רשתות פארם | בלעדי

סופר-פארם פותחת לראשונה תת-רשת חדשה: הצצה בלעדית לאיך זה נראה מבפנים

עיצוב של כלבו אירופי ועמדות של מניקור ואיפור - כך רשת הפארם הגדולה בישראל מנסה להמציא את עצמה מחדש בסניף הראשון של תת-הרשת החדשה שלה, גאלרי, שנפתחה השבוע במתחם G בראשון לציון

סופר-פארם גאלרי / צילום: שני מוזס
סופר-פארם גאלרי / צילום: שני מוזס

השבוע נפתח לקהל הרחב הפורמט החדש של רשת סופר-פארם בצורה שקטה ובלי רעש וצלצולים, ככל הנראה כתוצאה של השפעות משבר הקורונה. ובכל זאת, מבחינת הרשת מדובר באירוע של ממש: זוהי הפעם הראשונה שסופר-פארם פותחת תת-רשת פארם חדשה במיתוג שונה. ככל הנראה מדובר בתוצאה של התחרות הגוברת מצד האונליין ומהדיוטי פרי בימי שגרה, והצורך לייצר חוויית קנייה ייחודית שממשיכה את המסר שהחברה השתמשה בו בקמפיינים שלה בעבר - קפיצה קטנה לחו"ל.

איך זה נראה מבפנים? מדובר בחנות גדולה במיוחד שמשתרעת על שתי קומות בשטח של כ-800 מ"ר עם מדרגות נאות, תחת השם גאלרי (Gallery) שנושאת את הלוגו של סופר-פארם. החנות מזכירה גם בשם וגם בנראות את מתחמי הקוסמטיקה בדיוטי פרי או בבתי כלבו מושקעים בחו"ל.

סופר פארם גאלרי / צילום: שני מוזס
 סופר פארם גאלרי / צילום: שני מוזס

את האירוע הזה ציינו השבוע גם בכירי הרשת שהגיעו אתמול לחנות לבצע את גזירת הסרט. היקף ההשקעה בחנות החדשה אינו ידוע, אבל בהחלט ניכר שהעיצוב שלה שונה, לא רק בגיוון שהוא מציע, אלא גם באלמנטים כמו מנורות ייחודיות, צמחיה, ועמדות השראה למותגי הקוסמטיקה הגדולים.

סופר פארם גאלרי / צילום: שני מוזס
 סופר פארם גאלרי / צילום: שני מוזס

בקומת הכניסה ניצב מתחם דמוי "דיוטי פרי", עם עמדות של מותגי ביוטי מובילים דוגמת דיור וחנות של מותג הטיפוח קילס. לצידם פועל מתחם שנקרא "Glam Zone" עם מחלקות שונות המציעות טיפולי יופי, דוגמת איפור ומניקור-פדיקור שניתנים במקום. ברשת ככל הנראה המתינו עם הפתיחה לחזרה מהסגר של קוסמטיקאיות.

סופר פארם גאלרי / צילום: שני מוזס
 סופר פארם גאלרי / צילום: שני מוזס

בקומה השנייה ניתן למצוא סניף סופר-פארם רגיל, המציע את המוצרים הסטנדרטיים הנמכרים בסניפי הרשת, וכן ואת בית המרקחת.

סופר פארם גאלרי / צילום: שני מוזס
 סופר פארם גאלרי / צילום: שני מוזס

לדברי דנרה וולט, מומחית לתעשיית הקוסמטיקה, "אין ספק שמדובר במתחם מושקע ומרשים שמעניק חוויית קנייה משודרגת. זהו עוד מהלך שמחדד את העדפת הרשת לרכישה ברצפת המכירה ולא באתר המקוון. על-מנת שיהיה מדובר בהשקעה מוצלחת לטווח הארוך, תידרש רמת שירות גבוהה ומקצועית יותר מזו הקיימת היום בסניפים, מגוון שירותים ייחודי שגם ירענן ויתחדש את התמהיל שלו מעת לעת, ורמת מחירים אטרקטיבית מספיק בקטגוריות שונות על-מנת שתוביל לרכישה ולא רק לשיטוט בקומה כדי לשטוף את העיניים". לדבריה, "העובדה שלסופר-פארם יש מותגים בלעדיים וצעירים כמו למשל ניוד סטיקס, דה אינקי ליסט ובקרוב אנסטסיה, שומרת על המיצוב הטרנדי של הרשת ומאפשרת להם ליצור שיתופי פעולה תכופים עם משפיענים ליצירת באז ברשת".

פועלת להקמת תת-רשת נוספת

סופר-פארם זוכה לנוכחות בולטת בעיר ראשון לציון, עם 11 סניפים הממוקמים במתחמי הקניות הבולטים בעיר (מתחם G, קניון הזהב, חונים קונים, קניון שער ראשון, קניון הבאר וקניון ראשונים), אל מול סניף אחד של כל אחת מהרשתות המתחרות, Be וגוד פארם, אשר ממוקמים שניהם במרכז העיר.

כאמור, זוהי הפעם הראשונה שסופר-פארם פותחת תת-רשת חדשה תחת מיתוג שונה, כשבמקביל היא פועלת להקים תת-רשת נוספת שתמכור לראשונה גם מזון טרי מוכן כמו כריכים וסלטים תחת השם דיילי (Daily).

בשנה האחרונה סופר-פארם אומנם הושפעה במידה ניכרת ממשבר הקורונה שפגע במכירות בעיקר של מוצרי קוסמטיקה כתוצאה ממגבלות התנועה שהוטלו על המשק, ומהשפעת המסכות על צריכה של מוצרי איפור כמו שפתון. עם זאת, בדומה לרשתות המזון, סופר-פארם נהנתה מכך שהותר לה להמשיך ולהפעיל את החנויות שלה גם בתקופות בהן מתחרות שלה נאלצו לסגור את שעריהן, החל מהדיוטי פרי, ועד לרשתות מתחרות בתחום הקוסמטיקה כמו אפריל, המשביר לצרכן, מאק, בובי בראון ואחרות.

סופר-פארם, בניהולו של ניצן לביא, היא הרשת הגדולה מסוגה בישראל ומונה כ-258 סניפים בפריסה ארצית עם מחזור מכירות שנתי של כ-5.5 מיליארד שקל. בשנתיים האחרונות היא חווה שינויים בסביבה התחרותית שלה. זאת, בין היתר בתחום מוצרי הטואלטיקה על רקע העובדה ששופרסל, קמעונאית המזון הגדולה בישראל, רכשה רשת פארם משלה שפועלת בפורמט דומה תחת השם Be, שכבר מונה 87 חנויות, והן בשל התחרות מצידה של גוד פארם, שבשליטת רמי לוי, שכבר מונה כ-30 חנויות.