משרד התקשורת הורה על המשך ההגבלות על חריגות בתעריפי הטלפוניה

מפעילים ביקשו להפסיק את ההגבלות על דקות שיחה חורגות שהטיל המשרד על תוכניות טלפוניה בתקופת הקורונה, אך המשרד החליט להמשיך אותן עד אוגוסט

לירן אבישר בן-חורין, מנכ"לית משרד התקשורת / צילום: רפי קוץ
לירן אבישר בן-חורין, מנכ"לית משרד התקשורת / צילום: רפי קוץ

משרד התקשורת הורה על הארכת המדיניות המגבילה גבייה מופרזת על דקות חורגות בטלפוניה עד חודש אוגוסט. אתמול הודיעה מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר בן-חורין (שקיבלה סמכויות שר במקרים מסויימים בהיעדר שר במשרד) על כך שבניגוד לבקשתן של הוט טלקום ועוד מפעיל, היא החליטה להמשיך את המגבלות. הסיבה לכך היא מגפת הקורונה שלדעת המשרד לא הסתיימה.

בתקופת הקורונה חשש המשרד שתיווצר תופעה רחבה של לקוחות שישתמשו בטלפונים שלהם לטובת שיחות בגלל הסגר, והדבר יביא לחריגות בתוכניות בהיקף נרחב, ולכן המשרד הגביל את תעריפי החריגה. כעת המפעילים מבקשים להסיר את המגבלות.

לדברי אבישר בן-חורין, מדובר בתוכנית הכוללת תשלום בעד מכסת דקות קבועה ("תשלום בסיס") ותשלום נפרד עבור דקות חורגות ("דקות חורגות"), בתקופה שבה מתמודדת מדינת ישראל עם המשבר בשל התפשטות נגיף הקורונה, ולכן התשלום אינו סביר.

בהמשך נכתב כי "אני מורה בדבר התשלום אותו ידרוש בעל רישיון: בתוכנית הכוללת תשלום בסיס ותשלום נפרד עבור דקות חורגות, מנוי שחרג ממכסת הדקות הקבועה בתוכנית, ותשלום הבסיס והתשלום עבור הדקות החורגות גבוה מתשלום הבסיס של חבילת דקות אחרת שמציע בעל הרישיון, המתאימה למכסת הדקות שצרך אותו מנוי, יידרש המנוי לשלם בהתאם לתשלום הבסיס בחבילת הדקות האחרת, על פי מכסת הדקות שצרך המנוי".

בנוסף קובעת אבישר בן חורין כי "מנוי שמכסת הדקות החורגות שלו עולה על היקף הדקות בחבילת הדקות עם מכסת הדקות המרבית שמציע בעל הרישיון, ישלם עבור דקה חורגת סך של 75.2 אגורות לדקת שיחה חורגת או לחלק ממנה (כולל מע"מ)".

נדגיש כי המפעילים ניסו לשנות את רוע הגזירה וטענו שאין מקום להמשיך את המגבלות שכן הקורונה הסתיימה והתלמידים חזרו באופן מלא למסלול לימודים, ולכן אין סיבה להתערבות המשרד במדיניות המחירים שלהן. כאמור, המשרד החליט אחרת.