שר החינוך: שנת הלימודים תוארך גם לחודש יולי

לפי השר גלנט, לימודי חודש יולי ייוחדו לסגירת פערים במקצועות היסוד והם יהיו חלק מתוכנית בת 4 חלקים המיועדת לכיתות א'-יא' • בנוסף אמר שר החינוך כי הוא הנחה את כל הגורמים לפתוח בצורה מלאה את מערכת החינוך החל מיום שלישי הקרוב

תלמידים / צילום: באובאו
תלמידים / צילום: באובאו

במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (א') הודיעו ראש הממשלה ושר החינוך כי בשל הסגרים שהוטלו במהלך השנה, שנת הלימודים תוארך השנה ותכלול גם את חודש יולי.

לדברי השר גלנט, "התפרצות נגיף הקורונה שינתה סדרי עולם ולא פסחה על מדינת ישראל ובתוכה על מערכת החינוך. הסגרים הממושכים ומתכונת הלמידה מרחוק יצרו פערים רגשיים, חברתיים ופדגוגיים בקרב תלמידי ישראל, בדומה לשאר מדינות העולם.

"אני ער לפערים האלו. הדבר החשוב ביותר עבורי הוא ילדי ישראל, התלמידות והתלמידים. זהו כמובן מכנה משותף המאפיין את כל המשפחות בישראל, מכל המגזרים, הילדים הם הדבר החשוב ביותר לכולנו - הם עתידנו.

"אין בית בישראל שלא מסתכל בדאגה על הילדים שלו ושואל איך מחזירים להם את פערי השנה האחרונה. וזו בדיוק המשימה שלי לחודשים הקרובים. אנחנו חייבים לסגור את הפערים שנוצרו.

"כל ילד בישראל הוא עולם ומלואו ואסור לנו לשלוח את ילדינו לעולם הגדול עם פער משמעותי בחינוך או בהשכלה. הילדים שלנו חוו פגיעה פדגוגית וחינוכית, חברתית ורגשית - ואת התיקון לזה אנחנו חייבים להם. כשר החינוך, במשמרת הקשה והייחודית הזאת, אעשה הכל כדי להחזיר לכם, ילדי ישראל את השנה האחרונה, שנה מורכבת ומאתגרת.

"מזה חודשים אחדים, עוסקים מנכ"ל משרד החינוך וצוותים מקצועיים במשרד - בהנחייתי - בגיבוש תוכנית למיפוי ולצמצום פערים רגשיים וחינוכיים.

היום אנו מכריזים על החלק הראשון ב"תכנית הלאומית לצמצום פערים בחינוך". חודש יולי כולו יוקדש להשלמות ויהיה במתכונת של לימודים מלאים. לתוכנית הגדולה הזו יש עוד שלושה חלקים, שכולם מיועדים לטובת התמודדות עם ההשלכות הפדגוגיות, החברתיות והרגשיות של התלמידים כתוצאה מהקורונה - אנו נעשה השלמות מרוכזות ונכונות עבור התלמידים כך שהבטחון שלהם בשליטה בחומר, ובסביבה החברתית שלהם - ישוב אליהם".

גלנט הוסיף ואמר כי "כל מורה שיסכים להירתם לתכנית יקבל שכר נוסף בגין חודש יולי. השלטון המקומי, ראשי הערים והמועצות האזוריות יסייעו לנו כדי לגייס תומכי חינוך נוספים כדי להשלים פערים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "הארכת הלימודים בקיץ נועדה להאריך את פערי החינוך שנוצרו במהלך השנה. זה מתווה עקרוני שפרטיו המלאים ינתנו בהמשך. ישמרו בקפדנות זכויות המורים, נדאג לתשלום מלא עבורם. יפה בן דוד ורן ארז, יהיה בסדר, אני לוקח אחריות".

עוד אמר נתניהו כי אי אפשר לסבול את ההפרות שאנחנו רואים בימים האחרונים. אני אומר את זה גם ביחס להפרות שראינו אצל החילונים בת"א, וגם ביחס להפרות בטישים - אני מקווה שלא נראה אותם כאן בירושלים. אין שום סיבה לא לשמור על הכללים. ולכן אני מבקש מכם, למען החיים שלכם, למען החיים של היקרים שלכם ולמען הבריאות של כולנו - שימרו על הכללים. 

"ועדת החריגים פועלת באופן מקצועי ואין להם מושג אם מבקש הבקשה חרדי או חילוני. מצלמים את המטוס מניו יורק שמלא חרדים אבל לא את אלה שבאים מפרנקפורט שאין בהם חרדים. זה שיסוי קבוצה בקבוצה. יש תקלות אבל חייבים למנוע את כניסת המוטציות תוך החזרת הישראלים מחו"ל".

יו״ר ארגון המורים, רן ארז, מסר כי "כפי שסוכם בין ארגון המורים לשר החינוך היום, בחינוך העל-יסודי שנת הלימודים תסתיים כסדרה ב-20.6.21. במקומות שבהם יהיו פערים, ככל שיהיו, יוכלו מורים החפצים בכך להשלים את הפערים תמורת שכר מלא. מורי העל-יסודי מלמדים ולימדו לכל אורך משבר הקורונה ללא הפסקה, ורק מורים המעוניינים בכך יוכלו ללמד בכפוף להסכמתם, במהלך חודש יולי, בתשלום שכר מלא כמובן להשלמת פערים כאמור, ככל שקיימים, עד לכיתה י"א. אין המדובר בחובה גורפת או בהארכה של שנת הלימודים. האמור מתווסף לפעילות השגרתית שמתבצעת על-ידי מורי העל-יסודי מדי שנה להשלמת חובות הלמידה לתלמידי י"ב".