תקרית חריגה בגבעת הקפיטול בוושינגטון: שוטר נהרג כשנהג פרץ מחסום

הוסר הסגר שהוטל על הקפיטול • על פי דיווחים שונים בכלי תקשורת בארה"ב, החשוד במעשה שלף סכין - ואז נורה על ידי שוטרים • בנוסף לדורס שמת כתוצאה מהירי, גם אחד השוטרים נהרג

בניין הקפיטול בוושינגטון די.סי./ צילום: צילום: רויטרס, Jim Young
בניין הקפיטול בוושינגטון די.סי./ צילום: צילום: רויטרס, Jim Young

תקרית חריגה בגבעת הקפיטול בוושינגטון: נהג מכונית פרץ מחסום ופגע בשני שוטרים שעמדו במקום. על פי דיווחים שונים בכלי תקשורת בארה"ב, החשוד במעשה שלף סכין - ואז נורה על ידי שוטרים ונפצע באורח אנוש.

השוטרים, שאחד מהם נפגע בצורה קשה, והחשוד פונו לבית החולים.

בעקבות התקרית הוטל עוצר על גבעת הקפיטול ועל הרחובות מסביבה, ולפני זמן קצר הוסר הסגר.  

המשמר הלאומי בוושינגטון הבירה הציב זמן קצר לאחר אירוע הדריסה כוח תגובה מיידי במתחם הקפיטול כדי לתמוך במשטרת הקפיטול האמריקאית - כך מסר דובר המשמר הלאומי לרשת CNN. הדובר אמר עוד כי בוושינגטון די.סי. יש כרגע 2,300 אנשי המשמר הלאומי בתפקידים שונים.

בתדרוך המשטרה שנערכה ב-2:45 שעון וושינגטון הבירה, מסרה המפקדת בפועל של משטרת הקפיטול יוגנאנדה פיטמן כי בנוסף לדורס שמת כתוצאה מהירי, גם אחד השוטרים נהרג.

"יצא מהרכב עם אקדח. השוטרים שלנו צעקו לעברו. הוא לא הגיב. השוטרים ירו לעברו לאחר שהתקדם. בשלב זה הדורס כבר הוכרז כמת, ושני שוטרים נשלחו לבית החולים. בצער רב אני מודיעה כי אחד השוטרים נהרג באירוע. אני לא יכולה לשחרר את שמו כי עדיין לא הודענו למשפחתו".

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי הורתה להוריד את הדגלים בקפיטול לחצי התורן עקב מותו של השוטר בתקיפה - כך צייץ בטוויטר דרו האמיל, היועץ הבכיר של פלוסי.