נופר השלימה הקמת מערכת ראשונה לאגירת אנרגיה

המערכת שהינה בהספק כולל של 3.22 מגה וואט, צפויה להיות מופעלת כבר בשבועות הקרובים ובכוונת נופר להקים לצידה מערכות פוטו וולטאיות בהספק כולל של כ-2.77 מגה וואט, בתעריף של 45 אג' לקוט"ש

האוגר של חברת נופר אנרגיה / צילום: ארז עוזיר
האוגר של חברת נופר אנרגיה / צילום: ארז עוזיר

חברת נופר אנרגיה  מדווחת היום כי השלימה את הקמת מערכת ראשונה בישראל לאגירת אנרגיה. המערכת שהינה בהספק כולל של 3.22 מגה וואט, צפויה להיות מופעלת כבר בשבועות הקרובים ובכוונת נופר להקים לצידה מערכות פוטו וולטאיות בהספק כולל של כ- 2.77 מגה וואט, בתעריף של 45 אג' לקוט"ש.

החל ממועד ההפעלה המסחרית תבצע נופר תחזוקה של המערכת לתקופה של 25 שנה.

מהדיווח עולה, כי חברות הקבוצה מקדמות הקמה של עשרות מערכות נוספות לאגירת חשמל הן בפרוייקטים בהפעלה ובפרוייקטים בהקמה, לקראת הקמה ובפרוייקטים בייזום ורישוי.

השימוש במערכת אגירת החשמל, יאפשר לחברות הקבוצה להקים מערכות פוטו-וולטאיות נוספות בשטח בו הוקמה , באופן המבטיח הזרמה של החשמל לאורך שעות רבות יותר ביממה ובזמן שהמערכות לייצור חשמל אינן פעילות, וזאת ללא צורך בהגדלת נקודת החיבור לרשת החשמל. בנוסף, תתאפשר לחברות הקבוצה להזרים את החשמל המיוצר במערכות בשעות בהן תעריפי החשמל גבוהים יותר.

עופר ינאי, יו"ר החברה, ציין היום כי "אנו גאים להוביל את מהפכת אגירת החשמל בישראל. לאחר שחיברנו בשנת 2018 לרשת החשמל את המערכת הסולארית הצפה הראשונה בישראל, אנחנו מציינים היום בהתרגשות גדולה את השלמת הקמת מערכת האגירה המסחרית הראשונה בישראל. משק האנרגיה המתחדשת בישראל משווע לאגירה וידרוש אגירה בהיקפים של עשרות ג׳יגה בשביל לעמוד ביעדי 2030".

את מערכת האגירה תכננה, הקימה ותתפעל בליליוס אנרגיה, על בסיס טכנולוגיה של תאגיד CATL. טל מונד, מנכ"ל בליליוס אנרגיה, ציין כי "אנו גאים ושמחים להיות שותפים להצלחה של נופר אנרגיה להקמת מערכת אגירת האנרגיה הראשונה במדינת ישראל".