פסגות | בלעדי

670 עובדי פסגות בלחץ: דורשים חסינות מפני פיטורים ומענק מכספי המכירה

עובדי פסגות דורשים היום מאייפקס ומאלטשולר שחם כי רכישת בית ההשקעות תתבצע במקשה אחת ושהרוכש יקלוט את כל העובדים בתנאים הנוכחיים שלהם

עובדי פסגות במסגרת העיצומים נגד עסקת המכירה / צילום: תמונה פרטית
עובדי פסגות במסגרת העיצומים נגד עסקת המכירה / צילום: תמונה פרטית

עובדי פסגות נמצאים בבעיה בכל תסריט: אם העסקה למכירת בית ההשקעות לאלטשולר שחם תצא לפועל, בסופה רבים מהם עלולים לאבד את מקום עבודתם תוך זמן קצר. הם בבעיה גם אם העסקה תיפול בגלל הרגולציה או מכל סיבה אחרת, וזאת משום שלמרות שבית ההשקעות יכול היה להתחרות בשוק תחת הנהלה טובה יותר, פסגות הפך בשבועות האחרונים, עם פרסום המגעים למכירתו, ל"ברווז צולע". כזה שבתי השקעות אחרים מתחרים ביניהם כיום מי ינגוס חלקים ממנו.

זה לא נעלם מעיניהם של כ-670 עובדי בית ההשקעות (רובם המכריע מאוגדים), שנוקטים לאחרונה עיצומים לנוכח המגעים עם אלטשולר שחם, ושרבים מהם רואים בצדק איום לעתידם המקצועי עם מכירת בית ההשקעות לגוף פעיל עם שדרה ניהולית וצוות עובדים קיים.

כך, כפי שנודע לגלובס, עובדי פסגות דורשים היום מאייפקס ומאלטשולר שחם כי רכישת בית ההשקעות תתבצע במקשה אחת, ללא מכירת חלקים ממנו למשך שלוש שנים, כאשר הרוכש יקלוט את כל עובדיו בתנאים הנוכחיים שלהם (ובוותק שלהם), "כיחידה אחת", תוך השארת משרדי פסגות במיקומם הנוכחי. עוד דורשים העובדים מענק מכירה "שיחושב כאחוז מהתמורה" ושיחולק לעובדים לפי החלטת הוועד. עוד דורש הוועד של פסגות תוכנית פרישה לעובדים שיחפצו בכך.

דרישות אלה לא ריאליות, וסביר שלא ייענו גם בחלקן על-ידי אלטשולר שחם ועל-ידי אייפקס, וזאת משום שאלטשולר שחם לא רוכש את פסגות כדי לשמור עליו במתכונתו הנוכחית.

לפיכך, נראה שהעתיד של העובדים תלוי גם במי יהיו הרוכשים של פסגות קרנות נאמנות ושל פסגות ני"ע (החברה שבאמצעותה מחזיק פסגות בפעילויות ניהול תיקי ההשקעות ובחבר הבורסה שלו). במובן הזה הם צריכים כנראה לקוות שכלל ביטוח, שאין לה פעילות פיננסים קיימת, תרכוש את הפעילויות הללו, ולא גופים כאי.בי.אי, אקסלנס של הפניקס או הראל פיננסים שלהם יש צוותי עובדים קיימים.

בכל אופן, סביר שחלק ניכר מהעובדים בפסגות (וחלק גדול מהמנהלים) ילכו הביתה זמן קצר לאחר השלמת העסקאות - מה גם שלאייפקס לא יהיו רווחים מעסקת המכירה של פסגות, שבהם היא תתחלק עם עובדי בית ההשקעות. בסופו של דבר מדובר בעסקה הפסדית, שתוצאותיה יחלחלו כנראה גם לעובדים המודאגים.