טוויטר לא היחידה שעל הכוונת: רוסיה קונסת את טיקטוק על תוכן לא חוקי

הרשת החברתית נקנסה בעשרות אלפי דולרים ע"י הרשויות ברוסיה, זאת לאחר שלא הסכימה למחוק תוכן המעודד הפגנות לא חוקיות • טיקטוק לא לבד - רוסיה פתחה במלחמה עם כל ענקיות האינטרנט

טיקטוק / צילום: Shutterstock
טיקטוק / צילום: Shutterstock

בית המשפט ברוסיה החליט לקנוס את הרשת החברתית טיקטוק ב-34 אלף דולר (2.6 מיליון רובל), זאת לאחר שברשת החברתית לא מחקו תוכן שקשור להפגנות לא חוקיות, כך לפי סוכנויות ידיעות רוסיות. המקרה הזה מגיע ברקע צעדים נוספים במוסקבה נגד ענקיות האינטרנט.

הרשויות ברוסיה החליטו לטפל בענקיות האינטרנט בכלל ולא רק בטיקטוק. כבר בחודש שעבר, פורסמו תביעות נגד החברות הגדולות, בהן גוגל, טלגרם ופייסבוק - על אי הסרת תכנים המעודדים הפגנות בלתי חוקיות. התביעות האלו הוגשו לאחר הפגנות ברחבי רוסיה על מאסרו של אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה.

טוויטר כבר נקנסה בסך 117 אלף דולר

טוויטר כבר חטפה ממוסקבה בתקופה האחרונה ואף נאלצה להתמודד עם סנקציות. ברוסיה הודיעו שיוטלו על טוויטר הגבלות, מכיוון שטוויטר לא הסירה תכנים שעודדו צעירים להתאבד ולהשתמש בסמים. השירות הפדרלי לפיקוח בתחום תקשורת, טכנולוגיות מידע ותקשורת המונים (רוסקומנדזור), הכפוף למשרד התקשורת ברוסיה, הודיע שעל מנת לשמור על ביטחון אזרחי רוסי ולאור הפרת החוק של טוויטר - הם האטו את המהירות של טוויטר. בנוסף, הרשויות איימו לחסום את טוויטר בתוך 30 יום אם לא תמחק את התוכן האסור.

השיא הגיע לפני מספר ימים, כשבית משפט במוסקבה החליט לקנוס את טוויטר כי לא הסכימה להסיר ציוצים המעודדים צעירים להשתתף בעצרות לא חוקיות. בית המשפט קבע שטוויטר אשמה בשלוש עבירות וקנס אותה בשלוש קנסות שהגיעו לגובה של 117 אלף דולר (8.9 מיליון רובל).