בן גביר: לאסור על חברי הרשימה המשותפת שלא הצהירו אמונים להיכנס למליאה

(עדכון) - לאחר הפרובוקציה, חברי המשותפת שלא הצהירו אמונים אתמול כנדרש ביקשו היום לעשות כן, אולם יו"ר הכנסת יריב לוין סירב • ככל הנראה הם יושבעו רק ביום שני הבא עם פתיחת המליאה

איתמר בן גביר מצביע / צילום: דוברות איתמר בן גביר
איתמר בן גביר מצביע / צילום: דוברות איתמר בן גביר

חבר הכנסת הטרי איתמר בן גביר פנה הבוקר (ד') ליו"ר הכנסת יריב לוין בבקשה לאסור על חברי הרשימה המשותפת שלא הצהירו אמונים אתמול כניסה למליאה. בן גביר כתב בבקשתו כי "ההצהרות שמסרו חברי הכנסת מהרשימה המשותפת נוגדות את נוסח ההצהרה הנגזרת מחוק יסוד הכנסת ועל פי חוק היסוד חבר כנסת שלא יצהיר את הנוסח הקבוע לא יוכל ליהנות מזכויות חברי הכנסת".

במהלך טקס השבעת הכנסת ה-24 שהתקיים אתמול במליאת הכנסת, החליטו חברי הרשימה המשותפת (לא כולל סיעת תע"ל) שלא להצהיר אמונים בנוסח המקובל "מתחייב אני", ובמקום בחרו להקריא נוסח שבו הם מחויבים למאבק בכיבוש. על פי חוק יסוד הכנסת, סעיף 16, חבר כנסת שלא הצהיר לפי הנוסח הנדרש, למעשה לא יוכל להתחיל וליהנות מזכויותיו כחבר כנסת עד שלא יצהיר כנדרש בחוק. 

*** עדכון 14:40:  לאחר הפרובוקציה, חברי המשותפת שלא הצהירו אמונים אתמול כנדרש ביקשו היום לעשות כן, אולם יו"ר הכנסת יריב לוין סירב. ככל הנראה הם יושבעו רק ביום שני הבא עם פתיחת המליאה. 

בן גביר הפנה במכתבו ללוין לפרוטוקול הכנסת ולהצהרה שונה מהנוסח שנתן בזמנו מאיר כהנא, שבעקבותיה נשללו זכויותיו. בן גביר גם הפנה לפסק דין בבג"ץ שדחה את עתירת הרב כהנא, וקבע כי חבר כנסת שלא מצהיר אמונים לפי הנוסח לא רשאי ליהנות מזכויותיו כחבר כנסת לרבות כניסה למליאה או לוועדות.

 

עוד דרש להורות לסדרני הכנסת למנוע כניסה למליאה ולוועדות מחברי הכנסת איימן עודה, אבו שחאדה, תומא סלימאן ועופר כסיף, ולשלול מהם את הזכות ללשכה, רכב ומשכורות מהכנסת.

מהרשימה המשותפת טרם נמסרה תגובה.