עסק ביום | פיצ'ר

"אנחנו מחזיקים יותר משנה מקום שלא מכניס כסף, ורק מוציאים. לא יודע כמה זמן נוכל להמשיך"

מאיר מימון (33) אב לשלושה, גר בנופים בשומרון • הבעלים של מלון ג'רו בירושלים • "פתחנו את העסק בתחילת 2019 אבל רק הוצאנו כסף" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

מאיר מימון, הבעלים של מלון ג'רו בירושלים / צילום: תמונה פרטית
מאיר מימון, הבעלים של מלון ג'רו בירושלים / צילום: תמונה פרטית

מאיר מימון ושני שותפיו פתחו בהתרגשות בסוף נובמבר 2019 את בית המלון החדש שלהם במרכז ירושלים. לאחר שנה של שיפוצים והשקעה גדולה, הם השיקו את Jeru caps, מלון קפסולות המאפשר לתיירים לינה זולה במרכז העניינים של בירת ישראל. מיד עם פתיחתו, ההזמנות החלו להיערם והמלון הגיע לתפוסה של 100% לחודשים הבאים. אלא שלמציאות היו תוכניות אחרות, ובתוך פחות משלושה חודשים הגיע הסגר הראשון, ואיתו נפסקה העבודה.

"שלושה וחצי חודשים מהפתיחה, גם אלינו זה הגיע", הוא מספר. "בסגר הראשון ירדנו ל-1% תפוסה. השארנו אורחת אחת שהגיעה מלונדון ונתקעה בארץ, והיא בעצם התארחה לבד במלון במשך כל התקופה, ושמרה על המקום. הסגר נפתח וניסינו שוב בכל הכוח להחזיר את המקום לעבודה, אך בקושי הצלחנו לעלות לממוצע של 7% תפוסה" .

מלון הקפסולות הוא קונספט פופולרי למדי במקומות רבים בעולם - מהמזרח הרחוק ועד דרום אמריקה. הוא מאפשר לינה במחירים נמוכים מאוד ובתנאי הוסטל, וחוויה עירונית מלאה. מימון ושותפיו השקיעו היטב כדי לייצר גירסה מקומית לחווית הקפסולות.

"זה מוצר שנותן נוחות מאוד גבוהה, בחלל מאוד קטן. שינה נוחה, מזרון נוח, מערכת אוורור ויניקת אוויר לכל קפסולה. המלון יכול לארח 82 בני אדם באותו זמן. הלובי שלנו הוא על רחוב הלל המרכזי בירושלים, ממש מול ארומה. זה לובי פתוח לרחוב, יש לנו בר ובכל ערב אנחנו עושים האפי האוור לאורחים. זה מרכז הרבה אנשים שיכולים להיפגש באווירה מאוד נחמדה".

אך בכל הנוגע לתיירות פנים, הקונספט מצליח בשלב זה פחות. "המקום שלנו אירח ברוב המוחלט תיירים, ולהביא תיירות פנים זה לא כ"כ פשוט.", מספר מימון. "ישראלים באים, אבל פחות. הייתי מאוד רוצה שתיירות פנים תצליח, אבל בינתיים נראה שהמלון שלנו מתאים בעיקר לתיירות חוץ. אין אצלנו חדר אוכל, וזה גם משפיע. לקבוצות גדולות זה מורכב יותר, וגם במשך תקופה ארוכה לא היו מסעדות ולא היו אלטרנטיבות. אנחנו לא מוותרים. המקום שלנו משלב פשטות ויוקרה ומהווה מפגש תרבויות עם הווי ירושלמי. אנחנו רוצים להביא גם את הישראלים ומנסים להשקיע בזה. לאורך כל התקופה אגב, המשכנו להשקיע במקום ולא קיבלנו כל סיוע מהמדינה".

לא קיבלתם שום סיוע מהממשלה?
"כלום. לא קיבלנו שום מענק. פתחנו את העסק בתחילת 2019 אבל רק הוצאנו כסף. מחזור הכספים שלנו התחיל רק בדצמבר. הבנתי שנוכל לבקש כסף על דצמבר 2020, ושיהיה לנו משהו מאוד חלקי על שלושה חודשים. אבל זה עדיין לא קרה. אנחנו ממש הזרמנו כסף כל הזמן. בעל הבית עשה לנו הנחה בשכירות, אבל עדיין יש לנו הוצאות גדולות מאוד. המקום לא עובד, אבל יש לו הוצאות שוטפות רבות. אני פותח חסכונות, מוציא כסף אישי שלי, לקחתי כמה הלוואות מהבנק. לא לקחנו הלוואה בערבות מדינה. אנחנו מחכים גם למענק ממשרד התיירות, בלי קשר לקורונה, אבל זה לוקח המון זמן. אנחנו מחזיקים יותר משנה מקום שלא מכניס כסף, ורק מוציאים. אנחנו לא יודעים כמה זמן עוד נוכל להמשיך במתכונת הזו".