הממשלה תדון היום על ועדת החריגים בנתב"ג ופתיחת מערכת החינוך

שר החינוך ושר הבריאות אמורים להציג את תוכנית משרד החינוך לפתיחת מערכת החינוך - נושא שנמצא במחלוקת מקצועית • בפתח הישיבה צפויה הממשלה לאשר מענק חד פעמי לנכים

ראש הממשלה ושרת התחבורה בנתב"ג / צילום: אמיל סלמן-הארץ
ראש הממשלה ושרת התחבורה בנתב"ג / צילום: אמיל סלמן-הארץ

הממשלה תדון היום (ב') בשורה ארוכה של נושאים מרכזיים, בהם אלה הקשורים במאבק השוטף בנגיף הקורונה הצפויים לעורר לא מעט ויכוחים.

על הפרק בין השאר סוגיית חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל, מדיניות שזוכה לביקורת וגם בפועל כמעט ולא מיושמת. דיון סוער במיוחד צפוי על ועדת החריגים שבאחריות שרת התחבורה מירי רגב, המטפלת בבקשות ישראלים לשוב לארץ וספגה ביקורת חריפה בימים האחרונים.

שר החינוך יואב גלנט ושר הבריאות יולי אדלשטיין אמורים להציג את תוכנית משרד החינוך לפתיחת מערכת החינוך, עוד נושא שנמצא במחלוקת מקצועית, בעיקר על רקע העליה במדדי התחלואה.

הנושאים האלה הושארו לסוף סדר היום כדי שהממשלה תספיק לאשר סעיפים חשובים אחרים.

בראש סדר היום נמצא אישור מענק חד פעמי לנכים, שהוא חלק מהתוכנית הכלכלית שעליה הצהירו שר האוצר ישראל כ"ץ וראש הממשלה בנימין נתניהו אך מאז לא קודמה, בין השאר תוך מתקפות פוליטיות הדדיות.

כ"ץ ושר העבודה והרווחה איציק שמולי יציגו את תוכנית המענק החד פעמי שעלותו כ-562 מיליון שקל והסכום הזה יובא מתוך תקציב המדינה, רזרבות ומקורות אחרים. המענק יאושר כתיקון לחוק הביטוח הלאומי - תיקון שאושר אתמול בוועדת השרים לחקיקה.

כמו כן תובא לאישור הרחבת סל הבריאות השנתית שהיקפה חצי מיליארד שקל המתוקצבים כבר במקור, לפי חלוקה של ועדת סל הבריאות והתרופות.

תוכנית נוספת שתגיע לאישור היום היא השלב הראשון בתכנית הכוללת למאבק בפשע ובאלימות בחברה הערבית, הכוללת.  מדובר בעיקר בתגבור של תחנות משטרה והקמה של שש תחנות חדשות, תגבור כוחות אכיפה אחרים כמו שיטור עירוני, פריסת מצלמות אבטחה ועבודת הכנה לתוכנית הרחבה יותר למיגור הפשיעה. עלותו המשוערת של השלב הראשון בתוכנית עומדת על כ-100 מליון שקל שרובם מתוקצבים מכספי תוכנית 922 שהוארכה ל-2021.

הממשלה צפויה לאשר גם הקמה של צוות בין משרדי האמור לסייע בהאצת מהלך העברת בסיסי צה"ל לנגב; הסמכת ועדת שרים לענייני חקיקה להכנת חוק לטיפול מקיף באנשי צבא דרום לבנון ובני משפחותיהם שהשתקעו בישראל; וגם לאשר מתן אות מערכה לציון השתתפות במערכה ברצועת הביטחון בלבנון.

הרמטכ"ל אביב כוכבי אימץ את המלצות הוועדה שהוקמה בעניין, להעניק את אות המערכה ללוחמים שהיו ברצועת הביטחון ממלחמת לבנון הראשונה ועד הנסיגה מלבנון -2020.