ישראל תעביר עודפים של חיסוני קורונה לרשות הפלסטינית ולמדינות נוספות

משרד רה"מ: "בחודש האחרון הצטברה כמות חיסונים מוגבלת שלא נעשה בה שימוש, ועל כן הוחלט לסייע בכמות סמלית של חיסונים לצוותי רפואה של הרשות הפלסטינית ולכמה מהמדינות שפנו לישראל" • נתניהו: "סיכמתי עם מנכ"ל פייזר שיהיה רצף אספקה של חיסוני פייזר ללא שום מחסור"

חיסון נגד קורונה / צילום: רפי קוץ
חיסון נגד קורונה / צילום: רפי קוץ

ישראל תעביר עודפים של חיסוני קורונה שלא נעשה בהם שימוש למדינות שביקשו את סיועה, וכן לרשות הפלסטינית.

בהודעה של משרד ראש הממשלה נאמר כי "לאור מבצע החיסונים המוצלח בישראל והיותה המדינה המובילה בעולם בהתחסנות האוכלוסייה, התקבלו פניות רבות ממדינות העולם לישראל לקבלת סיוע באספקת חיסונים. ישראל אינה מייצרת חיסונים בעצמה, והיא הודיעה לפונים כי הכמויות שהוזמנו על-ידי ישראל מיועדות לחיסון אוכלוסייתה, ואין צפי ליכולת משמעותית לסייע לפחות עד שמבצע החיסונים בישראל יסתיים. עם זאת, במהלך החודש האחרון הצטברה כמות חיסונים מוגבלת שלא נעשה בה שימוש, ועל כן הוחלט לסייע בכמות סמלית של חיסונים לצוותי רפואה של הרשות הפלסטינית ולכמה מהמדינות שפנו לישראל". 

באשר לרשות הפלסטינית, מדובר בעוד חיסונים נגד קורונה מעבר ל-5,000 החיסונים שכבר סופקו לצוותים הרפואיים, וככל הנראה גם לחיסונם של עשרות אלפי הפועלים הפלסטינים העובדים בישראל. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע ביום שישי כי לאחר פגישה עם בכירי משרד הבריאות הישראלי ברמאללה, הועברה הבקשה לעוד חיסונים לצוותים וכן לחיסון הפועלים.

מדינות נוספות שפנו לקבלת החיסונים הן קפריסין, יוון, איטליה מצרים, ספרד ועוד. בין המדינות שיקבלו - הונדורס - מטוס נחת משם היום למטרה זו. ממשרד ראש הממשלה לא נמסר הפירוט מי מהמדינות תקבל את עודפי החיסונים, ובכל מקרה מדובר בכמות מוגבלת שנועדה בעיקר לצוותים הרפואיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ג') בטקס הזיכרון ליוסף טרומפלדור בתל חי: "יש לי בשורה חשובה, שוחחתי אתמול בערב עם ידידי, מנכ"ל פייזר אלברט בורלה, וסיכמנו שיהיה רצף אספקה של חיסוני פייזר ללא שום מחסור של פייזר. ללא שום מחסור, ללא שום קיטוע, ללא שום הפסקה. לכו להתחסן. גם ממודרנה אנחנו מקבלים עוד ועוד ועוד חיסונים. לכו להתחסן".

מספר המתחסנים בשתי מנות בישראל עבר אתמול (ב') את סף ה-3 מיליון. עוד מיליון וחצי חוסנו במנה אחת, אבל יש עדיין קבוצות גדולות של סרבני חיסונים, מה שמותיר במחסני הקירור מאות אלפי מנות חיסון ללא שימוש.