הביטקוין שובר עוד שיא: חצה את רף ה-50 אלף דולר

בשנה האחרונה השלים מטבע הקריפטו המוביל זינוק פנומנלי של כ-390% במחירו הדולרי • ראלי הביטקוין התעצם במיוחד בשבוע האחרון, בעקבות הדיווחים על חברות שמאמצות אותו כאפיק השקעה לגיטימי

ביטקוין ותת'ר / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
ביטקוין ותת'ר / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

ראלי מטבעות הקריפטו נמשך במלוא עוזו: ביטקוין, המטבע הגדול בשוויו בשוק הקריפטו, פרץ לפני זמן קצר את רמת ה-50,000 דולר, שיא חדש. מחיר שיא כל הזמנים של הביטקוין בבורסות הקריפטו היום משקף למטבע שווי שוק של יותר מ-920 מיליארד דולר - כ-61% משוויו של כלל שוק הקריפטו, המונה 8,480 סוגי מטבעות דיגיטליים, לפי נתוני אתר CoinMarketCap . שוויו הכולל של שוק הקריפטו מתקרב ל-1.5 טריליון דולר.

בשבוע האחרון טיפס מחיר הביטקוין (סימול: BTC ) ב-6%, כשהוא משלים זינוק של 69% מתחילת 2021. במבט על 12 החודשים האחרונים, מטבע הקריפטו המוביל השלים זינוק פנומנלי בשיעור של כ-390% במחירו הדולרי. לכל אורך הראלי של החודשים האחרונים, מחיר הביטקוין בבורסות הקריפטו ממשיך להתאפיין בתנודתיות גבוהה מאוד. מייק מקגלון, אסטרטג הסחורות של Bloomberg Intelligence, העריך אתמול כי התנודתיות של מחיר הביטקוין צפויה אף להתגבר בטווח הקרוב והוסיף כי מחיר של 100 אלף דולר עשוי להיות יעד בטווח הרחוק יותר.

מחירו של את׳ר, מטבע הקריפטו השני בגודלו בשוק, נע הבוקר מעל ל-1,800 דולר, כשהוא משלים זינוק של 144% מתחילת 2021. את׳ר (סימול: ETH ), המטבע של פלטפורמת הבלוקצ׳יין את׳ריום, רשם ב-12 החודשים האחרונים זינוק של יותר מ-550% במחירו הדולרי. בתחילת השבוע שעבר, כפי שדיווחנו בגלובס, בורסת הנגזרים של שיקגו, CME , השיקה מסחר בחוזים עתידיים על את'ר - יותר משלוש שנים לאחר שהשיקה חוזים עתידיים על ביטקוין.

ראלי הביטקוין התעצם במיוחד מאז 8 בפברואר, בעקבות הדיווח של יצרנית הרכב החשמלי טסלה על כך שהשקיעה בינואר סכום כולל של 1.5 מיליארד דולר ברכישת ביטקוין, ועל כך שהיא עשויה לאמץ השנה את הביטקוין כאמצעי תשלום. בשבוע שחלף מאז, פורסמו עוד דיווחים על אימוץ הביטקוין כאפיק השקעה. כך למשל, על פי דיווח באתר בלומברג, בבנק ההשקעות מורגן סטנלי שוקלים השקעה בביטקוין, ואילו בקנדה, רשות ניירות ערך של מחוז אונטריו אישרה לראשונה השקה של קרן סל ( ETF ) המבוססת על ביטקוין. הקרן הקנדית, שנקראת Purpose Bitcoin ETF , תאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף להשקעה בביטקוין.

בנק אוף ניו יורק מלון ( BNY Mellon ), שמניותיו נסחרות בבורסת ניו יורק, הודיע ביום חמישי האחרון כי הוא מפתח פלטפורמה חדשה למתן שירותי משמורת עבור נכסים דיגיטליים, ובהם ביטקוין ומטבעות קריפטו אחרים. חברת מאסטרקארד הכריזה בסוף השבוע שעבר כי בהמשך השנה היא תתחיל לאפשר לעסקים לקבל תשלומים בכמה מטבעות קריפטו באמצעות רשת כרטיסי האשראי שלה.