גם קרואטיה רוצה את המחוסנים והמחלימים: יוכלו להיכנס למדינה ללא בידוד

לא מתחסנים, מגיל חמש ואילך, יידרשו להציג בדיקת קורונה שנעשתה 48 שעות לפני הנחיתה • מי שאינו מחוסן וישהה בקרואטיה יותר מ-10 ימים, יידרש לעבור בדיקה נוספת ביום העשירי • ישראייר תפעיל טיסות לקרואטיה, בכפוף לקבלת אישורים

האי קרוצ'ולה, קרואטיה / צילום: אלי גנצר
האי קרוצ'ולה, קרואטיה / צילום: אלי גנצר

קרואטיה פותחת שעריה לתיירים מחוסנים: המדינה הודיעה כי מתחילת חודש אפריל, כל מי שיציג תעודת מתחסן (כאשר את המנה השנייה של החיסון לקורונה קיבל לפחות בטווח של 14 ימים לפני ההגעה), יוכל להיכנס למדינה ללא חובת בידוד. הדין זהה גם למי שיציג תעודת מחלים בטווח של עד 180 ימים לפני ההגעה למדינה. לא מתחסנים, מגיל חמש ואילך, יידרשו להציג בדיקת קורונה שנעשתה 48 שעות לפני הנחיתה. מי שאינו מחוסן וישהה בקרואטיה יותר מ-10 ימים, יידרש לעבור בדיקה נוספת ביום העשירי.

מדובר בבשורה טובה למי שמחפש את יעד החופשה הבאה שלו. עם זאת, יש לקחת בחשבון את מצב תחלואת הקורונה בקרואטיה: נכון ל-3 באפריל מספר הנדבקים החדשים במדינה עמד על 2,234 מקרים. בקרואטיה מתגוררים כ-4 מיליון תושבים. מספר המאובחנים במדינה הגיע עד כה לכ-278 אלף, ומספר הקורבנות לכ-6,000.

עם ההכרזה של קרואטיה - שתקפה כמובן לקהל המתחסנים/מחלימים מישראל שמספרו כבר חצה את ה-5 מיליון איש ואישה - הכריזה ישראייר כי תפעיל טיסות ליעד, בכפוף לקבלת אישורים. מדובר בטיסות שיופעלו מהשבוע הבא בתדירות של פעמיים בשבוע (בימים שני וחמישי) במחיר שיתחיל ב-300 דולר.

קרואטיה מצטרפת ליעדים נוספים שכבר רלוונטיים לנוסע הישראלי המחוסן (ללא בידוד), הכוללים את איי סיישל, מונטנגרו וקפריסין. בקרוב גם יוון תקבל את התיירים הישראלים, וחברות התעופה נערכות בהתאם. וויז אייר וריאנאייר כבר הודיעו על השקת טיסות לאיים ביוון לחודש הקיץ.

בתוך כך, תנועת הנוסעים בנתב"ג ממשיכה לגדול: היום (א') יחלפו בשדה התעופה כ-10,300 נוסעים, כ-6,100 מתוכם ממריאים מישראל, והשאר ינחתו בארץ.