המשחק שהפך ללהיט הקורונה משך גם את יצרנית פורטנייט

אפיק גיימס, יצרנית המשחק פורטנייט, הגיעה להסכם לרכישת Tonic Games Group, החברה הבריטית שמייצרת את המשחק "Fall Guys: Ultimate Knockout", שהפך ללהיט במהלך שנת הקורונה בקרב מיליוני אנשים ברחבי העולם • שווי העסקה לא פורסם

מתוך המשחק "Fall Guys: Ultimate Knockout" / צילום: Reuters, dpa
מתוך המשחק "Fall Guys: Ultimate Knockout" / צילום: Reuters, dpa

אפיק גיימס (Epic Games), יצרנית המשחק פורטנייט, הגיעה להסכם לרכישת Tonic Games Group, החברה הבריטית שמייצרת את המשחק "Fall Guys: Ultimate Knockout", שהפך ללהיט במהלך שנת הקורונה בקרב מיליוני אנשים ברחבי העולם. שווי העסקה לא פורסם.

פורטנייט ו־Fall Guys דומים מבחינה הזו, ששני המשחקים נכללים בז'אנר הקרב רב־המשתתפים.

מאז יצא לשוק המשחק ב־2017, הגיע פורטנייט לידיהם של יותר מ־350 מיליון שחקנים. ההצלחה משכה את תשומת-הלב של משקיעים גדולים כמו סוני, שהשקיעה בחברת אפיק 250 מיליון דולר בשנה שעברה ואף חילקה את המשחק בחינם למנויים שלה. אפיק מוערכת כיום ב־17.3 מיליארד דולר.

כש-Fall Guys הושק בקיץ שעבר, הוא משך בתוך חודש מיליוני משתמשים. ביממה הראשונה להשקתו ב־4 באוגוסט 2020, המשחק משך למעלה מ־1.5 מיליון שחקנים. הבאזז הלך וגדל, עד שהשרתים של המשחק קרסו ביום הראשון עקב העומס. שישה ימים לאחר מכן, ב־10 באוגוסט, המפיצה Devolver Digital דיווחה כי נמכרו למעלה מ-2 מיליון משחקים בחנות הווירטואלית Steam.

במהלך המשחק, שזוכה לעתים לפחות התנגדות מצד הורים בגלל שאין בו אלימות כפי שיש במשחקים מקבילים, עד 60 שחקנים אקראיים משחקים ביחד בתפקיד סוכריות ג'לי המתחרות במסלול מכשולים עם דימויים מעולם הממתקים, וזוכים בכתרים. המטבע המשמש בתוך המשחק בעזרתו שחקנים קונים אחר-כך מוצרי קוסמטיקה. ההשקה המוצלחת קיבלה עידוד מגל הביקוש למשחקי וידאו בזמן מגפת הקורונה.

העסקה היא אחת מסדרה של רכישות בתעשיית משחקי המחשב. בשנה שעברה מיקרוסופט רכשה את חברת המשחקים המיתולוגית Bethesda תמורת 7.5 מיליארד דולר, בעוד ש־EA סגרה באחרונה עסקה בשווי 1.2 מיליארד דולר ורכשה את יצרנית משחקי המרוצים הבריטית Codemasters.

"אין זה סוד שאפיק מושקעת בבניית metaverse (עולם וירטואלי־פיזי-היברדי), וזו גם מטרתה של Tonic Games", אמר טים סוויני, מייסד אפיק והמנכ"ל בהודעה רשמית. "כדי לבנות העתיד הווירטואלי הזה, אנו צריכים אנשים בעלי כישרון יצירתי רב שיודעים איך לבנות משחקים, תוכן וחוויות חזקים".

בתוך כך, אפיק עדיין תקועה בקרב משפטי מתמשך מול אפל לגבי מדיניות חנות האפליקציות שלה. בשנה שעברה פרסמה אפיק גרסה של פורטנייט בחנות האפליקציות של אפל, שכללה דרך בה משתמשים יכלו לבצע רכישות בתוך התוכנה מבלי לשלם לאפל את העמלה הרגילה שלהם, 30%. אפל, כזכור, הגיבה בהסרת פורטנייט מהחנות. עוד באותו היום אפיק תבעה את אפל.