ברודקום: שני מנועי צמיחה במחיר אטרקטיבי

הצמיחה המואצת של סקטור הטכנולוגיה מציבה בפני משקיעים פוטנציאליים מכשול קשה בדמות רמת תמחור גבוהה • ברודקום, לעומת זאת, היא דוגמה לחברה עם נתוני צמיחה מרשימים, שעדיין נסחרת בתמחור חסר יחסית לסקטור ההייטק ולתחומי התוכנה והשבבים

ברודקום / צילום: Reuters, Mike Blake
ברודקום / צילום: Reuters, Mike Blake

סקטור הטכנולוגיה נמצא במוקד עניין המשקיעים, בשל צמיחה גבוהה ומואצת, חסינות גבוהה מפני משבר הקורונה וריכוזיות של שחקניות מובילות. גורמים אלה באים לידי ביטוי ברווחיות נאה ומשתפרת, ללא תלות במחזור כלכלי. ואולם, לצד גורמי צמיחה עומד מכשול קשה עבור משקיעים רבים - רמת תמחור גבוהה יחסית של חברות הטכנולוגיה המובילות.

בעוד שרמת התמחור בסקטור הטכנולוגיה הציגה עליית מדרגה בשנים האחרונות, עדיין ניתן לזהות הזדמנויות רבות, גם בקרב חברות צמיחה. אחת מההזדמנויות האלה היא חברת ברודקום (סימול: AVGO), שחקנית מובילה בשני תחומי צמיחה חשובים בענף הטכנולוגיה - תחום השבבים ותחום התוכנה הארגונית.

בחטיבת השבבים, המהווה את ליבת עסקי ברודקום, מתמחה החברה בתכנון שבבי סלולר ושבבי תקשורת, כולל השוק הצומח של דאטה סנטר, ואילו בחטיבת התוכנה מספקת החברה פתרונות קריטיים לתחומי ניהול נתונים, אבטחת מידע והגנת סייבר. מניית AVGO מדורגת Outperform (ביצועי יתר) באופנהיימר, עם מחיר יעד של 500 דולר.

חברת ברודקום  הונפקה בנאסד"ק ב-2009 בשמה הקודם Avago (שעדיין מופיע בסימול המניה) ומאז ביצעה סדרה של רכישות של חברות שבבים (כולל ברודקום המקורית), ציוד תקשורת ותוכנה, וכעת נהנית ממובילות שוק במגוון תחומים, עם קניין רוחני עשיר של כ-23 אלף פטנטים, התומך בשיעורי רווחיות גבוהים במיוחד של למעלה מ-50%.

ברודקום הציגה לאורך שנים צמיחה עקבית בהכנסות וברווחיות, הודות לסינרגיות משמעותיות של רכישות וניהול מוקפד של אסטרטגיית צמיחה, ובכך היא צפויה ליהנות ממגוון מנועי צמיחה בשוקי ה-5G והסייבר.

 
  

שבבים - 75% מהכנסות החברה

פעילות ברודקום מתחלקת לסגמנטים עסקיים המפורטים להלן.

חטיבת השבבים (Semiconductor Solutions) - אחראית על כ-75% מסך הכנסות ברודקום, וברבעון האחרון רשמה צמיחה שנתית גבוהה של 36%. חטיבה זו פועלת במודל fabless ללא כושר ייצור עצמי, ובכך נהנית מגמישות עסקית רבה, ופזורה על מגוון תחומי צמיחה של שוק השבבים. תמהיל המכירות של חטיבת השבבים של ברודקום נחלק בין חמישה תחומים עיקריים.

תחום שבבי הסלולר (31% מהכנסות חטיבת השבבים), עם דגש על שבבי RF, הוא תחום שאמור ליהנות ממעבר לתשתית הדור החמישי 5G, הן בצד מכשירי הסלולר והן בצד תחנות הבסיס, זאת נוסף על פעילות בתחומים נוספים, כגון WiFi ובלוטות'.

ברודקום נמנית עם הספקיות המובילות של ענקית האלקטרוניקה אפל (AAPL), שאחראית על למעלה מ-10% מהכנסות חטיבת השבבים של ברודקום. בדגם אייפון 12 החדש הגדילה ברודקום את היקף תוכן השבבים בכ-40% בהשוואה לדגמים הקודמים, ובכך היא אמורה ליהנות מהביקושים החזקים לסמארטפון החדש של אפל.

בתוצאות הרבעון האחרון (שהסתיים באוקטובר האחרון) רשמה חטיבת הסלולר צמיחה רבעונית גבוהה של כ-43%, וזאת עדיין טרם תחילת מכירות של ממש של אייפון 12 (שהשקתו נדחתה), כך שניתן לצפות להמשך ביצועים חזקים של פעילות זו גם ברבעונים הקרובים.

תחום התקשורת (35% מהכנסות החטיבה) נהנה מהגידול בהשקעות בדאטה סנטר, והוא ציג ברבעון האחרון צמיחה שנתית של 17%, על רקע גידול בהשקעות קפיטליות בדאטה סנטר ובפרישת רשתות תקשורת חדשות של הדור החמישי. הנהלת ברודקום צופה כי הצמיחה הדו-ספרתית תימשך גם ברבעונים הבאים, בהתאם למגמות החזקות בענף התקשורת.

תחום הפס הרחב (14% מהכנסות החטיבה) נהנה גם הוא ממגמות חזקות, עם צמיחה של 22% ברבעון האחרון, על רקע ביקושים חזקים לפתרונות תקשורת רחבת סרט במסגרת מעבר לעבודה מרחוק ועלייה בצריכת שירותי צפייה ישירה ובפעילות גיימינג.

תחום האחסון storage (14% מהכנסות החטיבה) מציג חולשה על רקע האטה בהשקעות המגזר הארגוני בפתרונות תשתית מסורתית on-premise, ומעבר לסביבת הענן.

תחום התעשייה (3% מההכנסות) נהנה מהתאוששות בכלכלה הריאלית, לאחר פגיעה ממגפת הקורונה. המשך התאוששות במגזר התעשייתי, ובמיוחד בשוק הרכב, אמור להוביל להאצה בקצב הצמיחה בפעילות זו.

חטיבת התוכנה הארגונית - נוצרה מרכישות

חטיבת התוכנה הארגונית (Infrastructure Software) - מהווה נתח של 25% מהכנסות החברה, ונוצרה כתוצאה מרכישות שבוצעו בשנים האחרונות, ובעיקר חברת CA (ספקית מובילה של תוכנה לניהול מחשבי mainframe) והחטיבה הארגונית של חברת סימנטק, שחקנית מובילה בענף הסייבר.

ברבעון האחרון הציגה החטיבה צמיחה שנתית של 36% (לא אורגנית, וכוללת תוספת מרשימות מפעילות סימנטק), והיא צפויה להציג צמיחה חד-ספרתית גבוהה, במקביל להמשך שיפור ברווחיות.

חטיבת התוכנה הארגונית מתאפיינת בשיעורי רווח גולמי גבוהים במיחד של מעל 90%, המאפשרים מנוף תפעולי משמעותי, והגברת השקעות בתחומי הסייבר אמורה להאיץ עוד יותר את הצמיחה ואת הרווחיות ברמת החברה כולה.

חברת ברודקום נהנית משילוב נדיר של פעילות תוכנה וחומרה, והיא מחזיקה במרבית תחומי פעילותה במעמד המוביל בשוק. החברה חשופה למגוון תחומי צמיחה בשוק הטכנולוגיה, כגון שוק ה-5G, הענן, התקשורת המבוזרת, וכן שוק הסייבר. נוסף על צמיחה, מציגה ברודקום תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של כ-12 מיליארד דולר בשנה, המשמש להורדת חוב (חוב נטו של כ-33 מיליארד דולר, מכפיל חוב ל-EBITDA של 2.5), תשלומי דיבידנד (תשואה שנתית גבוהה של 3.2%) ורכישת מניות עצמית.

למרות החשיפה למנועי צמיחה רבים בתחומי השבבים והתוכנה, שיעורי רווחיות יוצאים מן הכלל (שיעור רווח תפעולי של 54%) והצלחה מוכחת לאורך שנים בביצוע רכישות, נסחרת מניית AVGO בתמחור חסר לסקטור הטכנולוגיה ולמגזרי התוכנה והשבבים, מכפיל רווח של 16.5 ומכפיל EV/EBITDA של 15 לתחזיות 2022.

מניית AVGO, המדורגת באופנהיימר בהמלצת Outperform עם מחיר יעד של 500 דולר, מהווה לדעתנו הזדמנות השקעה אטרקטיבית, המשלבת תכונות "צמיחה" ו"ערך", וצפוייה ליהנות ממגמות חזקות בשוקי ה-5G והסייבר, תוך הצפת ערך לבעלי מניות.

הכותב הוא אנליסט בכיר במחלקת המחקר של אופנהיימר ישראל. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם