אפשר גם בלי ועדת חריגים: אנגליה תמנע נסיעות "לא חוקיות" לחו"ל

החל ממחר אנגליה לא תאפשר לאזרחיה לצאת מגבולות המדינה לחופשות • נוסעים שיעמדו בקריטריונים שנקבעו יוכלו לעזוב בכפוף למילוי טופס והבאת מסמכים רלוונטיים • האכיפה תתבצע ע"י שוטרים במעברי הגבול

נוסע בנמל התעופה הית'רו בלונדון / צילום: Associated Press, Kirsty Wigglesworth
נוסע בנמל התעופה הית'רו בלונדון / צילום: Associated Press, Kirsty Wigglesworth

אפשר גם בלי ועדת חריגים. באנגליה הוחלט כי החל ממחר (ב') לא תתאפשר יציאה מגבולות המדינה בלי סיבה שהוגדרה בקריטריונים, כך שיציאה לשם חופשה אינה אפשרית, ולפי ההערכות של הממשלה - אפשרות זו תחזור במקרה הטוב ב-17 במאי.

המדיניות החדשה מבקשת למנוע "נסיעות לא חוקיות" במסגרת הגבלות ה"Stay at home". הנוסעים יידרשו למלא טופס הצהרה על סיבת הנסיעה שלהם ולגבות את הנימוק במסמכים ובאסמכתאות. כך שבאנגליה, לא תהיה ועדת חריגים שתבצע את הסינון, אלא הנושא מצוי באחריות הנוסעים שנדרשים להצהיר על כוונתם בעת מילוי הטופס. באחריות חברות התעופה/חברות הרכבות יהיה לבדוק את הטפסים של כל הנוסעים. מדובר על נוסעים שמבקשים לצאת ליעדים בינלאומיים מאנגליה וחובת מילוי הטופס היא לבני 18 ואילך. עם זאת, אנגליה לא אסרה על כניסת זרים לתחומה, שמחויבים בבידוד.

הסיבות המותרות ליציאה למדינה אחרת: עבודה, התנדבות, חינוך, נסיבות רפואיות כולל הצורך לסעוד בן משפחה, אירועים משפחתיים כגון הלוויה או חתונה. שוטרים יהיו פזורים בנמל התעופה ובמעברי הגבול וגם הם יוכלו לבדוק האם הנוסעים מצוידים בטופס כנדרש. הפרה כרוכה בקנס של 200 ליש"ט.

לאחרונה פורסם כי המשטרה האנגלית תתוגבר בתקציב של 60 מיליון ליש"ט לטובת אכיפת תקנות הקורונה, בתוך הסכום הזה 2 מיליון ליש"ט יתוקצבו לטובת שוטרים שיוצבו במעברי הגבול. בתוך כך, כל הנוסעים לאנגליה נדרשים להציג בדיקת קורונה שנעשתה עד 72 שעות לפני המראה. לאחר הנחיתה הנוסעים נדרשים להיכנס לבידוד עצמי של 10 ימים או של 5 ימים בכפוף לביצוע של בדיקת קורונה נוספת.