נקסטייג' חתמה על הסכם פיתוח עם חברת טילריי

העסקה אינה גדולה בהיקפה בינתיים, כמה מאות אלפי דולרים, אולם היא מהווה גושפנקא מגורם מוביל ליכולות של נקסטייג' בתחום הפורמולציות (תרכובות) של קנאביס

קנאביס / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
קנאביס / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת הקנאביס נקסטייג' הודיעה היום על חתימת עסקה אסטרטגית עם ענקית הקנאביס טילריי (Tilray). במסגרת ההסכם, נקסטייג' תפעל ליצור עבור טילריי פורמולציות קנאביס בתחומי הפארמה, איכות החיים והקוסמטיקה. העסקה אינה גדולה בהיקפה בינתיים, כמה מאות אלפי דולרים, אולם היא מהווה גושפנקא מגורם מוביל ליכולות של נקסטייג' בתחום הפורמולציות (תרכובות) של קנאביס, בשוק שהולך ונהיה יותר ויותר רפואי באופיו. נקסטייג' הוקמה על ידי חברת נקסטאר בעלת ניסיון של עשרות שנים בפיתוח פורמולציות של תרופות.

נקסטייג'  נסחרה הבוקר בבורסה בתל אביב לפי שווי של 124 מיליון שקל. טילריי נסחרת בבורסה של קנדה לפי שווי של כ-5 מיליארד דולר, והיא נמצאת בתהליך מיזוג לתוך חברת הקנאביס המובילה אפריה, שילוב שעשוי ליצור את חברת הקנאביס הגדולה בעולם. גם לחברת אינטרקיור הסכם עם טילריי, בתחום קמת אחר. אינטרקיור מייבאת מוצרים של טילריי לישראל, ומייצאת את מוצרי הקנאביס שלה לעולם, בין היתר באמצעות ותחת המותג של טילריי.

ההכנסות מן ההסכם עשויות לצמוח אם אמנם טילריי תשווק ותמכור מוצרים שפותחו בעזרתה של נקסטייג', והם יצליחו בשוק.

אברהם דריזין מנכ"ל ומבעלי נקסטייג' מסר כי: "מדובר בעסקה אסטרטגית המהווה אבן דרך משמעותית לנקסטייג'. העובדה שטילריי מובילת שוק הקנאביס הגדולה בעולם נכנסה איתנו לשותפות היא הבעת אמון מאוד גדולה בחברה ובצוות הפיתוח שלנו. ישראל היא מובילה עולמית במו״פ וזה היתרון הגדול שיש לחברות ישראליות להביא לענקיות גלובליות כמו טילריי. אני שמח שנקסטייג׳ ממשיכה להיות בחוד החנית של החברות הישראליות ובפיתוח חדשנות טכנולוגית בעולם הקנאביס".

נקסטייג' היא היום החברה היחידה היום בסקטור הקנאביס בתל אביב, שמבוססת על טכנולוגיות קנאביס ייחודיות, מבלי להיות מגדלת, מעבדת או משווקת של קנאביס. חברות אחרות משקיעות בטכנולוגיות ייחודיות גם הן, אך לא כעיסוק המרכזי שלהן. החברה מוזגה לפני מספר חודשים לתוך השלד מיקרומדיק.

נקסטייג' מציעה את שירותי הפיתוח שלה לחברות אחרות, ויש לה גם מוצר עצמאי, שיטת הולכת תרופות שיודעת לחדור את מחסום הדם מוח. זו טכנולוגיה בת יותר מעשור שפותחה בטכניון, ומאפשרת עיטוף של חומרים שונים בבועית של חומצות שומן.

כמו כן פחה החברה מרכז פיתוח לתחום הוולנס בקנאביס בחיפה, יחד עם יוסי סגל, בעבר ממפתחי הפורמולציות של חברת סופט טאץ'. מוצרים שיפותחו בטכנולוגיות הללו, ישווקו בהמשך לקנדה דרך אחד השותפים של החברה.