ביום שני צפוי להיפתח מעבר הגבול טאבה; עד כה מתווה מסודר לא גובש

המעבר יפעל בימים ראשון עד חמישי בשעות היום בלבד, ובכל יום יתאפשר מעבר המוגבל למכסה של 300 איש בכל כיוון (יוצאים ונכנסים) • הנוסעים יצטרכו להירשם מראש, אך לא ברור איך תנוהל המכסה האמורה

מעבר הגבול טאבה / צילום: שלומי יוסף
מעבר הגבול טאבה / צילום: שלומי יוסף

ביום שני הקרוב צפוי מעבר טאבה להיפתח ליציאה ולכניסה לסיני. אלפי ישראלים ממתינים מזה שנה לפתיחת הגבול בכדי לנפוש בחצי האי המצרי, וכעת זה מתקרב. אלא שעד כה לא ברור המתווה הסופי שבו תתאפשר היציאה והכניסה, היות שהוא טרם נוסח סופית. מה שכן ברור, כך על-פי גורמים מעורבים, הוא שמבחינת משרד הבריאות והמל"ל, עדיף היה לא המעבר היה נשאר סגור. אלא שבג"ץ סבר אחרת.

הפרטים שכבר ידועים הם שהמעבר יפעל בימים ראשון עד חמישי בשעות היום בלבד, ובכל יום יתאפשר מעבר המוגבל למכסה של 300 איש בכל כיוון (יוצאים ונכנסים). הנוסעים יצטרכו להירשם מראש, אך לא ברור איך תנוהל המכסה האמורה - כך למשל במקרה שבו יגיעו לגבול ישראלים שמבקשים לשוב ארצה, והם מעבר למכסה המוגבלת - האם תיחסם כניסתם למדינה?

כך או כך, בחזרה לישראל הנופשים יידרשו לבצע שתי בדיקות קורונה - האחת שבוצעה במצרים. בסיני פרוסות מספר נקודות לביצוע הבדיקה, שעלותה כ-20 דולר לכל נופש. הנכנסים, בדומה לנוחתים בנתב"ג, נדרשים לבצע בדיקה נוספת עם הכניסה לישראל - זו תבוצע במעבר הגבול על-ידי חברת טרם רפואה דחופה וטאלנט סולושיין מקבוצת Manpower. החברה מפעילה עמדות דיגום גם במעבר הגבול עם ירדן. כל הניהול של מעבר הגבול יהיה על-פי התו הסגול בנושא של שמירת מרחק בין הנוכחים וקיבולת נוסעים כאמור.