נקסט אינשורנס הודיעה על גיוס ענק של 250 מיליון דולר לפי שווי של כ-4 מיליארד

בתחילת החודש הודיעה נקסט אינשורנס על רכישת חברת האינשורטק האמריקאית AP Intego, שלהן יחד מחזור מכירות של כ-400 מיליון דולר • לפני כשבועיים הודיעה החברה על עסקה עם אמזון, במסגרתה יציעו השתיים פוליסות ביטוח לבעלי עסקים קטנים באמזון

מייסזי נקסט אינשורנס: אלון חורי, גיא גולדשטיין וניסים טפירו / צילום: באדיבות נקסט אינשורנס (יח"צ)
מייסזי נקסט אינשורנס: אלון חורי, גיא גולדשטיין וניסים טפירו / צילום: באדיבות נקסט אינשורנס (יח"צ)

חברת האינשורטק נקסט אינשורנס הודיעה היום על סבב גיוס חמישי בהיקף של 250 מיליון דולר על פי שווי של כ-4 מיליארד דולר. מדובר בסבב הגיוס הרצוף השלישי בו מגייסת החברה סכום של 250 מיליון דולר. עם הגיוס הנוכחי מגיע סך גיוסי ההון של החברה ל-881 מיליון דולר.

נקסט אינשורנס היא חברת ביטוח טכנולוגית, שמתמקדת בביטוחים לעסקים קטנים ובינוניים בארצות הברית. החברה הוקמה על ידי המנכ"ל גיא גולדשטיין, סמנכ"ל הטכנולוגיות אלון חורי וסמנכ"ל המחקר והפיתוח ניסים טפירו ב-2016. לפני שייסדו את נקסט אינשורנס השלושה הקימו יחד את חברת Check, שפיתחה אפליקציה למעקב אחר חשבונות הבנק של משתמשים. ב-2014 צ'ק נמכרה ל-Intuit האמריקאית תמורת 360 מיליון דולר במזומן, וזמן קצר לאחר מכן הקימו השלושה את נקסט.

בסבב הגיוס הנוכחי לא הצטרפו משקיעים חדשים לחברה, אך הובילו אותה שני משקיעים שהשתתפו בהיקף נמוך בסבבים קודמים - קרן FinTLV של גיל ארזי, שבעקבות ההשקעה יצטרף לדירקטוריון החברה, וקרן באטרי ונצ'רס. עוד השתתפו בסבב הגיוס קרן ההשקעות העצמאית של אלפאבית קפיטל G, Group 11, זאב ונצ'רס, G Squared, ו-Founders Circle.

סבב הגיוס הקודם בוצע על פי שווי של למעלה מ-2 מיליארד דולר, בעת שלחברה היה מחזור מכירות מוצהר של 200 מיליון דולר. בחצי השנה שחלפה ביצעה נקסט אינשורנס שתי עסקאות רכישה של חברות בתחום. במסגרת העסקה הראשונה רכשה נקסט אינשורנס את הסטארטאפ Juniper Labs, ובתחילת החודש הודיעה על רכישת חברת האינשורטק האמריקאית AP Intego. כשבועיים לאחר מכן הודיעה נקסט אינשורנס על עסקה עם אמזון, במסגרתה יציעו שתי החברות פוליסות ביטוח לבעלי עסקים קטנים באמזון.

בעת ההודעה על רכישת AP Intego דיווחה נקסט אינשורנס כי מחזור המכירות המצרפי של שתי החברות מגיע לכ-400 מיליון דולר. עתה, בעקבות הכפלת היקף המכירות, גדלה הערכת השווי של החברה לכ-4 מיליארד. לדברי סמנכ״ל הצמיחה והחדשנות חורי, "היה חשוב לנו מאוד לגייס לפי מספרים, ולא לפי הזדמנות. השווי מחובר למציאות, ואפילו אם יכולנו לקבל יותר לא היינו עושים זאת. לא עשינו אופטימיזציה לשווי".

בעקבות הגיוס, הודיעה החברה, שמעסיקה כיום כ-560 עובדים (כולל עובדי AP Intego) כי בכוונתה להגדיל עד סוף השנה את מצבת העובדים בכמאה עובדים נוספים.

בתחום הביטוח פועלים עוד שני סטארט-אפים ישראליים בולטים: חברת למונייד שפיתחה ביטוח דיגיטלי לדירות ולרכוש גייסה 319 מיליון דולר במסגרת הנפקה בבורסת ניו יורק, ונסחרת היום לפי שווי של כ-6 מיליארד דולר; וחברת Hippo (היפו), שמוכרת ביטוח לתכולה ולדירות, ואשר הוקמה בארה"ב על ידי הישראלים אסף וונד ואייל נבון. החברה השלימה גיוס של 150 מיליון דולר, בין השאר מכלל ביטוח, פסגות ובנק פועלים, לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר.

בשיחה עם "גלובס" הסביר סמנכ״ל הטכנולוגיות טפירו כי שוק הביטוח לעסקים קטנים ובינוניים מוערך בכ-140 מיליארד דולר בשנה. לדבריו, לנקסט אינשורנס פוטנציאל גדילה עצום בשל העובדה לדבריו מדובר בשוק שבו עדיין 95 אחוזים מהביטוחים נעשים שלא דרך האינטרנט, ומבצעים עדיין "דרך סוכנים, בתהליכים ארוכים שלוקחים שבועות עם הרבה בלבול מוח לעסק הקטן מרגע ההחלטה ועד קבלת הביטוח".

חורי הסביר כי בכוונתה של נקסט אינשורנס להיות מובילת שוק, ולשם כך היא בחרה בשוק שכיום אין בו מוביל כלל. חורי הסביר כי כיום "לחברות הביטוח הגדולות אין סיבה להשקיע בביטוח לעסקים קטנים". וציין כי לחברה הכי גדולה בתחום יש נתח שוק של 5-6 אחוזים". הסיבה לכך, הסביר היא ש"בארה"ב יש כ-1,300 סוגים שונים של מקצועות, לכל אחד יש כחמישה סוגי כיסוי ביטוח, ובנוסף, הביטוח מבוצע בכל מדינה בנפרד. במצב של עודף אפשרויות שכזה, החברות הגדולות שעושות דברים אחרים, מציעות לעסקים הקטנים פוליסות ממוצעות בהיקף הכיסוי וברמת המחיר". חורי הסביר כי "בעזרת ביג דאטה אפשר לכנס לשוק שאין בו מוביל ולשבש אותו".

טפירו התייחס גם הוא לעסקה עם אמזון ואמר כי "זו הפעם הראשונה שאמזון מציעה ביטוח שיעזור לכ-300 אלף לקוחותיה הרלוונטיים לכסות את עצמם, בעיקר בתחום של אחריות מקצועית מול הלקוחות". כך, הסביר, "אמזון עוזרת לעסקים שמוכרים אצלה לקבל כיסוי ביטוחי במקרים שבהם מתעוררות בעיות עם לקוחות. אמזון, מצדה, מצמצמת את החשיפה שלה לתביעות משפטיות". טפירו סרב לפרט את מודל העסקה ושיתוף הרווחים עם אמזון.

לדברי חורי, האסטרטגיה של נקסט אינשורנס היא "להתחבר לשותפים עסקיים כדי לפגוש את הלקוחות בנקודות הקצה - היכן שכבר שוררים יחסי אמון מול השותף העסקי. בכל מקום שבו נמצא הזדמנות כזו, נעשה הכל כדי לשתף פעולה".