סלולר | בלעדי

אלומה מקדמת שת"פ בין פלאפון לסלקום בתחום האתרים הסלולריים

הקרן הציגה למשרד התקשורת הצעות לשיתופי-פעולה בתחום הסלולר שיביאו לחיסכון למפעילים ויסייעו בפתרון בעיית האתרים

אורי יוגב / צילום: איל יצהר
אורי יוגב / צילום: איל יצהר

קרן אלומה פועלת בחודשים האחרונים במרץ על מנת לבנות שיתופי-פעולה בתחום האתרים הסלולריים בין פלאפון וסלקום. לגלובס נודע כי אלומה, בניהולם של ינון יוגב, אורי יוגב ומולי רבינא, מנסה להרחיב שיתופי-פעולה בכמה אופנים: היא נמצאת בקשר מול משרד התקשורת, וקיימה שם מספר פגישות כדי להכשיר מהלך שהמשרד עשוי להידרש אליו בין אם מבחינת הסכמות פורמליות או בין אם מדובר בעידוד פסיבי.

לגלובס נודע כי בפלאפון וסלקום "מאפשרות" לאלומה לקדם את הנושא כגורם מתווך, שמוצא פתרונות שטובים לכל התעשייה בנושא של צמצום הוצאות שמאד מכבידות על המפעילים בתחזוקת הרשת. המעורבות של אלומה במשאים-ומתנים שמתנהלים מתבטאת בכמה אופנים, כאשר מצד אחד החברה פועלת מול החברות ומנסה בעקביות ושיטתיות להראות להן כמה יחסכו כתוצאה ממהלכי שיתוף, ומצד שני היא פועלת מול משרד התקשורת ומכשירה שם את הלבבות במובן שהיא דוחפת את המשרד להקל ברגולציה בתחום. שלישית היא פועלת באמצעות אחת מבעלי המניות שלה - חברת ברן - שמתמחה בתיכנון והקמת אתרים סלולריים שערכה סיורים עם מהנדסים של שתי החברות כדי לבחון הרחבת שיתוף-הפעולה.

אלומה הוקמה כדי לקדם השקעות בתחום התשתיות, ואחת המטרות המרכזיות שלה היא להתמקד בתחום הסלולר שבו היא מזהה הזדמנות עסקית על רקע המצוקות של המפעילים הסלולריים והצורך שלהם להוריד עלויות עם התגברות התחרות.

אלומה מציעה מודל לפיו היא רוכשת את האתרים מהחברות ונכנסת במקומם מול בעלי הנכסים. עבור המפעילים מדובר במימון פיננסי נטו, אבל עבור אלומה מהלך כזה מאפשר לה לצרף יותר מפעילים באתר, וכך היא יכולה להרוויח. בנוסף, היא מגיעה עם כוח יותר גדול מול בעלי הנכסים וכך היא יכולה להשיג מחירי שכירות טובים יותר.

נושא שיתוף האתרים בישראל פעיל בדמות ההסכמים שהוביל משרד התקשורת להקמת 3 רשתות במקום 4-5. פרטנר והוט מובייל חברו לרשת משותפת, וסלקום חברה לגולן טלקום ולאקספון. פלאפון נשארה החברה היחידה שברשותה רשת מלאה. לכך יש יתרונות וגם חסרונות, אבל לאור המצב בשוק פלאפון גם מחפשת דרכים להתייעל ולכן היא בודקת את הנושא בעצימות נמוכה. בסלקום המצב הוא שאחרי רכישת גולן טלקום השותפה שלה ברשת אקספון החליטה לפוצץ את הסכם שיתוף-הפעולה ביניהן, והתוצאה היא שהחברה נותרה ללא שותף שמזרים כסף לתחזוקת הרשת ולא להשקעות עתידיות.

חשוב להזכיר גם כי בין המפעילים כבר היום יש שיתופי-פעולה נרחבים בתחום האתרים ומשרד התקשורת ורשות התחרות מתירים לחברות שיתוף פסיבי ברמת הברזלים. באופן יחסי החברות גם פרוסות פחות או יותר באותם אתרים.

מאלומה נמסר כי "החברה נמצאת בקשר עם כל המפעילים לטובת מתן שירותים מכל הסוגים".