פייסבוק | בלעדי

נמאס לעבוד מהבית? פייסבוק ישראל חוזרת למשרדים

לגלובס נודע כי עובדי פייסבוק ישראל יחזרו בהדרגה לעבודה במשרדי החברה בשרונה בעוד פחות משבועיים • בעולם ימשיכו לעבוד מרחוק • פייסבוק: "הגעת העובדים למשרד תהיה אופציונלית, ובמקביל נאפשר להמשיך לעבוד מהבית"

פייסבוק / צילום: Shutterstock, Jirapong Manustrong
פייסבוק / צילום: Shutterstock, Jirapong Manustrong

עם פרוץ מגפת הקורונה וההבנה שהגיעה לאחר מכן שהיא כאן כדי להישאר, הודיעו חברות הטכנולוגיה הגדולות על מעבר למדיניות עבודה מהבית ארוכת טווח או קבועה. בעוד שחברות כמו אינטל עברו למודל של עבודה מינימלית מהמשרדים, חברות כמו פייסבוק גוגל או מיקרוסופט הודיעו על הפסקת עבודה מוחלטת מהמשרדים ועבודה מהבית בלבד.

הגדילה ענקית התוכנה הארגונית סיילספורס שבפוסט בבלוג שלה הכריזה כי "העבודה בין 9 ל-5 מתה" מציעה לעובדיה עבודה בשלושה מודלים של עבודה היברידית - עבודה משולבת משרד-בית.

אלא שככל שעוברים הימים, המחיר שתובעת העבודה מהבית ותופעות הלוואי שלה, רק הולכים ומתבהרים. בפייסבוק, שהכריזו לפני כשנה על עבודה מהבית עד יוני 2021 - כנראה הגיעו למסקנה כי המחיר של עבודה מוחלטת מהבית - גבוה מדיי.

לגלובס נודע כי החל מה-15 במרץ תתיר פייסבוק חזרה חלקית למשרדיה. המשרדים שייפתחו יהיו משרדי החברה בשרונה, כאשר קומה אחת בלבד תפתח, בעיקר עבור עובדים שתנאי השוררים בבתיהם מקשים על עבודתם.

דוברת פייסבוק ישראל אישרה את הדברים ומסרה בתגובה, "אנחנו מתכננים לפתוח את משרדינו לעובדים בישראל בתפוסה מוגבלת, החל מה-15 במרץ - בהתאם לתמונת המצב הבריאותית ולהנחיות הממשלה. הגעת העובדים למשרד תהיה אופציונלית, ובמקביל נאפשר להמשיך לעבוד מהבית. אנחנו נוקטים בכלל אמצעי הזהירות הבריאותיים והבטיחותיים כדי לאפשר חזרה בטוחה לעבודה במשרד. במידה ותמונת המצב הבריאותית תשתנה, נשקול את צעדינו בהתאם".

מהלך החזרה לעבודה במשרדים לפי שעה בישראל בלבד, כאשר על פי פייסבוק, בכל מדינה מתקיימת הערכת מצב בנפרד ומקבלים החלטות בהתאם לשיעור התחלואה.