עוד חד קרן נולד: Yotpo הישראלית גייסה לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר

שבעה וחצי חודשים בלבד לאחר שגייסה 75 מיליון דולר לפי שווי "באיזור המיליארד דולר" - יוטפו מגייסת 230 מיליון דולר נוספים • תומר תגרין, מנכ"ל ומייסד משותף: "השינויים החלים בעולם השיווק הדיגיטלי יהוו לבעלי העסקים אתגר המוביל לקרב על תקציב השיווק"

עמרי כהן ותומר תגרין / צילום: מור שני
עמרי כהן ותומר תגרין / צילום: מור שני

חברת Yotpo (יוטפו), המפתחת מערכות לניהול קשרי לקוחות עבור משווקים באתרי סחר מקוון, הודיעה היום על השלמת סבב גיוס שישי (F) בהיקף של 230 מיליון דולר. הגיוס מגיע שבעה וחצי חודשים בלבד לאחר שהחברה גייסה סבב הון חמישי בהיקף של 75 מיליון דולר. בסך הכל גייסה החברה כ-406 מיליון דולר.

סבב הגיוס הנוכחי בוצע לפי הערכת שווי של 1.4 מיליארד דולר, לעומת כמיליארד דולר בסבב הקודם. את סבב הגיוס הנוכחי הובילו בסמר, שהובילה גם את הסבב הקודם, וטייגר גלובל.

יוטפו פיתחה פלטפורמת שיווק המיועדת למסחר מקוון, הבנויה על תוכן גולשים וצרכנים, הכוללת את כל פתרונות השיווק הדרושים למותגים תחת קורת גג אחת: ביקורות גולשים, מועדוני לקוחות, חבר מביא חבר, ושיווק באמצעות SMS.

החברה מחזיקה משרדים בניו יורק, לונדון, תל אביב, יקנעם, וסופיה (בולגריה), ומעסיקה למעלה מ-500 עובדים, בדומה למצב העובדים בחברה בעת הגיוס הקודם. בעקבות הגיוס הודיעה החברה היא בכוונתה לגייס כ-240 עובדים בארץ ובעולם. מתוכם, כ-120 עובדים בישראל.

במסגרת ההודעה על הגיוס עדכנה יוטפו כי מספר לקוחותיה הגיע לכ-30 אלף, בהם לקוחות המייצגים מותגים כמו איקאה, פטגוניה, סטיב מאדן, הלי הנסן, סופר-פארם, סודה סטרים,Maelys ‎ ועוד.

יוטפו עדכנה כי היא משתפת פעולה עם למעלה מ-500 סוכנויות ופלטפורמות פרסום כמו שופיפייף, Magneto , ו-BigCommerce.

עוד הודיעה החברה כי חצתה לאחרונה את רף ההכנסות השנתיות ( ARR ) של 100 מיליון דולר.

תומר תגרין, מנכ"ל ומייסד שותף ביוטפו מסר כי "בעקבות מגפת הקורונה, כל המותגים - גדולים וקטנים כאחד מתחרים בזירת ה-eCommerce. השיווק ללקוחות צפוי להפוך ליקר ומורכב יותר, ובאותה עת, לפחות יעיל. צוותי הסחר המקוון מתקשים כיום בניהול מגוון פתרונות שיווק נקודתיים, ובמקביל לחשוב על דרכים יצירתיות לבלוט במרחב התחרותי והרועש של ימינו. הפתרונות הללו, הכוללים עבודה עם נתוני לקוחות פרטניים, מאלצים את המשווקים לעבוד קשה יותר ובחוסר יעילות והתוצאה מביאה לכך שחוויית הקנייה נותרה מאחור והלקוחות נוטשים למותגים אחרים.

"בנוסף, השינויים הרבים החלים בעולם השיווק הדיגיטלי, דוגמת מדיניות Cookies והעובדה שפייסבוק אוספת ומשתפת נתוני משתמשים, יהוו לבעלי העסקים אתגר המוביל אותם לקרב על תקציב השיווק. שילוב המוצרים שלנו ואיחוד נתוני הלקוחות בפלטפורמת אחת מאפשרים למותגים להכיר את לקוחותיהם לעומק, ולהעניק להם חוויה אמיתית ושירות איכותי, המוביל לתשואה גבוהה יותר על ההשקעה בשיווק".

לדברי עומרי כהן מייסד משותף, "מזה למעלה מעשור אנו מתמקדים בפתרון בעיות של עסקי eCommerce שיסייעו להם מדי יום בבניית העסק שלהם. שאלות כמו איך עוזרים לעסק עם בעיית נטישת לקוחות או איך הוא יכול לחזות מי מלקוחותיו עשוי לנטוש? או לחילופין, לבצע את הרכישות הגדולות ביותר או להמליץ בצורה הכי טובה על העסק שלי? לדוגמה - לקוחות שנטשו את עגלת הקנייה - אליהם נרצה לפנות בדרך מסוימת עם ביקורות חיוביות על המוצרים שנטשו, והודעות טקסט ממוקדות במוצרים הרלוונטיים אליהם. להבדיל, לקוחות נאמנים שלא רכשו תקופה ארוכה, או השאירו ביקורת עם סנטימנט שלילי - אליהם נפנה בדרך שונה לחלוטין, אם זה SMS עם תוכן מותאם או הודעת מייל הכוללת הנחה מותאמת אישית לרכישה שמחזירים אותם לחוויית קנייה במותג".

"אנחנו מזהים מקרים רבים מעין אלו שבהיעדר פלטפורמה, עם שכבת מידע אחידה ואפליקציות שמדברות ביניהן, קשה או בלתי אפשר לפתור. ככל שנבין יותר את הלקוח, מיקומו בתהליך הרכישה, והחוויה האישית שלו, כך נוכל לסייע לעסק להשתפר בצורה משמעותית. אנו עדים לתוצאות מרשימות של החזר השקעה של הוצאות השיווק (ROI) לעסקים שלנו. זהו נתון המספק לנו מוטיבציה להמשיך ולשפר את המוצרים והפלטפורמה שלנו, אנחנו רואים שמותגים המשתמשים בשתיים או יותר ממוצרי החברה, גדלים פי 54% יותר מהר ממותגים המשתמשים בפתרון אחד בלבד".

"בשנה האחרונה אנו עדים לצמיחה מרשימה של חברות שמיצבו את עצמן היטב בסחר המקוון. יוטפו היא אחת החברות הללו. זהו התחום שלה והיא שייכת אליו כמו השחקנים הגדולים ביותר בתחום - Shopify, Affirm , או BigCommerce" מסר אדם פישר, שותף בקרן בסמר. "כמשקיע ותיק, נהדר לראות כיצד הבחירות של יוטפו מובילות להצלחה מוכחת של המותגים המשתמשים בחבילת הפתרונות של יוטפו".

מאז 2018 מתרחבת יוטפו גם באמצעות מיזוגים ורכישות. החברה רכשה שני סטארט-אפים שנועדו להרחיב את פורטפוליו המוצרים של החברה. באוגוסט 2018 רכשה את הסטארט-אפ האמריקאי Swell Rewards (סוול ריוורדס) מבוסטון לאחר תקופה שבה שיתפו שתי החברות פעולה. המוצר שפיתחה החברה האמריקאית היא פלטפורמת מועדון לקוחות, המאפשרת לאתרי סחר מקוון לתגמל לקוחות באמצעות נקודות.

בראיון נרחב עם הגיוס הקודם, הסביר סמנכ"ל התפעול עומרי כהן סיפק פרטים לגבי מערך המוצרים של החברה והתפיסה האסטרטגית שלה בתחום המיזוגים והרכישות. "התחלנו כחברה עם מוצר יחד רזה ליצירת תוכן גולשים, ולאחר שהפכנו למובילים בקטגוריה, שאלנו מה עוד נכון לשוק. החלטנו שננסה לבנות 'פלטפורמה לשיווק מקוון' עבור מותגים שבונים את עיקר העסק שלהם באונליין. ראינו עוד חברות עם היצע רזה שלא שורדות או שהן נמכרו, ולכן בחרנו להיות אלה שירחיבו, ולא אלה שייקנו על ידי הענקיות".

את יוטפו ייצגו בעסקה משרד עו״ד מיתר: אסף עוז, יעל נרדי ונטע ברנר.