עמותת "הצלחה": לא הייתה עילה לפסול את מינוי ניר שוויקי ומישל קרמרמן

לאחר שהממשלה לא אישרה את המינויים של מישל קרמרמן למנכ"לית הרשות השנייה ושל ניר שוויקי ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין, עמותת "הצלחה" דורשת לבטל את ההחלטה שלא למנותם, ומאיימת לפנות לבג"ץ

ניר שוויקי. מינויו לא אושר / צילום: ענבל מרמרי
ניר שוויקי. מינויו לא אושר / צילום: ענבל מרמרי

תם ולא נשלם: לאחר שהממשלה לא אישרה את המינויים של מישל קרמרמן למנכ"לית הרשות השנייה ושל ניר שוויקי ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין, עמותת "הצלחה" דורשת לבטל את ההחלטה שלא למנותם, ומאיימת כי אם לא ייעשה כן , היא תפנה לבג"ץ.

במכתב ששלח היועמ"ש של העמותה, עו"ד אלעד מן, נטען כי בנסיבות העניין, לא יכולה הייתה להתקבל החלטה מנהלית אחרת מלבד למנותם - "בשים לב למהלך הדברים עד כה ולמצב המשפטי הקיים, בו הוצגו חוות-דעת מפורטות ומבוססות התומכות באישור המינויים, וכן בשים לב לכך שהמינויים נבדקו והובאו בפני הממשלה על-ידי שני שרי תקשורת שונים לאחר שנבחנו על-ידי ועדת גילאור לבחינת מינויים בשירות המדינה. מינויה של מנכ"לית הרשות השנייה אף נבחן לגופו והתקבל במועצת הרשות, היא הגוף המוסמך לביצוע המינוי, אותו על הממשלה לאשר באישור קיום בלבד. הטעמים לחריגה מהמלצות, בדיקות ואישורים אלה, שכולם ניתנו, הם ממילא מצומצמים ומוגבלים ונוגעים לנסיבות חריגות של פגם מהותי היורד לשורשו של דבר, בשרשרת הבדיקות והאישורים שהתקיימה עד להבאת הדברים בפני הממשלה".

עו"ד מן טוען שלא התקיימה כל עילה אמיתית לפסילת המינויים ולאי-אישורם, למעט מטעמים "שאינם ענייניים ובאופן שאינו תקין ביחס לכללי המשפט המינהלי". 

נזכיר כי במהלך הדיון השבוע "נשלף" דוח ישן שעסק בשוויקי, שכבר נבדק בעבר. על כך כותב עו"ד מן כי "דומה כי כלי ההחלטה והייעוץ העיקרי, ויש שיאמרו הבלעדי, היה מנוע החיפוש גוגל, שהביא חלק מחברי הממשלה להעלות טענות בלתי בדוקות ונטולות הקשר וביסוס, על רקע פרסומי עבר עיתונאיים, וזאת אף מבלי להתעמק ולהבין את הסוגיות הענייניות (עובדתיות ומשפטיות) בהן עסקו אותם פרסומים. זאת, תוך השמצה שלא לצורך של המועמדים ובאופן המחדד כי הדברים לא נעשים לצורך דיון ענייני אלא לשם סיכול ממוקד של המינויים בכל מחיר ועל רקע שיקולים זרים.

"כך הועלו - ללא הכנה (שלא לומר נזרקו לחלל האוויר בהבל פה), בדיקה או רצון לבירור אמיתי - טענות באופן ראשוני נגד שני המועמדים, שלא היה בהן ממש. דברים ברוח זו אף נאמרו ונמסרו כהבהרה על-ידי היועצים המשפטיים שנכחו בישיבה ועל-ידי חברי ממשלה אחרים.

"בנסיבות העניין ועל רקע דברים אחרים שנאמרו בישיבה על-ידי ראש הממשלה וחלק מהשרים, עולה רושם ברור כי הדיון לקה בשיקולים זרים, לא היה ענייני ולא התנהל באופן הראוי לשקילה ואישור של מינויים בכירים בשירות הציבורי למשרות מקצועיות שאינן משרות אמון", טוען עו"ד מן.

מלשכת ראש הממשלה טרם התקבלה תגובה.