חברת הסייבר אקסוניוס גייסה 100 מיליון דולר והפכה לחד-קרן

אקסוניוס נבחרה לרשימת עשרת הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2020 של גלובס בדצמבר האחרון • החברה שהוקמה ב-2017 על ידי שלושה יוצאי יחידת 8200 עוזרת לארגונים לזהות ולהגן על מחשבים המחוברים לרשת שלהם, שלפעמים הם אפילו לא מודעים לקיומם

אקסוניוס - נופש עובדי חברה ברצלונה / צילום: תמונה פרטית
אקסוניוס - נופש עובדי חברה ברצלונה / צילום: תמונה פרטית

חברת הסייבר הישראלית אקסוניוס הודיעה היום (ב') על גיוס 100 מיליון דולר במסגרת סבב D. הגיוס הובל על ידי סטריפס (Stripes) הניו יורקית, חברה המתמחה בהשקעות צמיחה. השתתפו בסבב גם המשקיעים הקיימים של אקסוניוס - בסמר, לייטספיד, OpenView וגם קרן ורטקס.

בכך מגיע סך ההשקעות באקסוניוס עד היום ל-195 מיליון דולר. החברה מציינת כי הגיוס בוצע לפי הערכת שווי של מעל מיליארד דולר, מה שמכניס גם את אקסוניוס, שהוקמה רק ב-2017, למועדון חדי-הקרן הישראלי המתרחב במהירות שיא בימים אלו של כסף רב שזורם למגזר הטכנולוגיה.

אקסוניוס נבחרה לרשימת עשרת הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2020 של גלובס בדצמבר האחרון. החברה הוקמה על ידי שלושה יוצאי יחידת 8200 - עופרי שור, דין זיסמן ואבידור ברטוב - שהכירו במהלך שירותם הצבאי. אקסוניוס עוזרת לארגונים לזהות ולהגן על מחשבים ומכשור המחוברים לרשת שלהם, שלפעמים הארגונים אפילו לא מודעים לקיומם. נכון לסוף 2020 אקסוניוס העסיקה 120 עובדים, מחצית בישראל ומחצית בארה"ב.

באקסוניוס נוקטים בגישה אחרת מאשר חברת הסייבר הישראלית ארמיס כדי לזהות את המחשוב המחובר לרשת. הפתרון של ארמיס מבוסס על סריקת תעבורת הרשת של הארגון, כדי לזהות את המכשור ברגע שהוא מתחבר אליה. אם בית חולים צירף מכשיר רנטגן חדש לרשת, ארמיס תדע על זה מיד.

לעומת זאת, אקסוניוס מתחברת למערכות שמשתמשים בארגון עושים בהן שימוש, כמו מערכות אבטחה שונות, פלטפורמות ענן, מערכות מידע ואפילו חשבון הזום של הארגון. אקסוניוס מוציאה לוג על מי התחבר למערכות ובאיזה דרך, ומתוך שילוב של מקורות המידע היא מגיעה לתשובה מלאה לשאלה מה עובד בארגון. "אפשר להגיד מטאפורית, שהשיטות הרגילות דומות לדפיקה על כל דלת בבניין כדי לראות מי גר שם. אנחנו הולכים למנהל הבניין, אומרים לו שאנחנו מורשים לדעת מי גר בו, ומקבלים את הרשימה", הסביר זיסמן, המכהן כמנכ"ל.

לדברי זיסמן, שיטת הפעולה של אקסוניוס מתאימה יותר לעידן של מעבר לענן, ובמיוחד בתקופה של עבודה מרחוק בקורונה. "עובדים שמתחברים מרחוק נכנסים ישר לאפליקציות של הארגון בענן מבלי לעבור ברשת, לכן גם אם תסרוק את הרשת לא תראה האם הם התחברו מהלפטופ בבית או מהטלפון דרך הווייפיי בבית הקפה", הוא אומר.

"אקסוניוס היא אחת החברות הצומחות ביותר בהיסטוריה של קרן בסמר, כאשר נדרשו לה פחות מ-15 חודשים לגדול מ-1 מילון דולר ל-10 מיליון דולר במונחי ARR (קצב הכנסות שנתי)", ציין עמית קרפ, שותף בקרן בסמר וחבר דירקטוריון באקסוניוס.

"על אף שנה סוערת ב-2020, אני גאה במה שהצוות של אקסוניוס הצליח להשיג. אנחנו מחויבים לפתור בעיה אמיתית כדי לעזור ללקוחות שלנו להתמקד במה שחשוב", מסר זיסמן בעקבות הגיוס.