העימות במגדל מגיע לרתיחה: המנכ"ל עוז דרש הכרעה; הבורד נותן עוד זמן לפשרה

עדכון: לאחרונה פרץ עימות חריף בין מנכ"ל מגדל ביטוח לבין יו"ר החברה החדש מוטי רוזן • דירקטוריון החברה דן בעימות החריף בין השניים שמאשימים האחד את ההתנהלות של השני

רן עוז, מנכ"ל מגדל / צילום: רמי זרנגר
רן עוז, מנכ"ל מגדל / צילום: רמי זרנגר

העימות בצמרת מגדל ביטוח, בין היו"ר החדש מוטי רוזן לבין המנכ"ל בשנה וחצי האחרונות רן עוז, נמצא על סיפה של הכרעה של דירקטוריון החברה ככל שזה נגע למנכ"ל, אך לא מבחינת הדירקטוריון עצמו שעוד מנסה להשיג הבנות וירידה מהעץ של שני הצדדים הנצים. ככל הידוע, הדירקטוריון שלח את הצדדים לעימות לעוד 48 שעות על מנת להגיע להבנות, בטרם הדירקטוריון יכריע לטובת היו"ר או אולי לטובת המנכ"ל.

ככל הידוע רן עוז אמר הערב לדירקטוריון החברה שהמצב בינו ובין מוטי רוזן לא יכול להימשך ואין אמון ביניהם. על פי גורמים בסביבת הנהלת החברה, עוז ככל הידוע אמר את הדברים לדירקטוריון תוך שהוסיף כי מצדו "הצוות הנוכחי לא יכול להמשיך לעבוד יחד", במה שעשוי להיתפס כאולטימטום מצדו - הוא או רוזן, או כקריאה לשינוי משמעותי בחלוקת העבודה ביניהם. ככל הידוע הדירקטוריון לא הכריע עדיין בנושא.

ככל הידוע רוזן ועוז נפגשו בימים האחרונים עם הרגולטור - הממונה על רשות שוק ההון משה ברקת, והוא, כמו בעל השליטה במגדל, שלמה אליהו, רצו ברגיעה בין השניים. על פי הערכות ברקת לא שש להתערב, והוא צפוי להותיר לדירקטוריון החברה להכריע, כשעל הפרק יש סוגיות של ממשל תאגידי שמחייבות את המנכ"ל והן את היו"ר, כשמצד אחד יו"ר אינו מנכ"ל על ומצד שני מנכ"ל לא רשאי לבחור את היו"ר שלו, או להצר את צעדיו.

עוד אמר גורם בסביבת מגדל כי חברי הנהלה במגדל העבירו לחברי הדירקטוריון מכתב תמיכה בעוז אך הוא לכאורה לא נמסר לעיונם בתחילת הישיבה, אלא רק בהמשכה. בסביבת הנהלת החברה טוענים כי חברי ההנהלה - שחלק ניכר מהם מונה על ידי עוז - כתבו שהם חשים שיש רוח חדשה בחברה, הגם שלא חתמו על המכתב בשמותיהם. כעבור זמן מה, כך אומרים גורמים בסביבת הנהלת החברה, הוצאו רוזן ועוז מהישיבה ויתר חברי הדירקטוריון נשארו לדון בסכסוך. לא ניתן היה לקבל תגובה מצד הדירקטוריון.

מדובר במה שנראה על פניו כהמשך לא רק למאבק של דירקטוריון מגדל אחזקות ובעל השליטה שלמה אליהו בכללו עם יו"ר מגדל ביטוח הקודם, ניר גלעד (שהוא זה שמינה את עוז לתפקידו), שלפני ימים אחדים הסכסוך בין השניים פרץ והגיע לציבור הרחב, עם פרסום חלופת מכתבים חריפים בין השניים. רוזן היה בעבר מנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח וקבוצת הראל ועוז הגיע למגדל מתפקידים בכירים בדיסקונט, וזה תפקידו הראשון כמנכ"ל.

במכתבים הללו תקפו השניים האחד את דרך ההתנהלות של השני, תוך שרוזן טען שעוז חוסם אותו ומנסה למנוע ממנו למלא את תפקידו, בעוד שעוז מצדו טען כי היו"ר מתערב מדי ומטיל מורא על ההנהלה.

נזכיר כי מי שמינה את עוז הוא גלעד, שהועזב ממגדל בתום עימות חריף עם דירקטוריון מגדל אחזקות. הזזתו של גלעד מהתפקיד של יו"ר מגדל ביטוח החלה באפריל אשתקד והתעכבה עד שזה קרה בסוף 2020. כך, רוזן נכנס לתפקידו בתחילת השנה הנוכחית.