יוון מפרסמת צו ממשלתי: מותרת כניסת ישראלים מחוסנים למדינה

לפי הצו, תיירים ישראלים מחוסנים יוכלו להיכנס ליוון בהצגת תעודת מתחסן, ובלבד שחלפו שבועיים מאז שקיבלו את מנת החיסון השנייה

רודוס, יוון / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאטיב
רודוס, יוון / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאטיב

יוון פרסמה צו ממשלתי לפיו תיירים ישראלים מחוסנים יוכלו להיכנס ליוון בהצגת תעודת מתחסן, ובלבד שחלפו שבועיים מאז שקיבלו את מנת החיסון השנייה.

בנוסף יידרשו התיירים מישראל להציג בדיקות קורונה שלילית בכניסה למדינה. בפרסום באתר newsit היווני אף מפורסם כי יש אפשרות שהתיירים שיגיעו מישראל יידרשו לבדיקה נוספת עם ההגעה ליוון "כאשר התיירים הראשונים צפויים להגיע ליוון כבר ביום שישי הבא".

בפרסום מתייחסים לתיירים מישראל כאל "הראשונים שיגיעו ליוון" כאשר באותה נשימה מתייחסים לכך ש"תיירות ומגפה לא הולכים ביחד" כאשר יוון חווה גל תחלואה. אמש (23.3) נרשם שיא של מאובחנים בקורונה עם כ-3,586 מקרים וכ-700 מונשמים.

במסמך הרשמי שפרסמה ממשלת יוון היא מציינת את ישראל כמדינה שהיא מעוניינת בתיירים ממנה לאור שיעור ההתחסנות שמקיף יותר מ-50% מהאוכלוסייה, כאשר מצוין כי ישראל מנהל מערכת דיגיטלית ותעודות מתחסנים שיוכלו לסייע לרשויות התעופה בהכנסת תיירים ליוון.

המסמך הזה מבטל שמועות לפיהן האיחוד האירופאי לא מאפשר ליוון להחריג את ישראל מכללי התיירות ולראייה גם ממשלת איסלנד כבר הכריזה כי היא תכניס תיירים מחוסנים למדינה וגם בצרפת מתאפשרת כניסה של ישראלים בכפוף לבידוד של שבוע.

בתוך כך יצוין כי אמש (בדיוק ביום הבחירות) הכריזה קפריסין כי תקבל את כל התיירים מישראלים, מחוסנים שיוכלו להיכנס עם תעודת המתחסן ולא מחוסנים שיידרשו להציג בדיקות קורונה עדכניות. ילדים מתחת לגיל 12 פטורים מביצוע הבדיקה.