ישראכרט עוברת דירה; תרשום רווח הון של 38-45 מיליון שקל

החברה עוברת לבני ברק, למתחם BBC, ומוכרת את החזקתה ב"בית ישראכרט"

רון וקסלר / צילום: איל יצהר
רון וקסלר / צילום: איל יצהר

ישראכרט עוברת לבני ברק, למתחם BBC, במקום מקום מושבה הוותיק ברחוב המסגר בתל אביב, ולשם כך מוכרת את החזקתה ב"בית ישראכרט" בצעד אשר צפוי להניב לה רווח הון של 38-45 מיליון שקל.

היום הודיעה חברת כרטיסי האשראי כי חתמה על הסכם למכירת זכויותיה בבניין בו היא שוכנת מזה שנים לשותפתה בהחזקה, קבוצת נצבא. שתי החברות מחזיקות בחלקים שווים מהבניין.

על פי הודעת ישראכרט, שבניהולו של רון וקסלר, נצבא ניצלה את זכות הסירוב שלה להחזקות ישראכרט בבניין. עוד ציינה ישראכרט כי "השלמת העסקה כפופה, בין היתר, לחתימתו של הסכם מכר בין ישראכרט נכסים לצד השלישי ולקבלת אישורי האורגנים המוסמכים של ישראכרט נכסים ושל החברה"

ישראכרט  צפויה לרכז את משרדיה במגדל סטודיו עוד במהלך השנה הנוכחית, במסגרת הסכם שכירות לעשר שנים, עם אופציה להארכה. החברה נסחרת היום לפי שווי חברה של כ-2.4 מיליארד שקל.

את 2020 סיימה ישראכרט עם קיטון של 5.1% במחזור העסקאות בכרטיסי האשראי שלה, יחד עם גידול של 79 מיליון שקל בהוצאות בגין הפסדי, כך שבשורה התחתונה היא הציגה ירידה של 92% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-93 מיליון שקל. ואולם, בנטרול השפעות חד פעמיות, הרווח השנתי של החברה עמד ב-2020 על 181 מיליון שקל, לעומת 296 מיליון שקל ב-2019 - קיטון של 39%.

בשנים 2016-2019 עמדה הרווחיות המייצגת של החברה על כ-300 מיליון שקל לשנה, כך שרווח ההון הצפוי של ישראכרט, אם וככל שההסכם עם נצבא יושלם, יתרום לה גידול בשיעור דו ספרתי שנתי.