הירידה בתעריף החשמל גרעה 4% מההכנסות של חברת החשמל ב-2020

הרווח הנקי של חברת החשמל ב-2020 ירד ל-1.7 מיליארד שקל • הכנסות החברה ירדו ל-23.8 מיליארד שקל, הן מירידה בתעריף החשמל הממוצע בכ-5% והן מירידה בצריכה בכ-2%

חברת החשמל / צילום: תמר מצפי
חברת החשמל / צילום: תמר מצפי

חברת החשמל פרסמה הערב את תוצאותיה הכספיות לשנת 2020, ולפיהם החברה סיימה את שנת משבר הקורונה עם ירידה ברווח ל-1.7 מיליארד שקל, לעומת רווח של 1.86 מיליארד שקל בשנת 2019.

בשל השפעת משבר הקורונה על הצרכנים במשק, בתיאום עם רשות החשמל, החברה האריכה את ימי האשראי של לקוחותיה, צמצמה הליכי אכיפת גבייה לרבות הפסקת שליחת התראות, חיוב ריבית פיגורים וביצוע ניתוקים. העלייה בסיכון האשראי של חלק מלקוחות החברה בגין השפעת הקורונה על עסקיהם גרם להגדלת ההוצאה בגין הפרשה לחובות מסופקים של החברה בסך של 120 מיליון שקל.

הכנסות החברה ירדו ב-4% ל-23.8 מיליארד שקל, הן מירידה בתעריף החשמל הממוצע בכ-5% והן מירידה בצריכה בכ-2%. מנגד תקבול חריג וחד פעמי של כ-740 מיליון שקל מחברת החשמל מזרח ירושלים בגין חובות העבר, הוכר השנה כהכנסה.

ההון של החברה הסתכם לסך של כ-26.7 מיליארד שקל בסוף השנה, לעומת סך של כ-24.6 מיליארד שקל ב-2019.

אלוף במיל' יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל: "חברת החשמל ממשיכה לקדם את הרפורמה ההיסטורית במשק האנרגיה, וממשיכה לחזק את איתנותה הפיננסית. בנוסף, ממשיכה החברה במימוש האסטרטגיה של הקטנת חובותיה. במסגרת זו השלימה החברה את מכירת תחנת הכוח רמת-חובב, במחיר מאוד אטרקטיבי של כ-4.26 מיליארד שקל, וכן גבתה החברה מעל 700 מיליון שקל חובות עבר מחברת החשמל המזרח ירושלמית (חמ"י), מה שתרם להמשך הירידה המשמעותית בחוב הפיננסי של החברה ולשיפור נוסף ביציבותה הפיננסית."

עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל: "בשנת הקורונה חברת החשמל פעלה למען לקוחות החברה והודיעה על שורת הקלות כחלק ממדיניות מכילה לצד הניהול הפיננסי השמרני. בתוך כך, החוב הפיננסי המשיך לרשום ירידה משמעותית , מה שמוכיח יכולות ניהול גבוהות בעתות משבר לצד התייעלות מקיפה, כחלק ממחויבות החברה ליישום הרפורמה במשק החשמל".