זיוף | בלעדי

חקירה חשפה: מבחן לשישה עגורנאים זויף, עשרה עוכבו לחקירה

במסגרת חקירה משטרתית נצפה מבחן הסמכה שהתקיים באתר בנייה בראש העין לשישה עגורנאים ■ כחלק מהממצאים עלה כי עגורנאי מוסך ששהה עם כל אחד מהנבחנים הוא זה שביצע את המבחן המעשי במקומם לכאורה • המשטרה עיכבה 10 חשודים, לרבות הבוחן והעגורנאי

סנ"צ ליאת קילנר, מפקדת מפלג פל"ס, משטרת ישראל / צילום: איל יצהר
סנ"צ ליאת קילנר, מפקדת מפלג פל"ס, משטרת ישראל / צילום: איל יצהר

במשטרה חושדים כי מבחן הסמכה לרישיון הפעלת עגורנים שהתקיים לאחרונה בראש העין זויף, וכי עגורנאי מוסמך ביצע לכאורה עבור ה"נבחנים" את המבחן המעשי.

לגלובס נודע כי לאחרונה הגיע מידע מודיעיני לידי חוקרי מפלג פלס שבלהב 433 העוסק בתחום תאונות העבודה, שמעלה חשד למעשים לא כשרים שעשויים להתרחש במסגרת מבחן הסמכה לעגורנאים.

במסגרת הפעילות שביצעו השוטרים בראש העין בוצע מעקב אחרי מבחן ההסמכה בזמן אמת. לטענת השוטרים, למבחן ניגשו שישה נבחנים, תושבי מזרח ירושלים, שעלו בזה אחר זה לתא מפעיל העגורן על-מנת לבצע את המבחן המעשי. בפועל, נכח ביחד עימם בתא המפעיל, עגרונאי מוסמך שלכאורה ביצע עבורם את מבחן ההסמכה. ל

אור החשדות עוכבו לחקירה ששת הנבחנים, עגורנאי מוסמך, בעל חברת ההשמה שדרכה הגיעו הנבחנים וכן מנהל העבודה באתר והבוחן (טסטר). בתום החקירה במשרדי יחידת פלס שבלוד, שוחררו כל המעוכבים בתנאים מגבילים. מפקדת מפלג פלס היא סנ"צ ליאת קילנר.

מהמשטרה נמסר לגלובס כי "בכוונת המשטרה להעביר עם סיום החקירה את התיק לתביעה על-מנת לבחון הגשת כתב אישום בגין המיוחס לכל אחד בתחומו. מפלג פלס ימשיך לעסוק בגיבוש ראייה כוללת לטיפול בתאונות העבודה, בחקירת אירועי תאונות עבודה חמורות ובחשיפת עבירות פליליות נוספות המשיקות לתחום ובגילוי עבירות המשפיעות באופן ישיר על שלומם ובריאותם של האזרחים, על-מנת להביא את מבצעי העבירות לדין". 

*** חזקת החפות: החשודים בפרשה טרם הואשמו או הורשעו בעבירה, ועומדת להם חזקת החפות.