אזורים מכרה למינהלת המגורים של צה"ל קרקע בתל מונד ב-100 מיליון שקל

מדובר בקרקע לבניית 66 קוטג'ים בשכונת YAROK בשטח של 13 דונם • מינהלת המגורים: "השכונה תשתלב עם המרקם האזרחי שבסביבתה"

תל מונד / צילום: אלון רון
תל מונד / צילום: אלון רון

בדרך לשכונה צבאית חדשה: חברת אזורים השלימה את מכירת קרקעותיה בשכונת YAROK בישוב תל מונד. מדובר במכירת קרקע ל-66 קוטג'ים, בשטח של כ-13 דונמים בתמורה ל-100 מיליון שקל, כולל מע"מ והוצאות פיתוח. לפי בדיקת גלובס הקרקע נמכרה למינהלת המגורים של צה"ל.

את הקרקע לשכונה, בהיקף של 99 דונם, רכשה אזורים בשנת 2017, בתמורה ל-193 מיליון שקל. הקרקע שנמכרת כעת היא החלק האחרון שנותר לאזורים, לאחר פיתוח של יתר הקרקע. הקרקע שנמכרה כעת היא בבעלות פרטית ושטח המגרשים הוא 400 מ"ר, כשעל כל מגרש ניתן לבנות בית בשטח של עד 200 מ"ר.

דוברות משרד הביטחון מסרה בשמה של מינהלת המגורים כי "אנו שמחים על הגעתנו למעמד השלמת העסקה לרכישת הקרקעות מחברת אזורים והכרזה על קיום מיזם 'נאות מטעים' בתל מונד. 'נאות מטעים' תהפוך לשכונת מגורים ייחודית, שתשתלב עם המרקם האזרחי שבסביבתה, ותצטרף לשורה ארוכה של מיזמי מגורים בהובלת מינהלת המגורים של צה"ל דוגמת רעות, ראש העין, כפר יונה, גדרה ועוד רבים אחרים".

תֵּל מוֹנְד היא מועצה מקומית, הממוקמת צפונית לכפר סבא ודרומית לצומת השרון. היישוב נוסד ב-1929 על ידי הברון אלפרד מונד, מראשי הציונות בבריטניה, אשר רכש במקום שטחי אדמה עבור החלוצים שעבדו בפרדסים.

בישוב מתגוררים כיום כ-13 אלף תושבים. רבים מהם עובדים בתעשיית ההייטק ונהנים מצביון כפרי ומנגישות נוחה לכבישים 4 ו-6. ע"פ המדד הסוציו-אקונומי של הלמ"ס, לשנת 2018 ממוקמת תל מונד במדרג 8 מתוך 10.