מאסטרקארד תאפשר השנה תשלומי קריפטו; הביטקוין שובר שוב את שיא כל הזמנים

ענקית כרטיסי האשראי הולכת בעקבות המתחרה ויזה, שכבר הודיעה כי הגיעה להסדרים מול פלטפורמות קריפטו שינפיקו כרטיסי ויזה ללקוחותיהן • מחיר הביטקוין בבורסות הקריפטו עולה ל-48,340 דולר, אחרי זינוק שבועי של כ-30%

ביטקוין על רקע השווקים / אילוסטרציה: Shutterstock, Morrowind
ביטקוין על רקע השווקים / אילוסטרציה: Shutterstock, Morrowind

הביטקוין, המטבע הגדול בשוויו מבין מטבעות הקריפטו, שובר היום שוב את שיא כל הזמנים. בסביבות השעה 15:30 (שעון ישראל) זינק שער הביטקוין עד לרמה של 48,340 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap, אחרי שרק ביום שני השבוע חצה לראשונה את רף ה-48 אלף דולר. בשבוע האחרון זינק מחיר הביטקוין בכ-30%.

השיא של הביטקוין בתחילת השבוע נרשם לאחר שיצרנית הרכב החשמלי טסלה, שבראשה עומד אלון מאסק, דיווחה לרשות ניירות ערך האמריקאית כי ביצעה בחודש שעבר השקעה של 1.5 מיליארד דולר ברכישת ביטקוין.

אתמול, ביום רביעי, הודיעה חברת מאסטרקארד כי בהמשך השנה היא תתחיל לאפשר לעסקים לקבל תשלומים בכמה מטבעות קריפטו באמצעות רשת כרטיסי האשראי שלה. בכך צפויה מאסטרקארד להצטרף לשורה של חברות פיננסים גדולות שמאמצות באחרונה פעילות הקשורה למטבעות דיגיטליים, ובראשם ביטקוין.

ראג' דהמודהראן, סגן נשיא מאסטרקארד לנכסים דיגיטליים, כתב אתמול בבלוג של ענקית כרטיסי האשראי: "אנחנו כאן כדי לאפשר ללקוחות, סוחרים ובתי עסק להעביר ערך דיגיטלי - מסורתי או קריפטו - בכל דרך שיירצו". החברה כבר עובדת עם כמה פלטפורמות קריפטו שמנפיקות כרטיסי מאסטרקארד המאפשרים ללקוחות לבצע תשלום עם מטבעות קריפטו, אבל העסקאות בכרטיסים אלה אינן עוברות דרך רשת מאסטרקארד; אותן פלטפורמות קריפטו דואגות להמיר את המטבעות הדיגיטליים למטבעות פיאט (כמו דולר, אירו וכדומה), ורק לאחר מכן להעביר את העסקאות לחברת כרטיסי האשראי.

עם השקת התמיכה הישירה בעסקאות קריפטו, לדברי דהמודהראן, חברת כרטיסי האשראי "תקצץ חוסר יעילות, כשהיא מאפשרת גם לצרכנים וגם לסוחרים להימנע מצורך להמיר הלוך ושוב בין מטבעות קריפטו למטבעות מסורתיים לצורך ביצוע עסקאות".

מאסטרקארד, על פי הודעתה, מתכננת להיות סלקטיבית בבחירה באילו מטבעות קריפטו היא תאפשר שימוש ברשת שלה, לכשתושק התוכנית החדשה. החברה ציינה כי היא תבחר במטבעות קריפטו שמכבדים את פרטיות המידע של הצרכן, עומדים בכללי הציות הרגולטורי ו"מציעים יציבות, שאנשים זקוקים לה בכלי לביצוע תשלומים, לא השקעות".

טוויטר שוקלת אפשרות לרכוש ביטקוין

חברת ויזה, המתחרה הגדולה של מאסטרקארד בשוק כרטיסי האשראי העולמי, ציינה באחרונה כי גם היא הגיע להסדרים מול פלטפורמות קריפטו וארנקים דיגיטליים, שמנפיקים כרטיסי ויזה ללקוחותיהם, אשר יאפשרו ללקוחות לשלם באמצעות מטבעות הקריפטו שהם מחזיקים בהם. "הקשרים של ויזה עם הארנקים הדיגיטליים האלה הם בעלי פוטנציאל של יותר מ-50 מיליון משתמשים", אמר אל קלי, מנכ"ל ויזה העולמית, בשיחה עם משקיעים לאחר פרסום הדוחות הכספיים האחרונים של החברה. הוא הוסיף באותה שיחה: "ברור כי אם מטבע דיגיטלי מסוים נהפך למטבע חליפין מוכר, אין כל סיבה שאנו לא נוסיף אותו לרשת שלנו, אשר כבר תומכת כיום ביותר מ-160 סוגי מטבעות".

ענקית התשלומים המקוונים PayPal התחילה בסוף השנה שעברה לאפשר ללקוחותיה בארה"ב לרכוש ולמכור מטבעות קריפטו כמו ביטקוין באמצעות הפלטפורמה שלה. פייפאל מתכננת לאפשר ללקוחותיה כבר ברבעון הראשון של 2021 להשתמש במטבעות הקריפטו שהם מחזיקים בארנק הדיגיטלי שלה, כאמצעי תשלום עבור רכישות מסוחרים המשתמשים ברשת שלה.

חברת הפינטק האמריקאית Square, שבראשה עומד ג'ק דורסי, מייסד ומנכ"ל הרשת החברתית טוויטר, אימצה את הביטקוין כבר לפני שלוש שנים, כאשר אפשרה למשתמשי אפליקציית Cash App של סקוור למכור ולקנות ביטקוין. סמנכ"ל הכספים של חברת טוויטר, נד סגל, אמר אתמול בראיון לרשת CNBC כי החברה שוקלת אפשרות להשקיע ברכישת ביטקוין ולהשתמש במטבע הקריפטו אף לתשלום לעובדים או לספקים שלה.