כהונת יו"ר דואר ישראל הוארכה בפעם השלישית

כהונתו של חזי צאיג, שמכהן בתפקיד מאז נובמבר 2013, הוארכה עד סוף השנה • השר אמסלם החליט על מינוי ייעודי ברשות החברות של גורם שיעסוק בהפרטת דואר ישראל

חזי צאיג, יו"ר דואר ישראל / צילום: איל יצהר
חזי צאיג, יו"ר דואר ישראל / צילום: איל יצהר

כהונת יו"ר דירקטוריון חברת דואר ישראל, חזי צאיג, הוארכה עד סוף השנה. שר הדיגיטל והסייבר דוד (דודי) אמסלם, הממונה גם על רשות החברות הממשלתיות, ושר התקשורת בני גנץ חתמו על הארכת המינוי עד לסוף השנה וזאת בשל תקופת הבחירות. זוהי הארכת הקדנציה השלישית של צאיג, שמכהן בתפקיד מנובמבר 2013.

במקביל, החליט השר אמסלם על מינוי ייעודי ברשות החברות של גורם שיעסוק בהפרטת דואר ישראל, בשל העובדה שהרשות פועלת ללא מנכ"ל וללא ממלא מקום. בין השר אמסלם לבין היועץ המשפטי קיימת מחלוקת סביב שאלת מינוי המנכ"ל לרשות ולכן כרגע אין ברשות מנכ"ל, מאז עזב יעקב (ינקי) קוינט את תפקידו בסוף 2020.

ברשות החברות ובדואר חוששים מאוד שההפרטה תעוכב בשל הבחירות. ישנן כבר חברות מתעניינות שנמצאות עמוק מאוד בתוך התהליך והן מצויות בימים אלה בחדר המידע שנפתח למשקיעים שעברו תהליך סינון.

על פי לוחות הזמנים שקבעה רשות החברות, תהליך ההפרטה היה כבר אמור להיות בשלב הסופי. בהיעדר מנכ"ל לרשות הבעיה מחריפה עוד יותר, כי אי אפשר לכנס את הוועדה הייעודית שעוסקת בקידום הפרטת דואר ישראל. הפתרון שנמצא, כאמור, הוא במינוי ייעודי של בכיר ברשות החברות. דבר דומה נעשה בעבר בנוגע להפרטת נמל חיפה.

דואר ישראל נמצאת בעיצומו של תהליך הפרטה, הכולל מכירה של 20% ממניות החברה לידי משקיע אסטרטגי. בשלב הבא יופרטו עוד 20%. המדינה מצפה לקבל כתוצאה מההפרטה סכום של 250 מיליון שקל, בהנחה ששווי החברה יעמוד על כ-1.2 מיליארד שקל. את ההפרטה מלוות חברת הייעוץ הבינלאומית מקינזי וחברת הייעוץ הישראלית גיזה.

הנחת העבודה ברשות החברות הייתה שהקורונה לא תעכב את ההפרטה, ומה שמעכב את ההפרטה הן הבחירות לכנסת.