דוחות רפאל: ירידה קלה בהכנסות וברווחים; "היעדר תקציב מדינה פגע בנו"

היקף המכירות עמד על 9,454 מיליון שקלים לעומת 9,707 מיליון בשנה שקדמה לה • הרווח נקי הסתכם ב-322 מיליון שקלים, לעומת 397 מיליון שקל ב-2019 • מנכ"ל רפאל: "השפעת הקורונה, היעדר תקציב מדינה ושחיקת שער החליפין הרעו חלק מהפרמטרים הכלכליים שלנו"

 מנכל רפאל, יואב הר אבן / צילום: רפאל
מנכל רפאל, יואב הר אבן / צילום: רפאל

חברת רפאל מפרסמת היום (ה') את תוצאותיה הכספיות לשנת 2020, ומציגה נתונים חלשים יותר מ-2019. היקף המכירות עמד על 9,454 מיליון שקלים לעומת 9,707 מיליון בשנה שקדמה לה. הרווח נקי הסתכם ב-322 מיליון שקלים, לעומת 397 מיליון שקל ב-2019. היקף ההזמנות עומד על סך 7,900 מיליון שקלים וצבר ההזמנות עומד על 22,880 מיליון שקלים המהווה 2.3 שנות מכירה.

ברפאל מציינים כי ב-2020 נמסרו שתי סוללות כיפת ברזל ראשונות ומערכות מעיל רוח לצבא ארה"ב, וכן הרחבת מעגל הלקוחות של מערכת טילי "ספייק", ניסוי מערכתי של שרביט קסמים ושל כיפת ברזל, הדגמה של יכולת יירוט רחפנים, וכן הדגמה והצגה של תפיסת הקרב החדשנית. כמו כן חנכה רפאל מרכז חלל ללווינות, תוך הרחבת פעילות בשלוחות הפיתוח בירושלים ובתל אביב, זכייה בפרויקט מודיעיני רב-זרועי חשוב ואסטרטגי עבור מערכת הביטחון ובשני פרסי ביטחון ישראל, בפעם ה-54.

עוד מציינת החברה כי בשנת 2020 לקחה רפאל חלק משמעותי במאמץ הלאומי במלחמה בקורונה, עם מגוון יכולות וטכנולוגיות.

כ-9.3% מסך מכירותיה של החברה מוקצים להשקעה במחקר ופיתוח. ההשקעה כוללת גם פעילויות משותפות עם מוסדות אקדמיה בארץ ובעולם ומעורבות בפעילויות אזרחיות שונות, כולל שיתופי פעולה עם סטארטאפים ומרכזי חדשנות

מנכ"ל רפאל, האלוף (במיל') יואב הר-אבן: "אנחנו מסכמים שנה נוספת של עשייה רבה שנועדה בראש וראשונה לתת מענה לצורכי הביטחון של מדינת ישראל. השפעת הקורונה, היעדר תקציב מדינה שפגע בקבלת הזמנות ושחיקת שער החליפין הרעו חלק מהפרמטרים הכלכליים שלנו. יחד עם זאת, ההיערכות הכוללת שביצענו, אשר כללה את ההתאמות הנדרשות בהיבטים השיווקיים והתפעוליים ומעל לכל, ההירתמות של המנהלים והעובדים כאחד, סייעו לנו למזער את הפגיעה ולהמשיך את תנופת העשייה תוך עמידה מלאה באספקות בארץ ובחו"ל, המשך תהליך רכישות ומיזוגים ובפיתוח שווקים בינלאומיים והרחבת הפעילות בארץ, עם הקמת מפעל ייצור נוסף בשלומי".

חברת רפאל הנה המעסיק התעשייתי הגדול ביותר בצפון הארץ, עם כ-8,000 עובדים באופן ישיר ועוד כ-20 אלף בתי-אב באופן עקיף ורכש שנתי של למעלה מ-4 מיליארד שקלים מקבלני משנה חיצוניים, בעיקר בצפון הארץ. היא מעבירה בכל שנה 50% מרווחיה לקופת המדינה. מאז הפיכתה לחברה עסקית, העבירה רפאל למדינה דיבידנדים בסך של כ-2 מיליארד ש"ח.