דירקטוריון מגדל לא מחכה לסיכום עם רוזן: החליט על השעיה לאלתר

ההדחה המיידית מגיעה על רקע אי הסכמות בין הדירקטוריון לבין רוזן בנוגע לתנאי התגמול להם יזכה עם פרישתו • רוזן קיבל עם כניסתו לחברה מצנח זהב נדיב במיוחד, בעקבות ניסיונות מרים של קודמים לו, ועתה הוא בעימות מול הדירקטוריון על היקף התגמולים שיקבל

מוטי רוזן, יו"ר מגדל חברה לביטוח / צילום: איל יצהר
מוטי רוזן, יו"ר מגדל חברה לביטוח / צילום: איל יצהר

דירקטוריון מגדל ביטוח החליט להדיח לאלתר את מוטי רוזן מתפקיד יו"ר החברה, וזאת על רקע אי הסכמות בין הדירקטוריון לבין רוזן בנוגע לתנאי התגמול להם יזכה עם פרישתו, ובטרם יושגו הבנות בנוגע לתנאי הפרישה.

בסוף השבוע האחרון הודיע דירקטוריון מגדל ביטוח כי יפעל להחלפת רוזן, ואילו בראשון בלילה דיווחה החברה כי רוזן יוזז מיידית מהתפקיד ולא יגיע למשרדים, וזאת דרך "השעיה לאלתר" של היו"ר.

בשבוע שעבר הכריע הדירקטוריון לטובת המנכ"ל רן עוז, בסכסוך בינו לבין היו"ר של החברה מאז 3 בינואר השנה. רוזן מכהן במקביל כמנכ"ל מגדל החזקות, החברה האם של מגדל ביטוח.

רוזן קיבל עם כניסתו לחברה מצנח זהב נדיב במיוחד, בעקבות ניסיונות מרים של קודמים לו, ועתה הוא בעימות מול דירקטוריון החברה על היקף התגמולים שיקבל. מבחינת רון על החברה לעמוד במלוא הסיכומים עמו, בעוד שבסביבת החברה רואים בתגמול שהוא רוצה כמוגזם ובעייתי.

מאז שרוזן נכנס לתפקידו לפני כחודשיים וחצי התגלע סכסוך חריף בינו לבין המנכ"ל עוז, שהגיע למצב שבו השניים לא יכלו לעבוד האחד עם השני. בשבוע שעבר התברר כי בתום דיונים ארוכים ביניהם, רוזן ודירקטוריון מגדל לא הגיעו להבנות בדבר תנאי העזיבה של היו"ר.

מבחינת רוזן הוא הגיע למגדל לאחר שקיבל מהחברה הבטחות שבגינן הסכים לקחת את הסיכון שבהצטרפות למגדל, סיכון שהתממש במהרה מבחינתו. מצנח הזהב של רוזן כולל תקופת הודעה מוקדמת ותקופת אי תחרות, כל אחת של תשעה חודשים.

ככל הידוע, רוזן דורש מהחברה לעמוד בהסכם עימו ולקבל את מלוא התנאים שהובטחו לו, בעוד שבחברה טוענים כי מתן מלוא התנאים שהובטחו לו, בסכום של כ-5 מיליון שקל, הם תשלום מוגזם עבור חודשיים וחצי בלבד כיו"ר הדירקטוריון. זאת, לאחר שהחברה כבר החליטה לתת לו מענק בגובה מיליון שקל בגין חודשי ההמתנה שלו לתפקיד לאורך מרבית 2020, ובשל ההתמשכות החריגה של אישורו לדירקטוריון החברה.

בינתיים, דירקטוריון מגדל ביטוח לא פועל למינוי יו"ר חדש במקום רוזן, ובכוונתו למנות יו"ר זמני אד-הוק לכל ישיבה. סביר שעל תפקיד היו"ר הקבוע תהיה תחרות בין כמה דירקטורים קיימים, ואולי גם הדירקטור העתידי שיצטרף לחברה במקום רוזן, לכשזה יעזוב.

בבורד של מגדל ביטוח חברים הדירקטורים הרגילים עזריאל מוסקוביץ, אריה מינטקביץ, חיים רמון, גבי פיקר וכרמי גילון, ולצדם הדח"צ מישאל וקנין והדירקטוריות הבלתי תלויות מירב בן כנען הלר ורונית בודו.