מארבעה יוצאים שניים: אלה המתמודדים הסופיים על תקציב טבעול

וגם: אירוע הספיד דייטינג ההמוני של חברת SQLink לכבוד ולנטיינס דיי, סטיבן ספילברג מקבל את פרס בראשית וקצת חדשות טובות בצל קורונה

מפעל טבעול. מחפשים תחליף / צילום: תמר מצפי
מפעל טבעול. מחפשים תחליף / צילום: תמר מצפי

משרדי הפרסום ראובני פרידן וגליקמן שמיר סמסונוב הם המתמודדים הסופיים במכרז על תקציב הפרסום של טבעול, כך נודע לגלובס. נזכיר כי ראובני פרידן הצטרף למכרז בשלב מאוחר יחסית, לאחר שבאסם, בעלת השליטה בטבעול, הוחלט להרחיב את מספר המשרדים שמתמודדים על התקציב גם לכאלה שאינם נמנים על מערך הפרסום של החברה. משרד נוסף שהצטרף הוא אדלר חומסקי שלא עלה לשלב הבא. מי שעוד לא עלה שלב הוא הפרסומאי יורם דמבינסקי, לשעבר הבעלים של משרד הפרסום JWT ישראל, שנסגר לפני מספר חודשים.

תקציב הפרסום של טבעול טופל עד לאחרונה על-ידי גיתם BBDO. המשרד מתמודד בימים אלה על תקציב הפרסום של "תנובה מזון" הפועל באותן קטגוריות פעילות, ולכן בחר לוותר על טבעול - עוד לפני שהבטיח את זכייתו בנתח מתקציב תנובה. מעניין לציין שגם לראובני פרידן יש תקציב המשיק במידה מסויימת לקטגוריה זו - תקציב הפרסום של המותג "עוף טוב" של תנובה. על פי מקורות במשרד ראובני פרידן קבלו אישור מ"עוף טוב" להתמודד על התקציב.

בין המכרז של טבעול לזה של "תנובה מזון" יש קשר עקיף: המכרז על תנובה מזון יצא לדרך בעקבות החלטה של גליקמן שמיר סמסונוב לקבל לטיפולו את כל תקציבי החברה המרכזית למשקאות, לרבות המותגים של טרה. המהלך הותיר את "תנובה מזון" ללא משרד פרסום לטווח הארוך.

אמנם גליקמן טיפל במשך תקופה מסוימת גם בתקציבי "תנובה מזון" וגם בתקציבי המשקאות של החברה המרכזית, אך היה ברור שברגע שהמשרד קיבל לטיפולו גם את נתח המזון של החברה המרכזית, הם יידרשו לוותר על חלקם בתנובה. עם זאת, לאור מערכת היחסים הטובה השוררת בין המשרד לתנובה מזון, נשאר התקציב בטיפולם עד מציאת משרד חדש. 

מערך הפרסום של אסם, המחזיקה בטבעול, כולל גם את מקאן ת"א שהפיק לחברה קמפיין למוצרי תחליפי בשר שהשיקה. הקמפיין עלה לאוויר לא חתום, אך בירור של גלובס העלה כי מי שעומד מאחוריו הוא משרד הפרסום מקאן ת"א ולא גיתם. הסיבה לכך היא שגם תנובה צפויה להיכנס בעתיד לשוק תחליפי הבשר, ובגיתם, כך נראה, בחרו שלא לעמוד במצב שבו הם מתמודדים על תקציב שמתנגש ישירות במותג שבו הם מטפלים. מקאן מטפל אף הוא בתקציב הפרסום של תנובה (בתשלובת החלב), ולכן אין באפשרותו לטפל לאורך זמן בתקציב טבעול. מטבעול, טרם התקבלה תגובה.

ענת ביין-לובוביץ'

מצנח הזהב

אסתי כרמלי מונתה למנכ"לית שטראוס מים וחברת הנהלה בקבוצה. כרמלי תחליף את רונן זוהר שכיהן כמנכ"ל שטראוס מים במשך 6 השנים האחרונות. עם כניסתה של כרמלי בחודש אפריל, יחל זוהר בתפקידו כמשנה למנכ"ל קבוצת שטראוס גיורא ברדעה, ויכהן גם כיו"ר הנהלת שטראוס מים. במהלך 26 השנים האחרונות מילאה כרמלי תפקידי ניהול גלובליים מגוונים ובכירים בחברת דלתא גליל תעשיות ובחברת Stanley Black & Decker. 

לידיעת מחפשי העבודה והאהבה

קבוצת SQLink לגיוס עובדות ועובדים בהייטק מארגנת לקראת "וולנטיין דיי" שיחול ב-14 בפברואר, אירוע ייעודי שיכלול ספיד דייטינג המוני, תחת השם SQLove וגם אפשרות למציאת עבודה. מהחברה נמסר ששזו הפעם הרביעית שהיא עורכת את האירוע, אלא שהפעם האתגר שונה היות שהוא יועבר במהדורת אונליין, ובה אזורים פרטיים וציבוריים. הרווקות והרווקים יעברו בין "שולחנות" ויוכלו לתקשר בווידאו ובצ’אט ואחריהם להמשיך לסבב הבא, עד שייסימו שמונה סבבים. עוד יכלול האירוע: סטנד-אפ של הדר לוי, די ג'יי, וכמובן מתחם "שידוך מקצועי" של הצעות עבודה.

-----

קרן בראשית הודיעה כי במאי הקולנוע, המפיק והפילנתרופ סטיבן ספילברג, הוא חתן פרס בראשית לשנת 2021. ספילברג יקבל את הפרס בשל היותו "אחד הקולנוענים המשפיעים ביותר בתולדות הקולנוע; מחויבותו לעשייה חברתית ולפילנתרופיה; ועמדתו הברורה כנגד אנטישמיות וצורות אחרות של שנאת-חינם וחוסר סובלנות". 

חדשות טובות

קרן "ביחד" והבנק הבינלאומי, חנכו השבוע בראשון לציון את "בית חם", כחלק ממיזם שבמסגרתו מיועדות להיפתח 100 דירות מרוהטות ומאובזרות עבור חיילים בודדים.