כ-2,000 דירות במקום מטוסים: מכרז ראשון בשדה דב יוצא לדרך

מדובר בתחילת מימוש התוכנית למתחם אשכול בשדה דב שאושרה בותמ"ל בחודש פברואר האחרון • המכרז ייערך באופן מקוון וצפוי להיסגר ב-28 ביוני • מנהל רמ"י, יקי קוינט: "אנו פועלים לקידום נמרץ של התוכניות האחרות ברובע דב מתוך הכרה בחשיבותן לעיר, למשק, לכלכלה ולחברה"

שדה דב/ צילום: איל יצהר
שדה דב/ צילום: איל יצהר

רשות מקרקעי ישראל פירסמה היום מכרז לשיווק מגרש ראשון ב"מתחם אשכול" ברובע שדה דב בתל אביב. מדובר בתחילת מימוש התוכנית למתחם (תמ"ל 3001) שאושרה בותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור) בחודש פברואר האחרון. המגרש המשווק כעת כולל 1,916 יח"ד, מתוכן 324 יח"ד לשכירות ארוכת טווח, ו-5,040 מ"ר שטחי מסחר. המכרז ייערך באופן מקוון וצפוי להיסגר ב-28 ביוני.

התוכנית המלאה של מתחם אשכול, שקודמה על-ידי רשות מקרקעי ישראל ונערכה על-ידי משרד 'מנעד' אדריכלים, כוללת הקמת 4,844 יחידות דיור, בבינוי מעורב שימושים ובצפיפות של כ-54 יחידות דיור לדונם. בנוסף, כוללת התוכנית שטחי מסחר בהיקף של 45,000 מ"ר, שטחי תעסוקה בהיקף של 145,000 מ"ר וכ-680 חדרי מלון.

התוכנית מבוססת על עקרונות שנקבעו בתוכנית המתאר של העיר תל אביב-יפו (תא/4444), המבוססים על עירוב שימושים, קיימות, שימוש בתחבורה ציבורית ויצירת תשתית ראויה וידידותית לרוכבי אופניים והולכי רגל. "מתחם אשכול" נשען על הקו הירוק של הרכבת הקלה, העתיד לעבור באבן גבירול, מבוסס תחבורה ציבורית ומפחית את תלות התושבים ברכב פרטי.

מנהל רמ"י, יקי קוינט, מסר: "לאחר שנים ארוכות בהן קידמנו את התוכנית הלאומית בשטחי שדה התעופה המתפנה, אנו משווקים את השכונה הראשונה בתוכנית - בלב אזור הביקוש - ומקווים כי היא תייצר מגוון פתרונות דיור לתושבי המרכז, ביניהם גם דיור בר השגה. מדובר על מהלך היסטורי שמוציא לפועל חזון של שנים ומזניק בנייה במקום המבוקש ביותר במדינה. התוכנית כוללת עירוב שימושים ומאפשרת איכות חיים גבוהה לתושבי תל אביב. אנו פועלים לקידום נמרץ של התוכניות האחרות ברובע דב מתוך הכרה בחשיבותן לעיר, למשק, לכלכלה ולחברה".