פחות מחודש לפני סיום כהונתו: נתניהו האריך את כהונת ראש שב"כ בכמה חודשים

לפי ההודעה, נתניהו סיכם עם נדב ארגמן על הארכת כהונתו, שאמורה הייתה להסתיים על פי חוק בעוד שבועות ספורים • בסוף השבוע שעבר פורסם בוואלה! כי למרות רגישות התפקיד ומשך הזמן הקצר שנותר עד תום הקדנציה שלו, עד אז לא החל כל הליך לבחירת ראש שב"כ הבא

בנימין נתניהו ונדב ארגמן ב-2017 / צילום: קובי גדעון-לע"מ
בנימין נתניהו ונדב ארגמן ב-2017 / צילום: קובי גדעון-לע"מ

לשכת ראש הממשלה הודיעה היום (ו') כי ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם לפני כמה ימים עם ראש שב"כ, נדב ארגמן, על הארכת כהונתו בכמה חודשים נוספים. כהונתו של ארגמן אמורה הייתה להסתיים בעוד שבועות ספורים.

בסוף השבוע שעבר פורסם ב"וואלה!" כי למרות רגישות התפקיד ומשך הזמן הקצר שנותר עד תום תפקידו, עד אז לא החל כל הליך לבחירת ראש שב"כ הבא.

ארגמן אמור לסיים את כהונתו בעוד חודש ימים, בראשית חודש מאי, בתום חמש שנים - כמוגדר בחוק. על פי החוק ניתן להאריך את כהונתו של ארגמן לתקופה שלא תעלה על שנה נוספת תחת "נסיבות מיוחדות". כל החלטה בנושא חייבת לקבל את אישור הממשלה, אך בהתאם למצב הפוליטי שנוצר, קיים סיכוי נמוך למדי להקמת ממשלה בשבועות הקרובים. לכן, במצב הנוכחי, יידרש ראש הממשלה לבקש את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להחלטה על הארכת כהונה או בחירה בראש שב"כ חדש. עד כה מעולם לא מונה ממלא מקום לעמוד בראש שב"כ.

גורמים במערכת הביטחון התריעו כי עיכוב בהליך עשוי לפגוע בתפקוד הארגון. בין השמות שעלו כמועמדים להחליף את ארגמן ניתן למנות את ר', סגן ראש שב"כ הנוכחי; י', סגן ראש שב"כ לשעבר שכעת ממלא תפקיד אחר במערכת הביטחון; ואת ראש המל"ל מאיר בן שבת, שבעבר מילא שורה של תפקידים בכירים בשירות, בהם ראש מרחב דרום.

שמו של בן שבת הועלה בעבר כמועמד מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהודעת הלשכה היום נמסר כי בן שבת הוא "עובד ציבור יוצא מן הכלל, מסור, שעושה עבודת קודש למען ביטחון ישראל בממלכתיות ובמקצועיות. אנו דוחים בתוקף את הטענות נגדו שמגיעות משיקולים אינטרסנטיים".