לייבפרסון יוצאת לניסוי: האם הבדיקות המהירות לזיהוי קורונה מאפשרות חזרה לשגרה במקום העבודה?

לייבפרסון פיתחה יחד עם ענקית שירותי הרפואה Innova, מערכת הכוללת בדיקות מהירות לשימוש עצמי בבית הנבדק • החברה מעריכה כי בזכות השילוב של הטכנולוגיה שלה יחד עם שזו של אינובה, ניתן יהיה לבצע את הבדיקה העצמית ברמת דיוק של 97%

משרד לייבפרסון , רעננה / צילום: תמר מצפי
משרד לייבפרסון , רעננה / צילום: תמר מצפי

חברת לייבפרסון ן הנסחרת בנאסד"ק ובבורסה בתל אביב לפי שווי של 12 מיליארד שקל, ועוסקת בימים רגילים בתחום של פיתוח טכנולוגיות צ'ט מבוססות בינה מלאכותית, לתקשורת בין ארגונים וצרכניהם, נכנסת לתחום בדיקות הקורונה ( Covid-19).

לייבפרסון פיתחה יחד עם ענקית שירותי הרפואה Innova, מערכת הכוללת בדיקות מהירות לשימוש עצמי בבית הנבדק, יחד עם אפליקציה מבוססת צ'ט אשר עוזרת לו לערוך את הבדיקה ולפעול לפי התוצאות. השירות נקרא Bella Health.

לייבפרסון מעריכה כי בזכות השילוב של הטכנולוגיה שלה יחד עם שזו של אינובה, ניתן יהיה לבצע את הבדיקה העצמית ברמת דיוק של 97%, כאשר כיום כשמאפשרים לנבדקים לבצע את הבדיקה בעצמם, מקבלים יעילות של כ-50%, כך לדברי החברה.

כמו כן, המשתמשים בבדיקה שיקבלו תוצאות חיוביות, יוכלו מייד להתייעץ עם רופא או לקבל תמיכה רגשית, או תשובות לשאלות באמצעות הבוט. בפיתוח מוצר השתתף צוות הפיתוח של החברה בישראל.

כדי להוכיח את התועלת של השירות הזה ספציפית ושל בדיקות מהירות באופן כללי, לחזרה לשגרה לאחר הקורונה, לייבפרסון מתכננת לבצע ניסוי קליני, עם הלקוחה הגדולה שלה סיטי בנק, המעסיקה אלפי עובדים בארה"ב, ובשיתוף פעולה עם אוניברסיטת הרווארד. הניסוי יערך כאמור בארה"ב, שם ידרשו עוד כמה חודשים טובים עד הגעה לרמות חיסון גבוהות באוכלוסייה.

החברה מסרה כי זהו הניסוי הגדול ביותר שנערך עכשיו בשימוש בבדיקות מהירות בחזרה לשגרה. אין עדיין תוצאות מספריות לניסוי, אולם לדברי לייבפרסון, הנבדקים והמעסיק מדווחים על שביעות רצון מן השימוש בבדיקה, ונראה כי היא אכן עוזרת לניהול שגרת העבודה, תוך הפחתה של בידודים והדבקות. תוצאות הבדיקה מתקבלת תוך 20 דקות או פחות.

בבית הספר לבריאות הציבור של הרווארד השותפים בפרויקט, ציינו כי המהלך יסייע להגן על האוכלוסייה גם מפני וריאנטים חדשים של המחלה.

"הכלי היעיל ביותר כיום לחזרה לשגרה"

לדברי יובל מטלון, מנכ"ל לייבפרסון ישראל: "במציאות בה רוב אוכלוסיית העולם לא תהיה מחוסנת נגד קורונה בעתיד הקרוב, שימוש בבדיקות ביתיות הוא הכלי היעיל ביותר כיום לחזרה לשגרה לצד המגיפה ולמניעת הידבקות, בעיקר כאשר כ-40% מהנדבקים הם א-סימפטומטים.

"טכנולוגיית המסרים והבינה המלאכותית של לייבפרסון, שבימי שגרה מחברת בין לקוחות ומותגים, תעמוד עכשיו לרשות המלחמה בקורונה, תהפוך את בדיקת הקורונה הביתית למהימנה ואת חווית המשתמש לנוחה ויעילה יותר, ותאפשר בפועל להחזיר את הפעילות במשק לשגרה".

לדברי רוב לוקאסיו, מייסד ומנכ"ל לייבפרסון, "הבדיקות הביתיות הקיימות כיום הן יקרות מדי ולא נוחות לתפעול עצמי. Bella Health תהפוך את חווית הבדיקה לזולה וידידותית, תאפשר לצמצם משמעותית את טעויות אנושיות נפוצות הנגרמות בתהליך הבדיקה. אנו כבר רואים כי הפיילוט עם סיטי בנק מוכיח שניתן לאפשר בדיקות בהיקפים רחבים ביותר, כך שניתן להחזיר את המשק לפעילות רציפה".