נתניהו שוחח עם ביידן לראשונה מאז השבעתו לנשיא

השיחה שבוששה לבוא בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, התקיימה, כמעט ארבעה שבועות לאחר ההשבעה של הנשיא • לפי הדיווח מלשכת נתניהו, השיחה הייתה ידידותית וחמה ביותר ונמשכה כשעה

השיחה שבוששה להגיע בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, התקיימה הערב (ד'), כמעט ארבעה שבועות לאחר ההשבעה של הנשיא בוושינגטון.

לפי הדיווח מלשכת נתניהו, השיחה הייתה ידידותית וחמה ביותר ונמשכה כשעה. שני המנהיגים ציינו את הקשר האישי רב השנים ביניהם ואמרו שיפעלו יחד להמשך חיזוק הברית האיתנה בין ישראל לארה"ב.

הנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו דנו בהמשך קידום הסכמי השלום, באיום האיראני ובאתגרי האזור וסיכמו על המשך הידברות ביניהם.

כמו כן, הנשיא בירך את ראש הממשלה על מנהיגותו במאבק בקורונה והשניים החליפו דעות על דרכי ההתמודדות עם המגפה.

ביידן פתח בכך את סבב השיחות עם מנהיגי המזרח התיכון וכמובטח הייתה השיחה הראשונה עם נתניהו, אלא שההשהיה הרבה, ביחס לזמן שהיה נהוג בשנים האחרונות בין כניסתו לתפקיד של נשיא בארה"ב לבין שיחתו הראשונה עם ראש ממשלת ישראל, הותירה מעט טעם מריר.

חילוקי הדעות העיקריים עם הממשל החדש הם בסוגיית איראן שם כבר הצהיר שר החוץ של ארה"ב אנטוני בלינקן על כוונה להגיע לפתרון ברוח ההסכם הקודם. תחת בלינקן כבר מונו כמה וכמה מאנשי ממשל אובמה שהיו אחראים להסכם זה.

גם בסוגיה הפלסטינית ההבדלים בין ביידן לנתניהו יהיו ניכרים, ופעילות כמו הרחבת התנחלויות לא תיתקל בהבנה.

ועם זה הברית האסטרטגית בין המדינות שרירה וקיימת, והאמריקנים סומכים ידיהם על ההסכמים עם איחוד האמירויות, בחריין, סודן ומרוקו, וצפוי כי יקיימו את התחייבויות ממשל טראמפ בעניין לרבות עסקת מכירת מטוסי ה-F35 לאמירויות.