רשת בתגובה לעתירה נגד שידור הסטנד-אפ עם נתניהו: "לא תעמולת בחירות"

הערוץ הגיב לעתירה שהוגשה נגד השידור הצפוי מחר של פרק בתוכנית הבידור "סטנד-אפ ניישן" בהשתתפות ראש הממשלה • ברשת ציינו כי פנו לדמויות פוליטיות רבות, אך נתניהו היה היחיד שהסכים

אולפן התוכנית "סטנד-אפ ניישן" / צילום: היוטיוב הרשמי של רשת
אולפן התוכנית "סטנד-אפ ניישן" / צילום: היוטיוב הרשמי של רשת

רשת 13 הגישה את תגובתה לעתירת עו"ד שחר בן מאיר נגד שידור תוכנית הבידור "סטנד-אפ ניישן" עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לטענת עו"ד בן מאיר, שידור התוכנית מהווה הפרה של חוק הבחירות (דרכי תעמולה), הקובע כי "לא תהא תעמולת בחירות מלווה תוכניות בידור".

התוכנית צפויה להיות משודרת מחר (ג') בערב. לטענת רשת 13, "הן חברת ההפקה האמונה על הפקת התוכנית, יואב גרוס הפקות, והן רשת הקפידו הקפדה יתרה כי השתתפותו של ראש הממשלה בתוכנית לא תכלול כל תוכן פוליטי או תעמולתי מכל סוג שהוא. הקטעים בתוכנית בהשתתפותו של ראש הממשלה נסרקו תחילה על-ידי עורכי התוכנית וחברת ההפקה, לאחר מכן על-ידי העורכים האחראים ברשת והלשכה המשפטית ברשת, ולבסוף על-ידי הח"מ (רועי בלכר, א"ג), כדי להבטיח ולוודא כי אין מדובר בתעמולת בחירות".

עוד נכתב בתגובת ערוץ 13 ליו"ר ועדת הבחירות, השופט עוזי פוגלמן, כי "בעריכת התוכנית שבמוקד העתירה, הקפידה רשת כי התוכנית שתשודר לא תכלול דברי תעמולה פוליטית ולא תעסוק בסוגיות הנוגעות למערכת הבחירות. לאחר שצולמו כשעתיים בהשתתפות ראש הממשלה, התוכנית הערוכה שתשודר תכלול את השתתפות ראש הממשלה בפאנל הקומיקאים, בקטע שאורכו כ-9.5 דקות, ולאחריו קטע סטנד-אפ של ראש הממשלה, שאורכו כ-3.16 דקות, העוסק בענייני דיומא, ואין בו משום תעמולת בחירות".

מלבד זאת, חושף הערוץ כי במקביל לפנייה לראש הממשלה נעשתה פנייה לדמויות פוליטיות רבות מכל קצות הקשת הפוליטית בהצעה להשתתף בתוכנית. "ראש הממשלה הוא היחיד שהסכים להשתתף בתוכנית".

לטענת רשת 13, האפקט הדומיננטי של התוכנית הוא אפקט בידורי מובהק. הנושאים ההומוריסטיים בהם עוסקת התוכנית, בחלקים בהם מופיע ראש הממשלה, אינם נושאים עמם מטען פוליטי שיש בו כדי לשכנע או להשפיע על הכרעת הבוחר.

דברים דומים טענה גם מפלגת הליכוד, באמצעות עורך דינה אבי הלוי.

יו"ר ועדת הבחירות השופט עוזי פוגלמן כתב בהחלטתו כי על רשת 13 להעביר לעיונו את הקטע האמור, שכבר צולם ונערך, זאת על מנת להכריע בעתירה.