביר ולהנפיק נכסים דיגיטליים. היחידה החדשה, המכונה יחידת הנכסים הדיגיטליים, צפויה לפעול בהמשך השנה.

19:30

המסחר בוול סטריט עבר לטריטוריה האדומה, כאשר המשקיעים לוקחים קצת רווחים לאחר הראלי שנרשם בינואר ותחילת פברואר, בעוד המדדים נושקים לשיא כל הזמנים.

מנייתה של פלטפורמת ההכרויות באמבל החלה לראשונה להיסחר במחיר של 76 דולר - זינוק של 77%, לעומת מחיר של 43 דולר בהנפקה הראשונית (IPO). זאת לאחר שהחברה גייסה אתמול 2.6 מיליארד דולר.

בזירת מלחמת הסוחרים הצעירים בשורטיסטים נרשמת תבוסה הערב בסקטור הקנאביס. מנייתה של טילריי (Tilray) קפצה אתמול ב-51%, מתרסקת ב-40 במסחר.

18:40

המסחר בבורסות אירופה ננעל בנטייה לעליות. הדאקס הגרמני הוסיף 0.8% לערכו למרות הארכת הסגר במדינה נוכח התפשטות נגיף הקורונה. הקאק הצרפתי ןהפוטסי הבריטי ללא שינוי.

החוזים על הנפט למסירה בפברואר יורדים ב-0.17% לרמה של 58.8 דולר לחבית. החוזים על הזהב יורדים ב-0.34% ל-1,836.5 דולר לאונקייה.

ענקית התוכנה מיקרוסופט  ניהלה מגעים עם פינטרס לרכישת הרשת החברתית, שנסחרת לפי שווי שוק של יותר מ-50 מיליארד דולר, כך לפי דיווח בעיתון "פייננשל טיימס". עם זאת, לפי הדיווח השיחות כבר נפסקו.

18:00

המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות עם נטייה לעליות, כך הנאס"ק מטפס ב-0.5%, הדאו ג'ונס ללא שינוי.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בטריטוריה הירוקה, כאשר הדאו ג'ונס מטפס לשיא, מדד S&P 500 עולה ב-0.3% והנאסד"ק מוסיף 0.6% לערכו.

מחיר הביטקוין בבורסות הקריפטו עולה ל-48,340 דולר, אחרי זינוק שבועי של כ-30%, וזאת בהמשך להודעה של מאסטרקארד כי תאפשר בהמשך השנה ללקוחות לשלם במטבעות קריפטוגרפים.

מניית הקנאביס טילריי, שהיתה לאחרונה חביבת הסוחרים הצעירים, צוללת ב-20%. גם אפריה (סימול: APHA) צונחת בכ-15%, מנגד מניה נוספת שעומדת לאחרונה במוקד המלחמה בין הסוחרים הצעירים לשורטיסטים - Sundial Growers, קופצת ב-8.8%.

15:54

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מטפסים בעד 0.5% ומאותתים על המשך העליות.

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב בשבוע החולף הגיעו ל-793 אלף, לעומת הצפי של הכלכלנים ל-757 אלף תביעות. יו"ר הפד ג'רום פאואל שרטט אמש תמונה עגומה לגבי מצב התעסוקה בארה"ב ואמר כי יהיה צורך במדיניות אגרסיבית מתמשכת בכדי לענות על הבעיות העומדות בפני העובדים. את הדברים אמר פאואל בפני המועדון הכלכלי של ניו יורק, וזאת על אף נתוני האבטלה האופטימיים שפורסמו לאחרונה והצביעו על שיעור אבטלה של 6.3%. לדברי פאואל, שיעור האבטלה למעשה קרוב יותר ל-10% 

14:20

עליות קלות באירופה ובמסחר בחוזים על מדדי וול סטריט. מניית חברת הקנאביס  טילריי (Tilray) קופצת ב-12% במסחר המוקדם ומניית  סאנדיאל (Sundial) שזינקה אתמול ב-79% , קופצת בעוג 43% במסחר המוקדם.

ברשת החברתית רדיט הולכים ונוטשים את מניות גיימסטופ ו-AMC לטובת מטרה חדשה - מניות הקנאביס. אחרי ההבטחות "להגיע לירח" עם מניית קמעונאית משחקי הוידאו ועם מניית רשת בתי הקולנוע, מתפרסמים בימים האחרונים ברדיט פוסטים דומים על מניות הקנאביס. כך למשל מניית טילריי (Tilray) קפצה אתמול ב-51% והשלימה זינוקים של 112% ביומיים ושל 674% מתחילת 2021. 

מניית אפליקציית ההיכרויות באמבל (סימול: BMBL ) תחל להיסחר היום לאחר שהחברה גייסה אתמול 2.15 מיליארד דולר בהנפקה ראשונית. 

פרוטליקס  הודיעה היום כי חתמה על הסכם רישוי כלל עולמי ובלעדי עם סרקומד לפיתוח של אלידורנאז אלפא, או PRX-110, לטיפול בכל מחלה או מצב בדרכי הנשימה בבני אדם, לרבות, בין השאר, סרקואידוזיס, פיברוזיס ריאתית ומחלות קשורות, באמצעות אינהלציה. על פי תנאי ההסכם, סרקומד תהיה אחראית לזיהוי ובחירת מועמדים פרמצבטיים כמפורט ברישיון כמו גם למחקר ופיתוח קליניים של מועמדים אלה. פרוטליקס תהיה זכאית לתשלום ראשון במזומן של כ-3.5 מיליון דולר, בכפוף לתנאים מסוימים, לתשלומים נוספים בהתאם לאבני דרך רגולטוריות ומסחריות וכן לתמלוגים מדורגים בגין המכירות נטו של מוצרים שימוסחרו לפי תנאי הרישיון. 

12:05

מגמה מעורבת באירופה. עליות קלות נרשמות בחוזים על מדדי וול סטריט.

ההחלטה שהתקבלה אתמול בברלין, להאריך את הסגר המוטל על גרמניה עד ה-7 במרץ לפחות, מקבעת את החלוקה המסתמנת בימים אלה באירופה: בעוד המדינות הצפוניות ספונות בסגר הדוק יחסית, ללא לימודים וללא מסחר, מחשש לעלייה מחדש במספרי החולים בקורונה, חלק מהמדינות הדרומיות שבות אט-אט לחיים נורמליים.

באיטליה, עברה רוב המדינה מתחילת החודש להגדרה כ"אזור צהוב" לפי מערכת הרמזור שאימצה הממשלה כבר בשנה שעברה - אזור שבו מותרת פעילות מסחרית, ואפילו פתיחת בארים ומסעדות לקהל עד שש בערב. במילאנו המונים יצאו לרחובות בימים האחרונים ותמונות מראות תושבים המסתובבים ברחובות עם שקיות קניות ומדרכות מלאות בסועדים.

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת עם נטייה לירידות קלות. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות. 

חברת התרופות אסטרהזנקה דיווחה היום על הכנסות של 7.4 מיליארד דולר ברבעון הרביעי ושל 26.6 מיליארד דולר בשנת 2020 כולה, צמיחה של 10% לעומת 2019. 

08:10

הבורסה של אוסטרליה רשמה היום ירידה קלה ובהונג קונג נרשמות עליות קלות, במסחר דליל. זאת, בעת שהבורסות של סין, יפן, קוריאה וטאיוואן לא פעלו היום לרגל חגים.

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט ניכרת יציבות לאחר שאתמול ננעל המסחר בניו יורק במגמה מעורבת. 

לאחר שהביטקוין זינק במהלך השבוע עד לרמה של כ-48,000 דולר, היום נסחר מטבע הקריפטו ברמה של 44,870 דולר. בזירת המסחר בסחורות נסחר כעת הנפט (חוזה ברנט) בירידה קלה סביב רמה של 61.15 דולר לחבית. הזהב יורד בכ-0.4% לרמה של 1,837 דולר לאונקיה.

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאית ל-10 שנים יציבה ברמה של 1.145%.

בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים בסקירה שפרסמו שם כי בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב עקום התשואות הופך לתלול יותר ויותר על רקע עליית תשואות בחלק הארוך של העקום בד בבד עם ירידת תשואות בחלק הקצר. "תלילות העקום משקפת אופטימיות של משקיעים לגבי יעילות החיסונים נגד הקורונה והתקווה לתוכנית תמריצים נוספת שתביא את המשק האמריקאי לצמיחה מהירה ולאינפלציה גבוהה יותר בהמשך. מצב זה אמור להמשיך לשמור על סביבה תומכת להשקעה בנכסי סיכון, בעיקר במניות בעלות חשיפה גבוהה לגורמי מאקרו כגון הסקטורים של הפיננסים, התעשיה, הצריכה המחזורית והסחורות, וכן באפיקים מחוץ לארה"ב כמו שווקים המתעוררים. להערכתנו, מגמת תלילות העקום עשויה להימשך בטווח הקצר אולם על המשקיעים להיערך לתרחיש תשואות משמעותית גבוהות יותר, דבר שעלול לגרור תנודתיות מוגברת בשווקים".