לאומי משלים אבן דרך במעבר ללוד: החטיבה הבנקאית עוברת דירה

מאות עובדי מטה החטיבה הבנקאית עוברים בימים אלה למתחם "קש"ב שבלוד" • בעוד כשנתיים וחצי תושלם התוכנית עם המעבר של החטיבה העסקית, חטיבת שוקי הון ולשכות המנכ"ל והיו"ר

בנק לאומי / צילום: איל יצהר
בנק לאומי / צילום: איל יצהר

המערכת הבנקאית ממשיכה ביציאה שלה ממרכז תל אביב, כשמטה החטיבה הבנקאית של בנק לאומי עובר עתה למטה החדש של הקבוצה בלוד.

במהלך מרץ 2021 יעברו מאות עובדי מטה החטיבה הבנקאית למתחם "קש"ב שבלוד", במסגרת יישום תוכנית התייעלות רב-שנתית אשר החלה בסוף 2019 ושצפויה להסתיים ב-2023. במסגרת התוכנית האמורה, כל עובדי המטה של הבנק, שנמצאים כיום בלב "הסיטי" של תל-אביב, יעברו בהדרגה למתחם חדש שנבנה במתחם קש"ב שבלוד.

מטה החטיבה הבנקאית בבנק, שבניהולו של שמוליק ארבל, יסיים את המעבר תוך מספר שבועות, כשכל אגף במטה החטיבה עובר במועד אחר. בכך מצטרף מטה החטיבה הבנקאית בבנק לחטיבת התפעול שעברה ללוד כבר בסוף 2019. אז עברו ללוד גם אנשי המסלקה ומרכז המזומנים של הבנק.

עם המעבר של החטיבה הבנקאית - שאחראית על כ-200 סניפים ומרכזי שירות בכל הארץ, והיא הגדולה בבנק - מסתיים האכלוס של שני הבניינים שכבר בנויים. בימים אלה נבנים שני בניינים נוספים, שבנייתם מתוכננת להסתיים באמצע שנת 2023. או אז יעברו ללוד שאר חטיבות הבנק, יחדיו.

כלומר, חטיבת שוקי הון על חברי המסחר, מטה החטיבה העסקית שבקשר עם החברות הגדולות במשק, לשכת המנכ"ל והיו"ר ויחידות שנלוות להם, צפויים לעבור ללוד בתוך כשנתיים וחצי מהיום.

את המהלך בבנק מוביל ראש חטיבת התפעול אייל בן-חיים, שמסר כי "מעבר המטה ללוד וריכוז כלל חטיבות הבנק במקום אחד יאפשרו לנו לשפר משמעותית את היעילות התפעולית והמיקוד הארגוני". בלאומי מציינים כי "כל הבניינים שנבנו במתחם החדש - ואשר עתידים להיבנות בהמשך - מוגדרים כ-'מבנים ירוקים', שעונים על הדרישות של התקן הישראלי לבנייה ירוקה, לרבות חיסכון באנרגיה ובמים, שימת דגש על בנייה הכוללת שימוש בחומרי גלם בריאים, וניהול הליך הבנייה תוך צמצום הפגיעה הסביבתית".

המעבר של לאומי מחוץ לתל אביב לא ייחודי. הבנק הראשון שסימן את הדרך ויצא מ"הסיטי" של תל אביב כבר לפני שנים רבות היה מזרחי טפחות, שהעביר את המטה שלו למגדל ברמת גן. הבנק השלישי בגודלו במשק מכר לפני כמה שנים את הקומות שהיו בבעלותו בשער העיר שבקצה רמת גן ושסמוך לתל אביב, ושמשמשים עדיין את המטה שלו, במטרה לעבור למבנה שיקום גם הוא על קרקע שיש לבנק בלוד.

עוד נציין כי מטה בנק ירושלים שוכן כבר מחוץ לתל אביב, באזור התעשייה איירפורט-סיטי. כמו כן, בנק דיסקונט גם הודיע על העברת המטה שלו אל מחוץ לעיר, לראשון לציון, בהליך שכבר מקודם ושעדיין לא הושלם. המעבר של דיסקונט למתחם האלף במערב ראשון לציון יכלול ריכוז של המטות של כל החברות והבנקים בקבוצה, שחלקם כבר יושבים כיום מחוץ לתל אביב.

גם שני הבנקים האחרים, שעדיין יושבים בלב תל אביב, עשויים לעזוב את מרכז העיר, במידה מסוימת. לפני מספר חודשים דיווחנו כי הבינלאומי בוחן בנייה של מבנה נוסף בשטח שכבר משמש אותו באזור התעשייה שורק שבראשון לציון, ושאליו יועברו יחידות שפזורות בתל אביב, ואף יחידות מטה שיושבות במגדל בשדרות רוטשילד ששייך לקבוצה. אז דיווחנו כי מדובר בבחינה בשלבים ראשוניים ושככל הנראה הבנק לא יעביר את כל המטה וישאיר בלב תל אביב, לכל הפחות, יחידות וחטיבות שבהן יש קשר ישיר עם לקוחות.

לפני מספר חודשים הבהיר הפועלים כי הוא "בוחן חלופות למעבר של יחידות ההנהלה הראשית וריכוזן בבניין אחד" וש"במסגרת זו הוא מנהל מגעים עם גורמים שונים לרכישת נכס מתאים".

גם קבוצות הביטוח שישבו בעבר ברובן בלב תל אביב, ביצעו מעבר לערים אחרות, כשכיום כל המטות של קבוצות הביטוח הגדולות רחוקים מ"הסיטי" של תל אביב, כשבימים אלה גם הפניקס עמלה על מעבר למתחם האלף.