טרנד חדש, אותו הדפוס: גולשי רדיט נטשו את מניות הקנאביס

בדומה למניות גיימסטופ ו-AMC, שרשמו עליות חדות תוך ימים ספורים, המשקיעים הצעירים הקפיצו את מניות הקנאביס ובהמשך השבוע שעבר התנערו מהן, באופן שיצר הפסדים כבדים ל"מאחרים לחגיגה"

מניות הקנאביס שהתחבבו על גולשי רדיט עברו לנפילות / צילום: Shutterstock
מניות הקנאביס שהתחבבו על גולשי רדיט עברו לנפילות / צילום: Shutterstock

מניות הקנאביס שהתחבבו על גולשי הרשת החברתית רדיט חיקו בשבוע שעבר את הדפוס של מניות גיימסטופ ו-AMC - קודם עליות שערים חדות בתוך ימים בודדים עקב התנפלות המשקיעים הפרטיים עליהן, ולאחר מכן נפילה מהדהדת שמסדרת הפסדים כבדים למאחרים שמבין הרוכשים.

טילריי וסאנדיאל, שתי הכוכבות התורניות של גולשי רשת רדיט, איבדו בשני ימי המסחר האחרונים 55% ו-30% בהתאמה, אולם סיימו את שבוע המסחר כולו בעליות של 13% ו-84%, בהתאמה. בסיכום החודשיים וחצי הראשונים של 2021 מציגות שתי המניות תשואות חדות עוד יותר של 251% לטילריי ו-339% לסאנדיאל.

מגזר הקנאביס כולו קיבל בחודשים האחרונים דחיפה חזקה מעלה בעקבות ניצחון המפלגה הדמוקרטית בבחירות בארה"ב. ניצחון זה הוביל להערכה בשוק כי השתלטות הדמוקרטים על הבית הלבן ועל שני בתי הקונגרס, תביא עמה לגליזציה של הקנאביס בארה"ב גם ברמה הפדרלית.

מבט על קרן הסל העוקבת אחר מניות הקנאביס בוול סטריט, AdvisorShares Pure Cannabis (סימול: YOLO), מגלה כי הקרן רשמה תשואה של 139% מאז סוף אוקטובר 2020, בהשפעת תוצאות הבחירות בארה"ב. עם זאת, גל העליות האחרון, שהתגבר עד מאוד בשבוע שעבר עם הסתערותם של גולשי רדיט על הסקטור, הפך את המניות - לדעת חלק מהאנליסטים - ליקרות מדי.

 
  

"מקרה קשה למדי של הפרעות קשב וריכוז"

באתר החדשות הקנדי BNN Bloomberg כתבו בימים האחרונים כי הראלי במניות הקנאביס מזכיר את זה שנרשם בסוף 2018, כאשר קנדה עמדה להפוך לכלכלה הגדולה הראשונה שהפכה לחוקי את השימוש במריחואנה. בן ג'ונסון, המנהל הגלובלי של תחום מחקר קרנות הסל בחברת מורנינג סטאר, אמר לאתר הקנדי כי "השוק סובל בימים אלה ממקרה קשה למדי של הפרעות קשב וריכוז", לאחר שצפה בהסתערות המשקיעים הקמעונאיים על מניות הקנאביס.

למרות ההתלהבות המרובה בשוק, ג'ונסון הדגיש כי בסופו של דבר השאלה המרכזית שצריכה להישאל היא האם הנתונים הבסיסיים מתומחרים כיום במחירי המניות או לא. על-פי דוח של חברת S3 פרטנרס, הפחיתו מתחילת השנה שחקני השורט את הימוריהם כנגד מניות הקנאביס, בעקבות התארגנות גולשי רדיט ליצירת שורט סקוויז (לחץ על מוכרי השורט) במניות אלו.

שיעור מכירות השורט בכלל מניות הקנאביס ירד בתחילת פברואר ל-15% מהכמות הצפה של אותן מניות, לעומת 24% בתחילת ינואר. עם זאת, בטילריי נותרו שיעורי שורט גבוהים יותר בעקבות מהלכים שביצעו שחקני ארביטראז' מיזוגים בעקבות הודעת החברה מדצמבר על מיזוגה עם חברת אפריה.

על פי S3, בטילריי נרשמו יתרות שורט של 1 מיליארד דולר בתחילת החודש, או כ-23% מהמניות החופשיות, מה שהפך אותה למטרה מתבקשת עבור גולשי רדיט.

העליות במניית טילריי הובילו עד כה את עליית המגזר כולו. עם זאת, לדברי מנהל ההשקעות הראשי של קרנות אנסון, מואז קסאם, ייתכן שהסיבה לכך היא שמדובר באחת ממניות הקנאביס הבודדות שזמינות בקלות למשתמשי אפליקציית המסחר החינמית רובין הוד או לסוחרי יום בארה"ב.

חברות הרשומות למסחר בקנדה עם פעילות בארה"ב עשויות להיות בעמדה טובה יותר ליהנות מלגליזציה בארה"ב, ומשקיעים קמעונאיים עשויים להתעלם ממניות כמו Curaleaf Holdings ו-Harvest Health & Recreation Inc - שעשויות להרוויח מהפעילות שלהן בארה"ב - מה שהופך את המסחר בהן לאירוני, אמר קסאם ל-BNN Bloomberg.

הזכורות והמדוברות: סאנדיאל הדיחה את גיימסטופ מהמקום הראשון 

בינתיים, בוול סטריט ג'ורנל הדגימו בסוף השבוע כיצד פחת העניין של גולשי פורום WallStreetBets (פורום שוק ההון של רשת רדיט) במניית גיימסטופ, לאחר שנפלה ב-90% מרמת השיא אליה הגיעה במהלך המסחר בימים האחרונים של חודש ינואר.

כך למשל, על-פי נתוני חברת VandaTrack החלו המשקיעים הפרטיים לזרום למניית גיימסטופ כבר ב-13 בינואר, כשרכשו באותו היום יותר מניות של גיימסטופ מאשר מניות של חברות טכנולוגיה, שנחשבות לחביבות ותיקות על גולשי פורום WallStreetBets.

עם זאת, רכישות אלו של גיימסטופ החלו לרדת בסוף ינואר, כאשר הסוחרים חזרו למניות הטכנולוגיה. עוד מגלים הנתונים כי באותו הזמן שבו משקיעים פרטיים החלו לקנות את גיימסטופ, מספר האזכורים שלה ברשת רדיט תפח.

גיימסטופ עדיין מוזכרת תכופות ברדיט, אבל הפופולריות שלה פחתה מאוד. במקביל, ירדה המניה בשישה מתוך שמונת ימי המסחר האחרונים, וגם מחזורי המסחר בה הידלדלו יחד עם ירידה מקבילה במסחר באופציות על המניה.

גיימסטופ אמנם נותרה עדיין נושא מרכזי בפורומים וברשתות החברתיות, אולם דומה כי המשקיעים הקטנים נטשו אותה בשבוע שעבר לטובת מניות הקנאביס. לפי הוול סטריט ג'ורנל, סאנדיאל היא כעת המניה המוזכרת ביותר בפורום WallStreetBets של רדיט, כשהיא דוחקת את גיימסטופ נדחקה למקום השני ברשימה.