רמי לוי רוצה להצטרף למגה אור ואלקו: ירכוש כ-10% מדסק"ש בהתאם למגבלות הרגולציה

מגבלות הרגולציה מאפשרות ללוי להחזיק בשרשרו עד 5% ממניות סלקום, בה שולטת דסק"ש, ולכן הוא רשאי לרכוש עד 10% מדסק"ש ללא צורך באישורים

איש העסקים רמי לוי מעוניין להצטרף לקבוצת המשקיעים שמובילה חברת מגה אור ולרכוש חלק ממניות השליטה (כ-82%) בחברת דיסקונט השקעות , בהתאם למגבלות הרגולציה. מגבלות אלו מתירות ללוי לרכוש עד כ-10% ממניות דיסקונט השקעות (דסק"ש), שערכן בעסקה יעמוד על כ-135 מיליון שקל.

דסק"ש היא חברת החזקות שמחזיקה בין השאר ב-46% ממניות חברת סלקום. לוי שולט כיום בחברת הסלולר רמי לוי תקשורת, שקשורה בהסכמי שיתוף רשתות עם חברת פלאפון - אחת ממתחרותיה של סלקום.

לנוכח מצב זה, בוצעה בדיקה מוקדמת מול משרד התקשורת באשר לאפשר שלוי יחזיק בנתח מהותי ממניות דסק"ש ששולטת כאמור בסלקום. אלא שבמשרד התקשורת לא התלהבו מהרעיון והוא ירד מהפרק.

לוי, עם זאת, עדיין מעוניין להצטרף להשקעה בדסק"ש, ולכן צפוי לרכוש מניות כאמור תחת מגבלות הרגולציה. מגבלות אלו מתירות לכל אדם להחזיק עד 5% ממניות סלקום ללא צורך באישור שר התקשורת.

כך שעל-פי מגבלה זו, יוכל לוי לרכוש כ-10% ממניות דסק"ש ואת זאת הוא מתכוון כנראה לעשות. ההשקעה זו תקל עוד יותר על חברת מגה אור ובעל השליטה בה, צחי נחמיאס, להשלים את רכישתן של 82% ממניות דסק"ש תמורת סכום כולל של 1.1145 מיליארד שקל.

העסקה כולה ממתינה כבר חודשים ארוכים לאישורם של שני רגולטורים: שר התקשורת (עקב השליטה בסלקום) והממונה על התחרות (בגלל השליטה של מה אור ושל דסק"ש במרכזי קניות בערים מודיעין וקריית גת). עפ"י ההערכות, אישור שר התקשורת יתקבל במהלך השבועות הקרובים, בעוד שהממונה על התחרות כבר הודיעה על דחיית החלטתה ל-1 באפריל.

במסגרת העסקה, אמרה מגה אור לרכוש 29.9% ממניות דסק"ש, ואת היתרה לפזר בין משקיעים נוספים (פרטיים או מוסדיים). עם זאת, במקרה שתקבל רק את אישורו של שר התקשורת לעסקה, מגה אור תצמצם את חלקה בקבוצת הרוכשים ל-24.9% בלבד ממניות דסק"ש, מאחר שנתח כזה אינו מחייב את אישור הממונה על התחרות.

נחמיאס ומגה אור מבקשים לצרף לקבוצת הרוכשים גם את חברת אלקו, שמעוניינת לרכוש בין 27% ל-29.8% ממניות דסק"ש תמורת כ-400 מיליון שקל. עם זאת, אלקו מוגדת כיום כקבוצת ריכוז במשק, ולכן תידרש לקבלת אישור ועדת הריכוזיות (בנוסף לאישורי שר התקשורת להחזקה של מעל 10% ורשות התחרות להחזקה של 25% ויותר).

על רקע מצב זה, אמר נחמיאס בשבוע שעבר כי הוא מתכנן להשלים את העסקה בשני שלבים, כאשר בשלב הראשון יירכשו רק המניות שאינן מיועדות לאלקו ואילו בשלב השני יירכשו המניות בידי אלקו. הוא הוסיף, כי במקרה שאלקו לא תזכה לאישורים הדרושים, יופצו מניותיה לגופים מוסדיים.