זזים: תקציב נספרסו בהיקף 20 מיליון שקל יועבר לקבוצת מקאן

תקציב הקריאטיב טופל בשנים האחרונות בליאו ברנט, הדיגיטל במובלין, והמדיה בזניט ש"תתנחם" בזכייה במכרז על תקציב הנקל סוד

ג'ורג' קלוני, הפרזנטור של נספרסו / צילום: Shutterstock
ג'ורג' קלוני, הפרזנטור של נספרסו / צילום: Shutterstock

תחילת שנה אזרחית מאופיינת לעתים בתזוזות בתקציבי הקריאטיב והפרסום, ולמרות משבר הקורונה גם השנה מסתמנות תזוזות שכאלה: לגלובס נודע כי תקציב מותג הקפה הבינלאומי נספרסו ינוהל בקבוצת מקאן תל אביב.

בשלב הראשון יעברו תקציב המדיה באוף-ליין מחברת זניט השייכת לקבוצת פובליסיס ותקציב המדיה הדיגיטלית מסוכנות go mobline מקבוצת אדלר-חומסקי - ושניהם ירוכזו ביוניברסל מקאן.

על-פי ההערכות, בעתיד הקרוב יועבר למקאן גם תקציב הקריאטיב, המטופל כיום במשרד הפרסום ליאו ברנט. היקף התקציב הכולל שתקבל מקאן עומד על כ-20 מיליון שקל.

נציין כי החלק המשמעותי בתקציב נספרסו הוא דווקא החלק של המדיה, כי רוב הקמפיינים של החברה מצולמים בחו"ל ועוברים התאמה לשווקים המקומיים בהם הקמפיין משודר. נספרסו ידועה כמי שמעלה קמפיינים בולטים, בעיקר בזכות הפרזנטור הבינלאומי שמייצג אותה בשנים האחרונות, השחקן ג'ורג' קלוני.

תקציב המדיה של נספרסו עובר למקאן בעקבות החלטה עולמית של חברת נסטלה, בעלת השליטה בנספרסו, על ריכוז כלל תקציבי המדיה של המותג תחת הסכמי המדיה של נסטלה. עם זאת, ההחלטה אינה מתייחסת לתקציבי הקריאטיב, ויש להניח כי החלטה להעביר חלק זה של התקציב נובעת מפעילות של משרד הפרסום מול נספרסו בארץ.

נזכיר כי תקציבי נספרסו רוכזו בקבוצת פובליסיס בדיוק באותה הפרקטיקה: תחילה עבר תקציב הקריאטיב לידי ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס, ולאחר מכן פעלו בקבוצה לרכז אצלם גם את תקציבי המדיה, כדי שהתקציב יהיה רווחי יותר.

נזכיר כי רק לפני חודשים ספורים ניהלה אסם-נסטלה מכרז מדיה גם בישראל, בו התמודדו חברות המדיה זניט מדיה, מדיה קום מקבוצת אדלר-חומסקי ויוניברסל מקאן. בסוף המכרז הממושך זכתה בו מחדש חברת המדיה יוניברסל, וכעת משלימה החברה את מהלך ההשתלטות על כל נתחי המדיה של החברה. 

למרות אובדן תקציב נספרסו, בזניט יכולים "להתנחם בתקציב חדש: לגלובס נודע כי החברה מקבלת לטיפולה את תקציב המדיה של קבוצת הנקל סוד, זאת בתום מכרז בו התמודדה על התקציב גם יוניברסל מקבוצת מקאן. היקף תקציב של הנקל סוד עומד על כ- 7-8 מיליון שקל בשנה.

הנגל משווקת מותגי ניקיון וקוסמטיקה. המותגים המשמעותיים של הנקל סוד הם פרסיל, סומט, סוד, הוואי פא דיאדרמין ושווצקופ. בעבר פעלה החברה בישראל באמצעות משרדי הפרסום יהושע TBWA ופרסום זרמון, אולם בשנים האחרונות כל הקמפיינים של המותגים מגיעים מחו"ל, והפעילות היחידה הקיימת היא ברכישת המדיה.

עיקר הפרסום בטלוויזיה מתמקד במותג פרסיל, ומעת לעת מושקעים משאבים גם במותג טיפוח הפנים דיאדרמין וצבעי השיער שוורצקופ פלה דלוקס. היקף ההשקעה במותגים עומד על כ- 7-8 מיליון שקל, אולם חלק מההשקעה מגיע מרשתות הפארם שתומכות במבצעים בלעדיים שמוצעים אצלן.