פער דרמטי של יותר מ-20 מנדטים: המדגמים מול הסקרים האחרונים ומה קרה לסער וגנץ בישורת האחרונה?

שלושה מדגמים דרמטיים פורסמו הערב בערוצי הטלוויזיה • כל המספרים, המגמות וכמובן השוואה בין מדגם המדגמים לסקר הסקרים של גלובס

מדגם המדגמים בחירות 2021 / צילום: גיל ג'יבלי
מדגם המדגמים בחירות 2021 / צילום: גיל ג'יבלי

לראש הממשלה בנימין נתניהו יש קואליציה עם בנט - כך עולה מתוצאות שלושת המדגמים שפורסמו הערב בערוצי הטלוויזיה. מגמות נוספות שחוזרות על עצמן בשלושת הערוצים - התרסקות דרמטית לתקווה חדשה של גדעון סער, זינוק משמעותי של כחול לבן ומרצ, ורע"ם נשארת בחוץ.

גם יש עתיד של יאיר לפיד יוצאת כשידה על התחתונה מהמדגמים, עם 18 בשניים מהם ו-16 מנדטים בלבד בשלישי. פירוט טקסטואלי של כל התוצאות ניתן למצוא כאן

אם לשפוט לפי תוצאות המדגמים, הרי שקמפייני הגוועלד של הימים האחרונים עבדו, וכך מפלגות כמו מרצ וכחול לבן שהיו בסכנת מחיקה ממשית עברו במספרים יפים. ברע"ם כבר מכריזים בשלב זה שהמדגמים טועים ושבידיהם תוצאות מרגיעות שמבטיחות שיעברו את אחוז החסימה בסופו של דבר. 

עדכוני תוצאות צפויים להמשיך לזרום לאורך הלילה, עם התקדמות ספירת תוצאות הקמת של קלפיות המדגם (כלומר, ההצבעות האמיתיות של הקלפיות שבהן הוצבו קלפיות מדגם). לאור דיווחים רבים על התארגנויות שמטרתן להטעות את המדגמים, כדאי לכל הצדדים להמתין עם החגיגות.